Про те, що підстави для такого висновку є, і досить вагомі, засвідчило обговорення на засіданні Комітету 6 червня 2018 року насамперед питання «Про виконання Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення рішення Комітету від 20 вересня 2017 року за підсумками робочої поїздки в прикордонні райони Одеської області», а дотично – також розгляд питання «Про причини припинення мовлення на середніх хвилях НСТУ – Українського радіо з передавачів, що розташовані в населених пунктах Луч Миколаївської області та Таранівці Харківської області» та інформація про хід підготовки до розширеного виїзного засідання Комітету. В обміні думками разом з народними депутатами України – членами Комітету брали участь члени Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, керівники ПАТ «Національна суспільна телерадіокомпанія України», дирекції Концерну радіомовлення, радіозв’язку та телебачення, а також Держтелерадіо України.
На засіданні було розглянуто проект Постанови про недопущення трансляції в Україні заходів, що відбуватимуться на території Російської Федерації, якщо їх трансляція порушує законні права та інтереси громадян України (реєстраційний № 8343 від 11 травня 2018 року), внесений народними депутатами України Олегом Ляшком, Олегом Березюком, Ігорем Мосійчуком, Андрієм Лозовим. Документ спрямовано на створення запобіжного правового механізму для недопущення популяризації держави-агресора у зв’язку з проведенням у Російській Федерації Чемпіонату світу з футболу 2018 року. Йдеться про заборону трансляції в Україні офіційних заходів чемпіонату.
Проектом, головним з розгляду якого є Комітет, передбачається визнати, що трансляція в Україні зазначених заходів вважатиметься такою, що порушує законні права та інтереси громадян України внаслідок збройної агресії з боку Російською Федерацією та тимчасової окупації нею частини української території. Прийняття Постанови надасть телерадіоорганізаціям України підставу не здійснювати трансляцію відповідно до положень частини другої статті 6 Закону України «Про телебачення і радіомовлення».
За результатами обговорення прийнято рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти проект Постанови про недопущення трансляції в Україні заходів, що відбуватимуться на території Російської Федерації, якщо їх трансляція порушує законні права та інтереси громадян України, в першому читанні за основу та в цілому.
Окрім того, було розглянуто внесений Кабінетом Міністрів України проект Постанови про Основні напрями бюджетної політики на 2019 - 2021 роки (реєстраційний № 8357 від 16 травня 2018 року), який розроблено на виконання статті 33 Бюджетного кодексу України, підпункту 2.1 витягу з протоколу №8 засідання Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2018 року та рішення, прийнятого Урядом 4 квітня 2018 року. Документ ґрунтується на положеннях Програми діяльності Кабінету Міністрів України, Коаліційної угоди, проекту Середньострокового плану пріоритетних дій Уряду на період до 2020 року, Стратегії сталого розвитку «Україна-2020», Стратегії реформування системи управління державними фінансами на 2017-2020 роки програм співпраці з міжнародними фінансовими організаціями, а головним з його розгляду визначено Комітет з питань бюджету.
За результатами розгляду проекту № 8357 в частині, що стосується предмета відання Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики, вирішено направити до профільного Комітету висновок з пропозицією рекомендувати Верховній Раді України за наслідками розгляду в першому читанні повернути зазначений законопроект суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання, врахувавши пропозиції Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики щодо забезпечення фінансування інформаційної безпеки та інформаційної політики згідно чинного законодавства (забезпечення фінансування Національної суспільної телерадіокомпанії України відповідно до частини 3 статті 14 Закону України «Про суспільне телебачення і радіомовлення України»).
Власне, і трансляція першої програми Українського радіо у середньохвильовому діапазоні з Радіоцентру у Таранівці Харківської області та програми Всесвітньої служби радіо України з радіопередавального центру Луч у Миколаївській області була припинена через відсутність фінансового забезпечення поширення сигналу з 1 лютого ц.р. І це при тому, що іншого покриття у Харківській області, окрім середньо-хвильового, Українське радіо не має, а конкурс на FM-діапазон досі не оголошено. Такі речі є неприпустимими у контексті інформаційної безпеки держави, яка воює з російським агресором не лише за окуповані території, а й за обдурених тотальною ворожою пропагандою громадян. Тому Комітет одноголосно вирішив інформувати про це Кабінет Міністрів України, РНБО і разом з Міністерством інформаційної політики України напрацювати алгоритм розв’язання проблеми фінансування діяльності ПАТ «Національна суспільна телерадіокомпанія України».
Народний депутат України Сергій Висоцький, який є Заступником голови Комітету, представив присутнім проект звернення народних депутатів України до правоохоронних органів із заявою про відкриття кримінального провадження на підставі положень статті 344 Кримінального кодексу України (перешкоджання законній діяльності народних депутатів України - членів Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики та створення штучних перешкод у їх роботі). Відбулася дискусія. Як засвідчило подальше голосування, проект у запропонованій формі не знайшов підтримки Комітету.
Обговоривши в загальних рисах хід підготовки до виїзного розширеного засідання Комітету у Донецькій області, яке попередньо пропонувалося провести найближчим часом, парламентарії вирішили продовжити розгляд в іншому форматі наступного дня.