Комітет підтримав зміни до законодавства про відкритість публічних коштів та підтвердив незмінність своєї позиції щодо бюджетного фінансування інформаційної сфери
19 жовтня 2016, 17:41
На засіданні Комітету 19 жовтня 2016 року, що проходило під головуванням Першого заступника Голови Комітету Ольги Червакової, розглядалися законопроекти щодо удосконалення окремих норм рекламного законодавства, забезпечення відкритості інформації про використання публічних коштів, отримання та використання конфіденційної інформації, умов фінансування потреб Іномовлення та Суспільного телерадіомовлення України з Державного бюджету.
Так, було розглянуто внесений народним депутатом України Владиславом Севрюковим проект Закону про внесення змін до Закону України "Про рекламу" (щодо удосконалення регулювання реклами послуг народної медицини (цілительства), послуг, пов'язаних із залученням коштів населення, об'єктів будівництва, цінних паперів та фондового ринку на радіо), реєстраційний № 4924 від 7 липня 2016 року.
За задумом автора, законопроект покликаний за рахунок скасування вимог щодо зазначення відповідних реквізитів сертифікатів, дозволів та ліцензій у рекламі на радіо зробити її менш дратівливою для споживачів. З цією метою пропонується вилучити відповідні вимоги з низки статей Закону України «Про рекламу». Ідея автора законодавчої ініціативи знайшла підтримку народних депутатів України-членів Комітету. На їхню думку, існуючий законодавчий підхід, який передбачає озвучення реквізитів сертифікатів на радіо, не має жодного корисного ефекту для споживача, а призводить до їх несприйняття радіослухачами. Водночас парламентарії звернули увагу на необхідність приведення проекту у відповідність до вимог нормопроектувальної техніки.
Прийнято рішення рекомендувати Верховній Раді України включити проект Закону № 4924 до порядку денного пленарного засідання та за наслідками розгляду в першому читанні прийняти його за основу та в цілому, з урахуванням зауважень щодо редакційних поправок.
Було розглянуто внесений народними депутатами України Вікторією Сюмар, Олександром Опанасенком, Олегом Медуницею та іншими проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення відкритості інформації про використання публічних коштів, реєстраційний № 5061 від 5 вересня 2016 року (доопрацьований).
Як зазначив, доповідаючи з цього питання, Заступник Голови Комітету О. Опанасенко, котрий є одним з авторів законопроекту, його спрямовано на підвищення ефективності використання публічних коштів, зниження кількості корупційних правопорушень, забезпечення належного інформування громадськості про джерела формування бюджетів різних рівнів. З цією метою пропонується внести зміни до законів України «Про відкритість використання публічних коштів», «Про Національний банк України», «Про доступ до публічної інформації», «Про захист персональних даних», «Про політичні партії в Україні», «Про запобігання корупції», а також до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Цивільного і Господарського кодексів України.
Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді України включити законопроект № 5061 до порядку денного пленарного засідання п’ятої сесії восьмого скликання та за результатами розгляду в першому читанні прийняти його за основу. Позицію Комітету на пленарному засіданні парламенту представлятиме Голова Комітету Вікторія Сюмар.
Також члени Комітету розглянули внесений Кабінетом Міністрів України проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (реєстраційний № 5130 від 15 вересня 2016 року). Ця урядова ініціатива спрямована на «створення умов для стабілізації фінансового стану держави та удосконалення окремих положень соціальної політики». Серед іншого, в частині, що стосується предмету відання Комітету, законопроектом пропонується внесення зміни до частини другої статті 11 Закону України «Про інформацію» щодо увільнення Міністерства фінансів України від обов’язку отримувати згоду фізичних осіб на обробку їхніх персональних даних під час здійснення повноважень з контролю за дотриманням бюджетного законодавства в частині моніторингу різних виплат.
Не поділяючи такого підходу, що веде, на думку парламентаріїв, до звуження конституційних прав громадян, Комітет вирішив направити профільному Комітету з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення висновок з пропозицією рекомендувати Верховній Раді України за наслідками розгляду в першому читанні повернути законопроект № 5130 суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
Внесеним Кабінетом Міністрів України проектом Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (реєстраційний № 5131 від 15 вересня 2016 року) пропонується встановити, що норми і положення статті 14 Закону України «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України» та статті 10 Закону України «Про систему іномовлення України» застосовуються в порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України. Тобто – виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Члени Комітету, підтверджуючи свою позицію з цього питання, заявлену раніше на засіданні 5 жовтня ц.р., рішуче висловилися проти такого підходу до фінансування ключових суб’єктів інформаційної сфери. Було наголошено на необхідності безумовного виконання зазначених статей з тим, аби забезпечити упродовж 2017 року створення в Україні Суспільного телерадіомовлення та Іномовлення, створивши водночас передумови для їх подальшого функціонування і розвитку.
За результатами обговорення Комітет з питань свободи слова та інформаційної політики в межах наданих йому повноважень пропонує Комітету з питань бюджету рекомендувати Верховній Раді України відхилити проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України, реєстраційний № 5131.