СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики

22 грудня 2016 року

 

СЮМАР В.П. Колеги, починаємо працювати, бо у нас мало часу. В перерві ми сьогодні зібралися, вчора перенесли засідання. Є кворум. Дякую, що підбігли. У нас сьогодні порядок денний передбачав чотири питання. Я пропоную розглянути перше питання. Друге, третє, четверте питання, оскільки немає автора постанови, зараз не розглядати. Хто за такий порядок денний, прошу проголосувати? Так. В "Різному" ще теж проінформую.

Починаємо розгляд питання про підготовлений до другого читання проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо створення друкованих засобів масової інформації Міністерством оборони України та військово-цивільними адміністраціями на час проведення антитерористичної операції, реєстраційний № 5008.

Отже закон передбачає вивести на час антитерористичної операції одне видання Міністерства оборони з-під реформування і військово-цивільних адміністрацій. Ви знаєте, він прийнятий був в першому читанні. До другого читання у  нас надійшло 14 правок. Ми зараз їх маємо швиденько пройти.

Перша правка. В назві закону виключити слова "та військово-цивільними адміністраціями" і далі по тексту. Рябчин пропонує зняти це, він аргументує це, власне, тим, що в цих виданнях піаряться швидше керівники цих військово-цивільних адміністрацій. І більше того, у нас є зауваження Науково-експертного управління про те, що коштів на ці військово-цивільні адміністрації немає і ми не передбачаємо їх в законі. Це їх аргументи, які, як на мене, достатньо вагомі. Тому давайте подискутуємо про це.

(Загальна дискусія).

 

ВИСОЦЬКИЙ С.В. …На месте лучше видно. Конечно они там и пиарятся, но забирать просто инструмент, потому что там кто-то пиарится, а  кто-то может и не пиарится. …Работают. Я бы не забирал.

ПАВЛЕНКО Ю.О.  Я підтримую цю позицію, що треба залишити у них це право – мати свої друковані засоби масової інформації як обласним, так і міським. Тому що це справді інструмент. Інструмент донесення рішень, позицій. І навіть якщо ми там не передбачаємо коштів з державного бюджету  на їх підтримку, там є кошти, які вони можуть залучити. І це не так багато коштів. Але таке право, щоб це був офіційний орган української держави, який виходив.

СЮМАР В.П.  Пропозицію почули. Пропозиція відхилити, наскільки я розумію, цю праву.

ПАВЛЕНКО Ю.О.  Так.

СЮМАР В.П. Хто за пропозицію відхилити правку? Достатньо голосів. Хто утримався? Два.

Правка два. Відповідно, хто за те, щоб відхилити правку два, бо вона аналогічна? Я так розумію, чотири голоси, так? Богдане Семеновичу, ви теж?

ОНУФРИК Б.С. Так.

СЮМАР В.П.  О'кей. Хто утримався? Ми тоді утрималися.

Три. Рябчин пропонує, має те саме. Тобто аналогічна третя правка. Хто за те, щоб відхилити правку? 5 голосів. Утрималися двоє.

Парасюк пропонує викласти абзац третій підпункту першого пункту першого "на час проведення антитерористичної операції, період якої визначено абзацом першим, право на створення друкованих засобів масової інформації мають Міністерство оборони України та військово-цивільні адміністрації".  А у  нас як викладено? Так само.

 ГРИЦЕНКО Ф.В. Так само викладено, він тільки вставляє "абзацом першим статті першої". Тобто робить "масло це масляне", але враховувати  тут тільки частково.

 

ПАВЛЕНКО Ю.О.  Частково враховано воно і так.

ГРИЦЕНКО Ф.В. Тому що слова "абзацом" і "статтею" писати не можна у законодавстві.

СЮМАР В.П.  О'кей, гаразд. Тоді давайте відповідно до законодавства, тоді давайте частково враховуємо. Хто за таку пропозицію? Є, одноголосно.

П'ята поправка. Рябчин те саме. Відхилити, хто за? 5 голосів "за", утрималися двоє.

Шоста правка, Веселова. "До складу редакційної колегії друкованих засобів масової інформації, заснованих Міністерством оборони та військово-цивільними адміністраціями, на час проведення антитерористичної операції повинні входити представник Міністерства з питань тимчасово окупованих територій, внутрішньо переміщених осіб, професійна преса, офіцери прес?центру Штабу антитерористичної операції, журналісти, які працюють в районі проведення антитерористичної операції і висвітлюють тематику".

 Тобто вона додає Міністерство з питань тимчасово окупованих територій. А хіба ми не писали там Генштаб, ні?

ГРИЦЕНКО Ф.В. Нема.

СЮМАР В.П.  Це погано. Тоді, звісно, я думаю, що треба підтримати. Хто за те, щоб підтримати? Одноголосно. Дякую.

Сьома, Рябчин. Поправка не відповідає частині першої статті 116-ої. Але вона, як на мене, має досить такий логічний характер, він пропонує, що "інформація повинна відповідати дійсності, бути перевіреною та неупередженою. Реклама програм політичних партій, виборчих блоків, діяльності їх керівників та членів, яка має агітаційний характер, забороняється".

 Я пропоную підтримати цю поправку.

ІЗ ЗАЛУ. Так, хороша.

СЮМАР В.П.  Одноголосно. Дякую. 

Шинькович, після слів "антитерористичної операції" вставити слова "протягом трьох місяців". Я думаю,  що це логічно, тому що не так легко буде вийти потім на реформування. Хто за, прошу підтримати? Дякую.

Рябчин до аналогічного пропонує виключити. Хто за те, щоб відхилити правку? 5 голосів. Двоє утрималися.

Наступна Парасюка. Після закінчення "друкованих засобів масової інформації у відповідності". Ну це те саме. Він знову. Знову частково підтримати давайте. Хто за? Одноголосно.

 Рябчин, знову. Хто за те, щоб відхилити? 5 голосів. Двоє утрималися.

Парасюк, те ж саме. Частково врахувати, хто за?

"Протягом трьох місяців", 12, ми вже підтримували. Давайте, хто знову? Одноголосно.

14. Хто за те, щоб відхилити? 5 голосів. Двоє утрималися.

15-ту враховувати частково. Хто за?

Хто за те, щоб рекомендувати даний законопроект ухвалити Верховній Раді в другому читанні і в цілому з правками, підтриманими комітетом? Одноголосне рішення комітету. Дякую.

Колеги, в "Різному" поінформую вас про те, що вам було надіслано "Доктрина інформаційної безпеки" на пошту. У мене є дуже величезне до вас прохання: почитати і, можливо, подати свої пропозиції, якщо такі пропозиції є. Почитайте уважно, будь ласка,  тому що.

Відверто скажу, я над нею теж працювала. Те, що я могла добавити туди, я добавила з того, що ми робимо, чим ми займаємося в комітеті. Але якщо у вас будуть правки? Я думаю, що у депутатів можуть бути ідеї, як з цим бути.

ПАВЛЕНКО Ю.О. А воно планується як що?

СЮМАР В.П. Вона буде затверджена РНБО, але ми були залучені в розробці як розробники комітетом. І Міністерство інформаційної політики спочатку розробляло, а потім були залучені й інші структури. Бо ми насправді з вами, я думаю, "номер один" в сфері інформаційної безпеки сьогодні, бо ми реалізовуємо цілу низку заходів, які, власне кажучи, мають на меті підтримку інформбезпеки.

І цей закон один із тих, які мають так само посилювати інформаційну безпеку країни, бо дають можливість видавати повноцінні видання на час війни. Потім хоч воно і буде роздержавлене, цей бюлетень лишається, я би хотіла це підкреслити, але він просто буде мати дещо інший характер. От і все.

ПАВЛЕНКО Ю.О. По доктрині можу зразу сказати, що можна не чекати і її затверджувати РНБО. Вона достатньо об'ємна і має багато позитивних моментів. І тут чекати, поки ми проаналізуємо і внесемо правки. Ми можемо і в процесі потім вносити правки і доповнювати її. Але як сам важливий документ, от якщо приймуть завтра, то він на завтра готовий для ухвалення, оця доктрина. Якщо це рішення РНБО.

СЮМАР В.П. Так, дякую за оцінку, якщо ви з ним ознайомилися.

Владиславе, будь ласка. 

СЕВРЮКОВ В.В. У мене питання. Ми розглядали Закон про мовлення громад і давали до нього зауваження. І теж дуже важливий, якраз навіть з цим перекликається, який тільки що розглядали. Яка доля його?

СЮМАР В.П.  Давайте я вас поінформую, власне, перед новим роком, що буде нашим пріоритетом в наступному році.

Закон про мовлення громад готовий до реєстрації, колеги, опрацьований з Нацрадою, з Держкомітетом. Я думаю, що він дуже цікавий в контексті децентралізації, дає можливість нам  закрити "білі зони".

Я би дуже просила колег підписатися під цим законом. Я можу сьогодні.

ГРИЦЕНКО Ф.В. Почати процес, ми готові.

СЮМАР В.П. Да. Зібрати підписи. І ми би зробили дуже такий важливий крок.

(Загальна дискусія).

СЮМАР В.П. Тому законопроект про мовлення громад дійсно важливий і опрацьований він достатньо якісно. Дає можливість закрити нам "білі зони", дає можливість оцим об'єднаним територіальним громадам мати зараз.

СЕВРЮКОВ В.В. І є, які мають перейти від комунальних, до цих. Вони чекають просто.

СЮМАР В.П.  Да. І дає можливість громадам мати своє мовлення, виділяти на це ресурси свої власні, мати там одного-двох журналістів для маленьких громад, якесь радіо, мати свою рекламу місцеву, свої дискусії, свої маленькі новини.

І це такий дуже великий крок в напрямку децентралізації, мені здається. І те, що Нацрада готова виділяти там ліцензії, ну відповідно, так, і забезпечувати це мовлення – це теж, я думаю, є достатньо важливо. З ними все пропрацьовано.

Готова сьогодні,  дам вказівку роздрукувати, щоб ми підписалися. Я би хотіла, щоб ми одноголосно комітетом це зробили, бо він справді напрацьовувався тут. Ми провели десь більше п'яти робочих груп.

СЕВРЮКОВ В.В.  Це продовження суспільного.

СЮМАР В.П. Так. Далі. Серед найважливіших завдань наших: Закон про мови на телебаченні у нас є від автора Княжицького. Але я би пропонувала його доопрацювати. І він згоден перевнести його з доопрацьованими змінами. 

А я думаю, що ми так само можемо це вносити, тому що, в принципі, підтримка фракцій у нас є на це. Принаймні на 75% новинного мовлення однозначно має бути. Це логічно. І це ми живемо в Україні, і ми побачили, наскільки це.

(Загальна дискусія).

СЕВРЮКОВ В.В. І для всіх телеканалів, включаючи супутникове. Наприклад, як "News One", от перед вами стоїть. Так, а він випав з першої редакції.

СЮМАР В.П. Звичайно. Я думаю, супутникове мовлення ми теж доопрацюємо і там воно має бути однозначно, тому що рівні умови мають бути для всіх суб'єктів. І автор готовий на це піти. Тому буквально, я думаю, нам кілька днів, ми теж зможемо його доопрацювати.

І великий Закон про аудіовізуальні послуги, ми нікуди від нього не дінемося. Він по зобов'язанням нашим в червні має бути ухвалений. І над ним треба працювати, і треба знаходити компроміси. Я сподіваюся, що ми все-таки в наступному році.

Там є кілька позицій, ми зараз доопрацьовуємо з Радою Європи кілька розділів, які стосуються новітніх платформ, таких як аудіовізуальні послуги в Інтернеті, захист прав на отримання і на пропозицію таких послуг. Ясно, що вони мають перетинатися із законопроектом "КіноКраїна", який фактично вбиває піратство. По законопроекту "КіноКраїна" будуть  внесені пропозиції Президента, сподіваюся, що. Факт той, що не зовсім я розумію, як ми його, як ми її підтримаємо. В цьому році навряд чи, на жаль. Але в наступному році, думаю, що цілком реально.

Тому великий закон з оцими розділами по новітнім засобам аудіовізуальних послуг і по погодженим по регулятору, ми так само – це має бути одним із пріоритетів. Це великий закон, який от основоположний для роботи інформаційної сфери.

Я дуже прошу всіх включитися. Робочі групи будуть призначені. Те, що ми перенесли робочий тиждень, я вважаю, соромом для Верховної Ради. Але, тим не менше, це нам звільняє час для певної роботи. Я думаю, що саме в той тиждень, який ми перенесли, я спробую призначити робочі групи. Якщо знайдуться бажаючі попрацювати, то всіх запрошую активніше напрацьовувати законопроекти.

Ви щось хотіли? Представтесь, будь ласка.

ПЕЧКО В.Ю. Мене звати Василь Печко. Я був координатором громадського майдану, громадський діяч. Представляю зараз провайдерів і кабельних операторів.

Зараз от виник такий конфлікт між медіагрупами і провайдерами, і провайдером, і він вийшов уже так на таку досить серйозну орбіту.

З 1 січня ми можемо, тут більше як пів України фактично це буде біла пляма, те, що ви говорили. А це можуть бути відключені всі  практично медіагрупи. А ті каналів не 24, бо вони представляють 24, але не всі є у всіх тих, десь менше. Це десь приблизно 20 каналів українських, в тому числі усі загальнонаціональні це будуть. Крім тих, які є там десь універсальні програми і послуги, те, що залишилось десь в регіоні.

СЮМАР В.П.  Ми знаємо закон, ми його розробляли.

ПЕЧКО В.Ю. І сьогодні звернення пішло на… щоби організувати там переговорну площадку. Ми закликаємо вас підключитися теж до цього моменту, тому що це є практично як інформаційна безпека.

Я, от наприклад, із Закарпатської області. Якщо оце пройде, закарпатські кабельщики, там дуже багато малих операторів, вони відключаться точно, і тоді практично люди будуть мати змогу отримувати інформацію лише із супутника…

СЮМАР В.П.  Це не стосується малих. Ви ж знаєте, що Закон про універсальну послугу не включає міста, які менше від 50 тисяч.

ІЗ ЗАЛУ. Ні.

ПЕЧКО В.Ю. Ні. Дивіться. Договори медіагрупи заключають із усіма - розумієте? – такі кабальні, що ми не можемо на це піти.

ОНУФРИК Б.С. Секундочку. А що значить кабельні? А хто їх нав'язав?

СЕВРЮКОВ В.В.  Вони пропонують умови кабальні, мається на увазі.

(Загальна дискусія).

 

ПЕЧКО В.Ю. Тут виходить інформаційна безпека, розумієте? На це треба звернути увагу.

СЮМАР В.П.  Ми звернемо увагу.

ОНУФРИК Б.С. Провайдери ж не будуть транслювати російські канали, правда?

ПЕЧКО В.Ю. Люди будуть купувати супутникові канали, де зараз запущено у відкритому виді всі.

ОНУФРИК Б.С. Це ви так думаєте?

ПЕЧКО В.Ю. Та це не думаю, це ми знаємо!  Це ми вже знаємо. Це не ми думаємо.

(Загальна дискусія).

ПЕЧКО В.Ю. Якщо ви не маєте цієї інформації, то я вас просто інформую, що Росія запустила на супутнику 24 і в перспективу вона буде розширюватися оцей сегмент своїх каналів у відкритому доступі. Дякую.

СЮМАР В.П. Дякую, що проінформували. Ми можемо побажати медіагрупам і кабельним операторам лише домовлятися. Я думаю, що ринок має взяти тут гору.

Цей закон був ухвалений для того, щоби забезпечити незалежність певну медіагруп, якщо вони отримають ресурси, в даному випадку, як ті, хто створює контент. Це достатньо важливо з нашої точки зору. І це була позиція, власне кажучи, провайдерів.

ШВЕРК Г.А Але якщо буде майданчик якийсь, де будуть спілкуватися, долучимося і будемо приймати.

СЮМАР В.П. Абсолютно. Ми готові цю позицію відстоювати.

СЕВРЮКОВ В.В. Оцих майданчиків уже дуже багато.

Я хочу сказати, от одна моя думка, щодо малих операторів. Медіагрупи теж трішечки перегинають, вони пропонують все ж таки пакетом по 7-9 каналів, ми розуміємо, які групи. Бо ніхто зараз із вас, із присутніх, я думаю, 9 каналів однієї з медіагруп "навскидку" не назве, навіть будучи там експертами з медіа.

Бо якщо, наприклад, було один чи два канали, то з кабельниками би домовлялись. Там ще проблема в тому, що маленькі оператори не мають такого ресурсу мережі. Тобто, да, тут.

СЮМАР В.П.  Значить хтось піде на компроміс, я так думаю.

СЕВРЮКОВ В.В.  Медіагрупи, на жаль, проштовхують багато каналів за собою. І от на це можна було б звернути увагу.

ПЕЧКО В.Ю. Ніхто не піде…

ОНУФРИК Б.С. Вони змушені будуть піти: і одні і другі.

(Загальна дискусія).

СЮМАР В.П.  Дякую, колеги. Пропоную завершити.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Стенограми засідань Комітету 2016 рік”

22 грудня 2016 09:29
16 листопада 2016 17:03
02 листопада 2016 17:44
19 жовтня 2016 15:44
05 жовтня 2016 20:00
21 вересня 2016 09:54
07 вересня 2016 20:15
13 липня 2016 09:44
06 липня 2016 09:44
15 червня 2016 09:44