Комітет розглянув законодавчі ініціативи щодо поліпшення доступу до інформації осіб з порушенням слуху
22 березня 2017, 19:15
Комітет з питань свободи слова та інформаційної політики на засіданні 22 березня 2017 року за участі представників Державного комітету телебачення і радіомовлення України, Міністерства інформаційної політики України, Українського товариства глухих, Індустріального телевізійного Комітету, Незалежної асоціації мовників, громадськості розглянув законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо поліпшення доступу до інформації осіб з порушенням слуху (реєстр. № 6031 від 03.02.2017р., внесений Кабінетом Міністрів України).
Уряд пропонує з 2017 до 2020 року поетапно підвищувати частку загального обсягу телевізійного добового мовлення (крім реклами), адаптовану для сприйняття особами з порушеннями слуху з початкових 10 до 50 відсотків.
Наскільки реальною і підйомною для індустрії є така висока планка адаптації, пропонована Кабінетом Міністрів? Довкола цього питання і розгорнулася жвава дискусія. Члени Комітету почули не зовсім переконливу інформацію щодо співпраці з індустрією в процесі підготовки законопроекту від заступника Голови Державного комітету телебачення і радіомовлення Миколи Білоуса, вислухали аргументи представника Українсько товариства глухих Сергія Котеленця, почули позицію мовників. У підсумку обговорення Комітет більшістю голосів підтримав пропозицію Голови Комітету Вікторії Сюмар - рекомендувати Верховній Раді України відправити зазначений законопроект на доопрацювання.
Бурхливо, дещо емоційно Комітет обговорював законопроект про внесення змін до Закону України «Про рекламу» , реєстр.№ 6135 від 24.02.2017 року, яким передбачається два із п’яти відсотків соціальної реклами, розміщеної на зовнішніх носіях всіх форм власності, відвести для фотографічних зображень учасників бойових дій, осіб, які отримали звання Героя України, ордени України з числа учасників АТО та волонтерів.
Підтримуючи ініціативу авторського колективу, представленого народним депутатом Оксаною Корчинською, секретар Комітету Олена Кондратюк акцентувала увагу на серйозних недоліках пропонованих новел, які, у випадку ухвалення, утворять правові колізій і заблокують виконання законодавчих приписів. Оксана Корчинська погодилася з пропозицією Комітету про доцільність відкликання законопроекту з тим, щоб оперативно доопрацювати його з урахуванням пропозицій членів Комітету та повторно внести на розгляд парламенту.
Комітет на цьому ж засіданні за підсумками розгляду альтернативних законопроектів Про внесення змін до деяких законів України щодо заборони розміщення зовнішньої реклами на пам’ятках культурної спадщини ,реєстр. № 5679 від 19.01.2017р., внесеного народними депутатами України І.Подоляк, В.Єленським, М.Княжицьким та Про внесення змін до деяких законів України щодо заборони розміщення зовнішньої реклами на пам'ятках національного або місцевого значення та в межах зон охорони цих пам'яток, історичних ареалів населених місць, реєстр. № 5679-1 від 31.01.2017р., внесеного народним депутатом України С.Тарутою, з огляду на те, що ініційовані зміни стосуються в основному норм Закону України «Про рекламу», ухвалив рішення - звернутися до Голови Верховної Ради України А. Парубія з проханням у відповідності до Постанови Верховної Ради України «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України восьмого скликання» № 22-VIII від 4 грудня 2014 року, визначити Комітет з питань свободи слова та інформаційної політики головним у підготовці зазначених законопроектів до розгляду в першому читанні. Відповідний лист Комітет скерує до колег з Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності, який наразі є головним.
Члени Комітету вважають, що пропоновані зміни у законопроектах Про детінізацію ринку азартних ігор та забезпечення доходами бюджету з метою виконання соціальних зобов’язань (реєстр. № 4663 від 13.05.2016р., внесений Кабінетом Міністрів України, та Про детінізацію азартних ігор в Україні (реєстр. № 4663-1 від 01.06.2016р, внесений народним депутатом України І.Молотком, які стосуються унормування реклами, повинні прописуватися у базовому Законі України «Про рекламу».
З огляду на це, Комітет пропонує профільному Комітету рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні обидва законопроекти відправити на доопрацювання суб’єктам права законодавчої ініціативи.
Розгляд питання про звернення Прес-служби Апарату Верховної Ради України щодо анулювання картки акредитації журналіста інформаційного агентства «17 канал» Коцаби Р.П. викликав занепокоєння народних депутатів України, членів Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики як кількістю зареєстрованих представників засобів масової інформації у Прес-службі Верховної Ради України (за інформацією представника Прес-служби їх кількість наближається до 4000 журналістів та працівників засобів масової інформації) так і якісним складом. Члени Комітету підтримують процес створення Громадської ради при Прес-службі Верховної Ради України, яка повинна надавати рекомендації щодо саморегуляції питань акредитації як засобів масової інформації так і представників (журналістів та працівників) даних засобів.
Комітет вирішив на одному із засідань розглянути пропозиції щодо доопрацювання Положення про акредитацію журналістів і технічних працівників засобів масової інформації при Верховній Раді України. Окрім того, прийнято рішення звернутися до Служби безпеки України перевірити акредитовані засоби масової інформації при Верховній Раді України щодо ймовірності антиукраїнських публікацій, в тому числі інформаційного агентства «17 канал».
Законодавче регулювання деяких питань реформування газети «Голос України» викликало обговорення з боку народних депутатів України, членів Комітету, щодо питань внесення законодавчих ініціатив.
Прийняття рішення з даного питання, відзначила Голова Комітету Вікторія Сюмар, потребує ретельного опрацювання як з точки зору внесення змін до чинного законодавства так і фактично майбутнього газети «Голос України». Комітет прийняв рішення повернутися до розгляду даного питання на одному із чергових засідань.
У різному порушено питання про функціонування журналу «Віче». Заступник керівника Апарату Верховної Ради України Шевчук М.М. звернувся до членів Комітету з пропозицією вирішити питання ліквідації даного засобу масової інформації у зв’язку із обставинами, які склалися на даний час. Комітет прийняв рішення про підготовку проекту Постанови про ліквідацію даного засобу масової інформації.