Комітет з питань свободи слова та інформації
27
12 березня 14
Головує: голова комітету ТОМЕНКО М.В.
Присутні народні депутати України: КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л., КОНДРАТЮК О.К., РАУПОВ Р.Б., БАГРАЄВ М.Г., АБДУЛЛІН О.Р.
Відсутні народні депутати України: БОНДАРЕНКО О.А., ГОЛУБ О.В.,
СТЕЦЬ Ю.Я., МІРОШНИЧЕНКО І.М.
На засідання запрошені: Колісник Анатолій Іванович – заступник начальника Головного управління наглядової діяльності у кримінальних провадженнях слідчих органів прокуратури Генеральної прокуратури України; Валіневич Валерій Миколайович- начальник управління Головного слідчого управління Міністрерства внутрішніх справ України; Остапа Світлана - журналіст Інтернет-видання «Телекритика»; Большакова Ольга Юріївна – Голова правління ВГО «Незалежної асоціації телерадіомовників»; Крайняк Юрій Олегович – директор – керуючий партнер компанії «Jurimex»; Головенко Роман – юрист Інституту масової інформації.
Присутні: завідувач секретаріату комітету М.Козлов, заступник завідувача секретаріату комітету Ф.Гриценко, головні консультанти секретаріату комітету М.Андріуца, Л.Блищик, П.Селецький, С.Самойленко.
ПОРЯДОК ДЕННИЙ
1. Про результати моніторингу щодо перешкоджання працівникам ЗМІ у виконанні службових обов’язків під час висвітлення «Євромайданів» у м. Києві.
2. Проект Постанови про звільнення Курдіновича О.В. з посади Голови Державного комітету телебачення і радіомовлення України (реєстр. № 4379 від 06.03.2014р., внесений Кабінетом Міністрів України).
3. Проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо вдосконалення законодавства у сфері централізованого водопостачання та водовідведення), (реєстр. № 4115 від 07.02.2014р., внесений народним депутатом України Ю.Мірошниченком)
4. Проект Постанови про тимчасове призупинення трансляції та ретрансляції деяких телерадіопрограм (реєстр. № 4200 від 22.02.2014р., внесений народними депутатами України І.Мірошниченком, І.Швайкою, А.Тягнибоком, А.Мохником та інш.)
5. Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» (щодо уточнення порядку формування складу Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення), (реєстр. № 4282 від 26.02.2014р., внесений народним депутатом України М.Княжицьким)
6. Проект Постанови про заходи щодо стабілізації економіки України, скорочення бюджетних витрат та інтенсифікації державного управління (реєстр. № 4273 від 25.02.2014р., внесений народним депутатом України О.Канівцем).
7. Різне. Про затвердження дати проведення конференції «Європейські стандарти надання послуг транскордонного мовлення та свобода отримання і передачі інформації в Україні: законодавчий аспект» (9 квітня 2014р.)
М.Томенко запропонував внести до порядку денного проект Постанови Верховної Ради України «Про забезпечення інформаційної безпеки та суверенітету України, недопущення обмежень доступу громадян до інформації та використання радіочастотного ресурсу України у відповідності з вимогами чинного законодавства» (реєстр. № 4401 від 11.03.2014р., внесений народними депутатами України М.Томенком, О.Кондратюк, М.Баграєвим та іншими).
Порядок денний зі змінами затверджено одноголосно.
Слухали: 1. Слухали інформацію голови комітету М.Томенка про результати моніторингу щодо перешкоджання працівникам ЗМІ у виконанні службових обов’язків під час висвітлення «Євромайданів» у м. Києві.
Виступили: М.КНЯЖИЦЬКИЙ, О.КОНДРАТЮК, Р.РАУПОВ, В.ВАЛІНЕВИЧ, А.КОЛІСНИК, С.ОСТАПА
А.Колісник - заступник начальника Головного управління наглядової діяльності у кримінальних провадженнях слідчих органів прокуратури Генеральної прокуратури України повідомив про створення спільної слідчої групи з представників Генеральної прокуратури України, Служби безпеки України та Міністерства внутрішніх справ України з розслідування всіх випадків переслідування працівників засобів масової інформації під час висвітлення подій на Євромайданах. Він наголосив, що розслідування дій працівників органів внутрішніх справ гальмувалось попереднім керівництвом Міністерства внутрішніх справ України, і тільки після 20 лютого 2014 року роботу поставлено на належний рівень. Розслідування проводиться активно, деяких працівників правоохоронних органів, котрі підозрюються у скоєнні протиправних дій, оголошено в розшук.
В.Валиневич - начальник управління Головного слідчого управління МВС України повідомив про те, що у Міністерстві зареєстровано 165 повідомлень щодо вчинення протиправних дій стосовно журналістів, в тому числі 93 повідомлення стосуються подій у м. Києві, та 9 – злочинів проти іноземних журналістів. Відкрито 74 кримінальних провадження, з них 19 – у місті Києві.
М.Томенко висловився про доцільність створення спеціальної слідчої групи з представників силових відомств для розслідування численних фактів агресії проти журналістів. Водночас він додав, що від комітету необхідно делегувати декількох членів комітету для участі у цьому процесі.
Члени комітету обговорили ситуацію щодо безпрецедентних подій в Криму, де внаслідок злочинних дій заохочуваних самопроголошеною владою екстремістів за останні три тижні зазнали травм понад 60 журналістів, у тому числі й іноземних. Зокрема, Микола Томенко запропонував організувати окремий моніторинг щодо протиправних дій стосовно працівників мас-медіа на території автономії та розглянути його на наступному засіданні комітету.
Слухали:2. Слухали інформацію голови комітету М.Томенка про проект Постанови про звільнення Курдіновича О.В. з посади Голови Державного комітету телебачення і радіомовлення України (реєстр. № 4379 від 06.03.2014р., внесений Кабінетом Міністрів України).
Виступили: О.КОНДРАТЮК, М.БАГРАЄВ
Вирішили:
розглянувши проект Постанови Верховної Ради України про звільнення Курдіновича О.В. з посади Голови Державного комітету телебачення і радіомовлення України (реєстр. № 4379 від 06.03.2014р., внесений Кабінетом Міністрів України), комітет вирішив:
рекомендувати Верховній Раді України прийняти за основу та в цілому проект Постанови Верховної Ради України про звільнення Курдіновича О.В. з посади Голови Державного комітету телебачення і радіомовлення України.
Рішення прийнято одноголосно.
Слухали:3. Слухали інформацію голови комітету М.Томенка про проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо вдосконалення законодавства у сфері централізованого водопостачання та водовідведення), (реєстр. № 4115 від 07.02.2014р., внесений народним депутатом України Ю.Мірошниченком)
Виступили: О.КОНДРАТЮК, Р.РАУПОВ
Вирішили:
розглянувши проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо вдосконалення законодавства у сфері централізованого водопостачання та водовідведення), (реєстр. № 4115 від 07.02.2014р., внесений народним депутатом України Ю.Мірошниченком), комітет вирішив:
рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо вдосконалення законодавства у сфері централізованого водопостачання та водовідведення) прийняти за основу.
Рішення прийнято одноголосно.
М.Томенко переніс розгляд проекту Постанови про тимчасове призупинення трансляції та ретрансляції деяких телерадіопрограм (реєстр. № 4200 від 22.02.2014р., внесений народними депутатами України І.Мірошниченком, І.Швайкою, А.Тягнибоком, А.Мохником та інш.) на наступне засідання комітету у зв’язку з відсутністю доповідача - народного депутата України І.Мірошниченка.
М.Княжицький запропонував направити на експертизу до Ради Європи підготовлений до повторного другого читання проект Закону України про Суспільне телебачення і радіомовлення України (реєстр. № 1076 від 12.12.2012р., внесений Кабінетом Міністрів України).
М.Томенко заперечив зауваживши, що експертиза займе багато часу, а закон необхідно приймати терміново. Він запропонував винести на трете читання найбільш спірні статті щодо фінансування громадського мовлення та формування наглядової ради. Рішення з цього питання не приймалось.
Слухали:4. Слухали інформацію голови підкомітету з питань телебачення і радіомовлення М.Княжицького про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» (щодо уточнення порядку формування складу Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення), (реєстр. № 4282 від 26.02.2014р., внесений народним депутатом України М.Княжицьким)
Виступили: О.КОНДРАТЮК, М.ТОМЕНКО, Р.РАУПОВ, М.БАГРАЄВ, О.АБДУЛЛІН
Вирішили:
розглянувши проект Закону про внесення змін до Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» (щодо уточнення порядку формування складу Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення), (реєстр. № 4282 від 26.02.2014р., внесений народним депутатом України М.Княжицьким), комітет вирішив:
рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні проект Закону про внесення змін до Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» (щодо уточнення порядку формування складу Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення) прийняти за основу.
Голосували: «за»- 1
«проти» – 0
«утримались» - 5
Рішення не прийнято.
Слухали:5. Слухали інформацію голови комітету М.Томенка про проект Постанови Верховної Ради України «Про забезпечення інформаційної безпеки та суверенітету України, недопущення обмежень доступу громадян до інформації та використання радіочастотного ресурсу України у відповідності з вимогами чинного законодавства» (реєстр. № 4401 від 11.03.2014р., внесений народними депутатами України М.Томенком, О.Кондратюк, М.Баграєвим та іншими).
Виступили: О.КОНДРАТЮК, М.КНЯЖИЦЬКИЙ, Р.РАУПОВ, М.БАГРАЄВ, О.БОЛЬШАКОВА, Ю.КРАЙНЯК
Вирішили:
розглянувши проект Постанови Верховної Ради України «Про забезпечення інформаційної безпеки та суверенітету України, недопущення обмежень доступу громадян до інформації та використання радіочастотного ресурсу України у відповідності з вимогами чинного законодавства» (реєстр. № 4401 від 11.03.2014р., внесений народними депутатами України М.Томенком, О.Кондратюк, М.Баграєвим та іншими)., комітет вирішив:
рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні проект Постанови Верховної Ради України «Про забезпечення інформаційної безпеки та суверенітету України, недопущення обмежень доступу громадян до інформації та використання радіочастотного ресурсу України у відповідності з вимогами чинного законодавства» прийняти за основу та в цілому.
Рішення прийнято одноголосно.
Слухали:6. Слухали інформацію голови підкомітету з питань реклами О.Кондратюк про проект Постанови про заходи щодо стабілізації економіки України, скорочення бюджетних витрат та інтенсифікації державного управління (реєстр. № 4273 від 25.02.2014р., внесений народним депутатом України О.Канівцем).
Виступили: М.ТОМЕНКО, Р.РАУПОВ, О.АБДУЛЛІН
Вирішили:
розглянувши проект Постанови про заходи щодо стабілізації економіки України, скорочення бюджетних витрат та інтенсифікації державного управління (реєстр. № 4273 від 25.02.2014р., внесений народним депутатом України О.Канівцем), комітет вирішив:
запропонувати Комітету з питань економічної політики рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні повернути законопроект на доопрацювання суб’єкту права законодавчої ініціативи для удосконалення документа з урахуванням відповідної Постанови Кабінету Міністрів України.
Голосували: «за»- 5
«проти» – 0
«утримались» - 1
Рішення прийнято.
Слухали:7. М.Княжицький запропонував розглянути питання про розповсюдження в багатоканальних телемережах України програм іноземних мовників, які містять пропаганду війни, насильства, жорстокості, розпалювання національної, міжетнічної ворожнечі тощо.
Виступили: М.ТОМЕНКО, Р.РАУПОВ, О.КОНДРАТЮК, О.АБДУЛЛІН
Вирішили:
відповідно до статті 7 Закону України «Про основи національної безпеки України» на сучасному етапі основними реальними та потенційними загрозами національній безпеці України, стабільності в суспільстві в інформаційній сфері, в тому числі є намагання маніпулювати суспільною свідомістю, зокрема, шляхом поширення недостовірної, неповної або упередженої інформації.
Статтею 28 Закону України «Про інформацію» також передбачено, що інформація не може бути використана для закликів до повалення конституційного ладу, порушення територіальної цілісності України, пропаганди війни, насильства, жорстокості, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, вчинення терористичних актів, посягання на права і свободи людини.
Слід констатувати, що останнім часом масового характеру набуло поширення іноземними телерадіоорганізаціями відверто недостовірної інформації про події в Україні. У поширюваних телепередачах часто подається перекручена інформація, яка спрямована на маніпулювання масовою свідомістю, пропагує культ жорстокості, національної нетерпимості та дискримінації. Під час трагічних подій лютого 2014 року розпалювана в тому числі таким чином ворожнеча між громадянами України призвела до численних людських жертв, і одним з основних завдань суспільства на нинішньому етапі має стати рішуче недопущення такого в майбутньому.
В переважній більшості випадків, подібні передачі транслюються мовниками країн, які не є учасницями Європейської конвенції про транскордонне телебачення,яку ратифікувала Україна. Тому держава не має об’єктивної можливості врегульовувати подібні проблемні питання із застосуванням передбачених названою Конвенцією міждержавних процедур.
З іншого боку, поширення таких програм і передач не лише становить загрозу національній безпеці, як зазначено в статті 7 Закону України «Про основи національної безпеки України», але й містить ознаки складу злочину, передбаченого статтею 300 Кримінального кодексу України.
Нагадуємо, що відповідно частини другої статті 300 Кримінального кодексу України розповсюдження кіно- та відеопродукції, що пропагують культ насильства і жорстокості, расову, національну чи релігійну нетерпимість та дискримінацію тягне за собою кримінальну відповідальність. При цьому, як вбачається з частини третьої статті 39 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» розповсюдженням телерадіопрограм в багатоканальних телемережах займаються провайдери програмної послуги.
Відтак, поширення провайдерами програмної послуги у власних багатоканальних телемережах програм іноземних мовників, в яких пропагується національна нетерпимість та дискримінація, містить ознаки відповідного складу злочину за статтею 300 Кримінального кодексу України. За таких обставин, провайдери мають максимально відповідально ставитись до змісту пакетів програмних послуги, та не допускати розповсюдження в них суспільно небезпечної інформації, поширення якої визнається злочином згідно кримінального законодавства.
Водночас, відповідно до частини другої статті 42 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» суб’єкт господарювання, який перебуває під юрисдикцією України, має на меті здійснювати ретрансляцію і отримав на це дозвіл від правовласника (виробника), який не підпадає під юрисдикцію країни, що входить до Європейського Союзу, або країни, яка ратифікувала Європейську конвенцію про транскордонне телебачення, зобов’язаний адаптувати зміст призначених для ретрансляції програм до вимог законодавства України.
При цьому, ретрансляція іноземних телерадіопрограм, виробники яких підпадають під юрисдикцію країн-членів ЄС або країн-учасниць Європейської конвенції про транскордонне телебачення не обмежується, в тому числі не вимагається здійснення будь-яких не передбачених самою Конвенцією формальностей. Тому відсутність програми певного мовника в затвердженому Національною радою Переліку іноземних програм, зміст яких відповідає вимогам Конвенції, не є перешкодою в її поширенні в багатоканальній мережі за умови що такий мовник підпадає під юрисдикцію країни-учасниці Конвенції та отримав там відповідну ліцензію або інший дозвіл на мовлення. Принагідно зауважимо, що згаданий вище Перелік взагалі не може застосовуватись, оскільки не відповідає законодавству України та не внесений Міністерством юстиції України до Єдиного державного реєстру нормативних актів. Про недопустимість застосування вказаного Переліку окремо вказано в ухвалах Вищого адміністративного суду України від 25 липня 2013 року і від 13 грудня 2012 року, які набрали законної сили і є обов’язковими до виконання. Водночас, у випадку виявлення в програмах таких мовників інформації, забороненої до поширення в Україні, мають застосовуватись механізми, передбачені розділом VIII названої Конвенції.
Відтак, розповсюдження провайдером програмної послуги у власних телемережах іноземних програм, які не походять з країн-учасниць Конвенції, і одночасно з цим не є адаптованими до вимог українського законодавства та розповсюджують заборонену до поширення, суспільно небезпечну інформацію, суперечить вимогам статей 6, 42 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», статті 28 Закону України «Про інформацію», статті 7 Закону України «Про основи національної безпеки України», та містить ознаки складу злочину, передбаченого статтею 300 Кримінального кодексу України.
З огляду на зазначене, керуючись статтями 13, 14, 17, 21, 33 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», комітет вирішив:
1. Визнати недопустимим поширення в багатоканальних телемережах України програм/передач іноземних мовників, які загрожують національній безпеці України та містять перекручену, суспільно небезпечну інформацію про події в Україні, пропаганду війни, насильства, жорстокості, розпалювання міжетнічної, національної ворожнечі, національної нетерпимості, дискримінації тощо.
2. Попередити провайдерів програмної послуги про кримінальну відповідальність за поширення ними у своїх телемережах телерадіопрограм, які пропагують культ жорстокості, національної нетерпимості та дискримінації.
2. Роз’яснити провайдерам програмної послуги, що:
- відповідно до законодавства провайдери програмної послуги вправі без обмежень та додаткових формальностей розповсюджувати в своїх телемережах телерадіопрограми, первісна трансляція яких здійснюється мовниками, що підпадають під юрисдикцію країни-учасниці Європейської конвенції про транскордонне телебачення, або юрисдикцію іншої країни-члена Європейського Союзу;
- перелік програм, зміст яких відповідає вимогам Європейської конвенції про транскордонне телебачення і ретрансляція яких на території України не обмежується згідно з ч. 1 ст. 42 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", який затверджений рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення №652 від 2 квітня 2008 року з наступними змінами і доповненнями, застосуванню не підлягає оскільки не зареєстрований Міністерством юстиції України та відсутній в Єдиному державному реєстрі нормативних актів;
- ретрансляція провайдером програмної послуги телерадіопрограми іноземного мовника, який не підпадає під юрисдикцію країни-учасниці Європейської конвенції про транскордонне телебачення, або юрисдикцію іншої країни-члена Європейського Союзу, і щодо якої відсутнє рішення про її адаптацію до законодавства України, здійснюється провайдером на власний ризик та під персональну відповідальність;
- поширення багатоканальними телемережами провайдерів програмної послуги суспільно небезпечної інформації, вказаної в статтях 300, 301 Кримінального кодексу України, є неприпустимим незалежно від того, чи міститься програма, передачах якої розміщена відповідна інформація, в ліцензії провайдера програмної послуги;
- у випадку, якщо суспільно небезпечна інформація первісно поширюється в програмах мовників, що підпадають під дію Європейської конвенції про транскордонне телебачення, поширення таких програм багатоканальними телемережами може бути обмежене на підставі індивідуального рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення за наявності обставин, передбачених статтею 24 вказаної Конвенції;
- у випадку, якщо в пакетах програм провайдера програмної послуги будуть виявлені програми іноземних мовників, які розповсюджуються без передбаченої законом адаптації і при цьому вони містять заборонену до поширення інформацію, яка, зокрема, загрожує національній безпеці України, пропагує війну, насильство, жорстокість, розпалювання міжетнічної ворожнечі, національної нетерпимості або дискримінації, Комітет з питань свободи слова та інформації або його окремі члени будуть звертатись до правоохоронних органів з метою ініціювання відповідних кримінальних проваджень.
3. Рекомендувати Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення під час здійснення наглядових повноважень ретельно вивчати повідомлення про розповсюдження (ретрансляції) в багатоканальних мережах України програм окремих іноземних мовників, в яких поширюється інформація, що загрожує національній безпеці України, пропагує війну, насильство, жорстокість, розпалювання міжетнічної ворожнечі, національної нетерпимості або дискримінації, та забороняти ретрансляцію відповідних програм (телеканалів) на підставі мотивованих рішень.
4. Рекомендувати Апарату Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, на час відсутності повноважного складу Національної ради, надсилати до Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформації всі виявлені в ході моніторингів дані про порушення провайдерами програмної послуги вимог щодо заборони поширення суспільнонебезпечної інформації, поширення якої містить ознаки відповідних складів злочинів (пропагує війну, насильство, жорстокість, розпалювання міжетнічної ворожнечі, національної нетерпимості або дискримінації, а також поширення порнографічної продукції).
5. Дане рішення оприлюднити на веб-сайті Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформації і через засоби масової інформації.
6. Контроль за виконанням цього рішення покласти на голову підкомітету з питань телебачення і радіомовлення Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформації М. Княжицького.
Голосували: «за»- 5
«проти» – 0
«утримались» - 1
Рішення прийнято.
Різне.
М.Томенко нагадав, що комітетом підготовлена конференція «Європейські стандарти надання послуг транскордонного мовлення та свобода отримання і передачі інформації в Україні: законодавчий аспект».
Члени комітету підтвердили рішення провести 9 квітня 2014 року конференцію «Європейські стандарти надання послуг транскордонного мовлення та свобода отримання і передачі інформації в Україні: законодавчий аспект».
М.Томенко повідомив, що він отримав звернення від 11 працівників парламентського телеканалу «Рада» в якій висловлюється недовіра керівництву телекомпанії в особі виконуючого обов’язки директора Василю Климчуку, який 7 березня 2014 року почав виконувати свої обов’язки. Він додав, що співробітники каналу звинувачують В.Климчука у веденні «темної бухгалтерії» та закидають неприпустиме, із нецензурною лайкою спілкування із підлеглими.
Водночас він наголосив на тому, що необхідно створити Громадську раду каналу з представників усіх парламентських фракцій і двох депутатських груп. Він також додав, що Громадська рада повинна розпочати працювати з трудовим колективом і випрацювати спільне рішення.
О.Кондратюк запропонувала розглянути питання щодо витрачання бюджетних коштів у медійній сфері та виробити пропозицій щодо їх економії. Члени комітету погодилися винести на одне з найближчих засідань комітету питання про перегляд бюджетних коштів у медійній галузі.
Комітет одноголосно прийняв заяву щодо загроз інформаційній безпеці нашої держави на території Автономної Республіки Крим та підтримки журналістів, котрі за надзвичайно складних умов тиску з боку екстремістів продовжують самовіддано виконувати свій професійний обов’язок.
Заява
Комітету з питань свободи слова та інформації
Самопроголошена влада Криму за допомогою озброєних загонів кубанських «козаків» та російських окупаційних військ захопила стратегічні об’єкти української телекомунікаційної інфраструктури, радіотелевізійний передавальний центр Криму, інші структурні підрозділи державного Концерну РРТ і влаштувала жорстку інформаційну блокаду півострова. Наразі з ефірних і кабельних мереж вимкнені всі українські загальнонаціональні телевізійні канали та найпотужніший регіональний - ТРК «Чорноморка». Натомість на їх частотах транслюють російських мовників. Отже, маємо справу з агресивною інтервенцією і в інформаційному просторі нашої держави.
Окупаційний режим чинить безпрецедентний тиск на журналістів. У Криму за час протистояння задокументовано більше 70 випадків брутальних порушень прав журналістів і перешкоджань їхній діяльності, нападів озброєних людей на представників мас-медіа, жорстоких побиттів знімальних груп, псування апаратури, пограбувань.
Влада запровадила тотальну цензуру інформаційного простору. Дійшло до того, що у порядку акредитації представників ЗМІ на висвітлення так званого загальнокримського референдуму 16 березня прописали в обов’язках журналістів «не поширювати матеріали негативного характеру» .
Такі дії є не припустимими у цивілізованому світі. Це є грубе порушення конституційних прав громадян на вільний доступ до інформації, на свободу слова. Кримські сепаратисти розтоптали не лише українське законодавство, а й основоположні принципи міжнародного права, зокрема й передбачене статтею 10 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод право на вільне поширення інформації.
Сьогодні у безпрецедентних умовах ескалації напруги на півострові, яка весь час балансує на межі гарячої фази, доводиться працювати українським і зарубіжним журналістам. Завдяки їх самовідданості, вірності професійному обов’язку, особистій мужності операторів, репортерів, стрімерів світ бачить правдиву інформаційну картину з українського півострова.
Комітет висловлює вдячність і підтримку всім журналістам, які, ризикуючи здоров’ям і життям, цілодобово висвітлюють кримські події, не відступають від базових інформаційних стандартів об’єктивності і збалансованості.
Ми засуджуємо протиправні дії представників самопроголошеної влади автономії, спрямовані на зачищення інформаційного простору, перешкоджання професійній діяльності журналістів, і публічно звертаємось правоохоронних органів України в Автономній Республіці Крим з наполегливою вимогою зупинити наругу над свободою слова, створити безпечні умови для роботи вітчизняних і зарубіжних журналістів.
Стенограма засідання комітету додається.
Голова Комітету Микола ТОМЕНКО
Секретар Комітету Олександр ГОЛУБ