Оксана Романюк, директорка Інституту Масової Інформації та експертка Громадської ради при Комітеті ВРУ з питань свободи слова поділилася власним досвідом: навіть мінімальна взаємодія з ШІ-контентом призвела до того, що її стрічка в соцмережах була "завалена" сумнівними публікаціями.
"Це відбувається тому, що соцмережі використовують примітивний поведінковий аналіз, побудований на найпростіших алгоритмах", - пояснює експертка.
Чому ж соціальні мережі не блокують такий контент, незважаючи на його очевидну шкідливість? Оксана Романюк виділяє три основні причини:
- швидкий розвиток ШІ. Корпорації не встигають за темпами розвитку штучного інтелекту і не мають ефективних інструментів для виявлення фейкового контенту;
- фейковий ШІ-контент генерує велику кількість лайків та репостів, що збільшує доходи соцмереж від реклами;
- розробка інструментів для фільтрації ШІ-контенту вимагає значних фінансових вкладень, на які корпорації поки не готові.
Проблема використання ШІ для маніпуляцій набуває все більших масштабів. Інститут масової інформації підготував дослідження, яке, до прикладу, розкриває схему заманювання в китайську секту за допомогою ШІ-контенту.
Більше інформації про це можна прочитати за лінком.
Комітет з питань свободи слова закликає обачніше ставитись до подібного контенту та аналізувати інформацію, яка з'являється в соціальних мережах!