Законопроект 5326 Рекомендації Комітету
18 січня 2017, 17:15
Комітет з питань економічної політики
За дорученням Голови Верховної Ради України А. Парубія від 1 листопада 2016 року Комітет з питань свободи слова та інформаційної політики на своєму засіданні 18 січня 2017 року (протокол № 59) розглянув, у частині, що належить до предмету відання Комітету, проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо маркування продукції країни-агресора (реєстр. № 5326 від 01.11.2016), внесений народними депутатами України В. Купрієм, В. Дідичем, О. Дубініним та іншими народними депутатами України.
На думку членів Комітету в частині щодо реклами окремі положення законопроекту мають вади. У цьому контексті слід звернути увагу на таке.
З огляду на зміст редакції положень нової частини статті 8 та статті 211 запропоновані доповнення до статей 17 та 18 вважаються юридично некоректними і такими, що не мають змістовного навантаження, пов’язаного з метою законопроекту, оскільки згідно з редакцією статті 211 законопроекту належність товару до товару країни-агресора буде зазначатися як при рекламі на транспорті, так і при внутрішній рекламі.
Також, з метою усунення можливостей для зловживань і тиску на ЗМІ-розповсюджувачів реклами, в законопроекті варто передбачити положення щодо обов’язку рекламодавця надавати відповідну інформацію та щодо звільнення ЗМІ від відповідальності у випадку, якщо несумлінним рекламодавцем не було надано ЗМІ інформацію про «товар країни-агресора». З цією метою вважається за доцільне доповнити запропоновану редакцію статті 211 законопроекту новими частинами такого змісту:
«4. Рекламодавець зобов’язаний надати виробнику, розповсюджувачу реклами інформацію про наявність контролю країною агресором щодо виробника (продавця, виконавця) товару (робіт або послуг), який пропонуються рекламувати та/або щодо використання під час реклами знаку для товарів і послуг, торговельної марки або комерційного найменування юридичної особи, яка контролюється країною-агресором.
5. Розповсюджувачі реклами не несуть відповідальності за порушення встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами продукції і бізнесу країни-агресора у випадку, якщо рекламодавцем не було надано інформації передбаченої частиною четвертою цієї статті».
Комітет вважає, що положення законопроекту, в частині щодо реклами, потребують доопрацювання в процесі його подальшого опрацювання в Парламенті. У зв’язку з цим Комітет прийняв рішення запропонувати Комітету з питань економічної політики рекомендувати Верховній Раді України за наслідками розгляду в першому читанні прийняти законопроект (реєстр. № 5326) за основу.
Голова Комітету Вікторія Сюмар