Громадська рада при Комітеті з питань свободи слова
ПРОТОКОЛ № 39
03.03.2021 |
за допомогою електронної пошти |
ПОРЯДОК ДЕННИЙ
1. Щодо проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення законодавчого регулювання у галузі зовнішньої реклами» (реєстраційний № 5094 від 18.02.2021).
РІШЕННЯ:
1. Громадська рада при Комітетові з питань свободи слова підтримує проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення законодавчого регулювання у галузі зовнішньої реклами» (реєстраційний № 5094 від 18.02.2021), як такий, що вирішує більшість актуальних проблем галузі зовнішньої реклами, усуває законодавчі прогалини, та створює оптимальні умови для розвитку галузі в цілому.
Законопроект виявляє системний підхід до вирішення проблем галузі, а його положення ефективно регулюють відносини на ринку зовнішньої реклами та є актуальним, оскільки на сьогодні галузь має застаріле законодавство.
Основні проблеми, які на сьогодні існують в галузі і які, зокрема, вирішує законопроект:
1) невизначеність порядку видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами на рівні закону;
2) значні ризики виникнення корупції у сфері регулювання розміщення зовнішньої реклами на місцевому рівні, зумовлені невизначеністю єдиних процедур;
3) хаотичний характер розміщення засобів зовнішньої реклами у межах населених пунктів, відсутність вимог до технічних характеристик і естетичного вигляду рекламних конструкцій тощо;
Законопроект передбачає запровадження єдиного порядку розміщення зовнішньої реклами, встановлює чіткі вимоги та обмеження. Він пропонує модернізувати існуючу побудову системи регулювань у сфері зовнішньої реклами: закон визначає правила гри, урядові типові правила – дають стандарти і процедури, а місцеві регулювання – застосовують, виходячи з власних економічних, історичних і архітектурних умов. Завдяки усуненню законодавчих різночитань і визначення чітких прозорих процедур, звужується можливість для корупції місцевих чиновників.
Ці та інші положення законопроекту на думку Громадської ради та експертів у сфері зовнішньої реклами, позитивно вплинуть на індустрію, в зв’язку з чим Громадська рада пропонує Комітетові підтримати законопроект та запропонувати Комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення законодавчого регулювання у галузі зовнішньої реклами» (реєстраційний № 5094 від 18.02.2021) прийняти за основу.
2. Погодити доповідачем по цьому питанню Костянтина Грицака.
Результати голосування
№ |
ПІБ |
Прийняв участь у голосуванні за допомогою електронної пошти |
1. |
БОЛЬШАКОВА Ольга |
за |
2. |
ГРІЦАК Костянтин |
за |
3. |
ГУРІНЕНКО Віталій |
за |
4. |
ІВАНОВ Валерій |
за |
5. |
КЛІТНА Наталія |
за |
6. |
КОВАЛЬ Ігор |
за |
7. |
КОТЮЖИНСЬКА Тетяна |
не голосував |
8. |
М’ЯСНИКОВА Катерина |
за |
9. |
ОЛЬШАНСЬКИЙ Олександр |
не голосував |
10. |
ПЕТРЕНКО Галина |
за |
11. |
ПОГОРЕЛОВ Олексій |
за |
12. |
РОМАТ Євген |
не голосував |
13. |
СТРОЙКО Ірина |
за |
14. |
ТОМІЛЕНКО Сергій |
не голосував |
15. |
ЧЕРНИШ Антон |
за |
16. |
ХОМЕНОК Олег |
за |
17. |
ШНУРКО-ТАБАКОВА Елліна |
за |
|
Підсумки голосування: |
«ЗА» 13, рішення прийнято. |
Секретар Громадської ради Костянтин Грицак