Анонси подій

Перейти до розділу
30 травня 11:37
30 травня 2019 року відбудеться засідання міжнародного "круглого столу" на тему: «Відповідальність та Інтернет-демократія» докладніше
15 травня 16:00
Комітет підтримав законодавчу ініціативу щодо вдосконалення процедури відбору кандидатур на посади членів Національного ради України з питань телебачення і радіомовлення докладніше
24 квітня 17:30
Комітет наголошує на необхідності доопрацювання законопроекту щодо проведення передвиборних теледебатів кандидатів у Президенти України з урахуванням низки моментів, покликаних забезпечити їх ефективність докладніше
11 квітня 12:39
Аналіз практики застосування інформаційного законодавства засвідчує потребу подальшого напрацювання змін, що відповідають принципам демократії та засадам державної політики у цій сфері докладніше
21 березня 09:19
Комітет: законодавство у сфері дозволів на ввезення видавничої продукції, що виготовлена на території держави-агресора, потребує удосконалення докладніше
14 березня 15:36
Розгляд Звіту Нацради на засіданні 13 березня 2019 року докладніше
28 лютого 09:46
Усунення перешкод на шляху реформування державних і комунальних ЗМІ є на сьогодні питанням ефективності всієї державної інформаційної політики докладніше
07 лютого 10:08
Приводом для обговорення стану державної політики у сфері медіа стали звернення щодо позбавлення журналіста акредитації та резонансне рішення Наглядової ради ПАТ «НСТУ» докладніше
16 січня 17:42
Комітет підсумував зроблене упродовж дев’ятої сесії, затвердив плани на наступну та розглянув низку поточних питань докладніше
19 грудня 17:42
Законодавча новела щодо представництва Всеукраїнської Ради Церков у складі Наглядової ради Національної суспільної телерадіокомпанії знайшла підтримку в першому читанні докладніше
06 грудня 16:07
Комітет підтримав запровадження передвиборного мораторію на перевірки ЗМІ та розглянув низку невідкладних законопроектів, головними при розгляді яких є інші комітети докладніше
05 грудня 18:04
Звернення Комітету до міжнародних організацій щодо застосування так званих санкцій Російською Федерацією проти українського журналіста Віталія Портникова докладніше
04 липня 2017, 10:21

Арчаковій К. К.

Арчаковій К. К.

katar2@ukr.net

 

 

 

Шановна Катерино Костянтинівно!

Ваше звернення щодо змісту статті 21 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розглянуто в секретаріаті Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики. Ви просите надати роз’яснення щодо того, чи зобов’язаний запитувач інформації відшкодовувати фактичні витрати у разі, якщо запитується надання в електронному вигляді сканованих документів обсягом більше 10 сторінок.

У зв’язку з цим, з урахуванням предмета відання Комітету повідомляємо Вам наступне.

І. Відповідно до частини третьої статті 21 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розмір фактичних витрат визначається відповідним розпорядником на копіювання та друк в межах граничних норм, встановлених Кабінетом Міністрів України (див. урядову Постанову «Про затвердження граничних норм витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію» № 740 від 13 липня 2011 року).

У разі, якщо розпорядник інформації не встановив розміру плати за копіювання або друк, інформація надається безкоштовно.

Визначення розпорядником розміру фактичних витрат є важливим для попередження зловживань, оскільки така плата встановлюється наперед, є відомою для запитувачів і застосовується однаково до всіх. Це сприяє юридичній визначеності і безперешкодній реалізації права на доступ до публічної інформації.

Дискреція розпорядника в питанні затвердження плати за відшкодування фактичних витрат (тобто, надана йому Законом можливість вирішувати питання на власний розсуд) випливає з формулювання частини третьої статті 21 Закону: «якщо розпорядник інформації не встановив розміру плати…». При прийнятті рішення з цього приводу розпорядник повинен зважити свої фінансові потреби на забезпечення канцелярських видатків та частоту запитування великих обсягів інформації.

Закон не передбачає розокремлення норм витрат на копіювання документів і витрат на друк документів. Незалежно від того, про яку з форм витрат ідеться, встановлюється лише гранична норма оплати, яка не може бути перевищена. На практиці вона завжди однакова. Це стосується й випадку, коли, скажімо, для надання запитуваної інформації в електронному вигляді розпорядник враховує витрати на сканування документів.

ІІ. Зазвичай, якщо запитувач просить надати в електронному вигляді копії електронних документів, надання яких не вимагає додаткових затрат, такі копії надаються без нарахування плати. Однак у випадку, коли запитувач просить надати в електронному вигляді великий обсяг публічної інформації, сканування якої вимагає значних додаткових затрат, слід мати на увазі наступне.

Закон України «Про доступ до публічної інформації» не вимагає від розпорядника інформації здійснювати сканування (переведення в електронну форму) документів, які запитуються, навіть на вимогу запитувача. Це буде надмірна і складна вимога для багатьох розпорядників, які не мають відповідного технічного обладнання чи, скажімо, штатних працівників, до службових обов’язків яких входить здійснення цієї роботи. Розпорядник має запропонувати запитувачеві надати копії відповідних документів у паперовій формі або надати їх для самостійного сканування (фотографування) запитувачем у приміщенні розпорядника (у тому числі з використанням технічних засобів запитувача).

Інакше кажучи, публічна інформація за запитом має надаватися в тій формі, в якій вона зберігається у розпорядника. Надання інформації в електронному вигляді можливе, якщо вона наявна у такій формі або розпорядник має достатньо ресурсів для її переведення в електронний формат.

Якщо ж після відповідного роз’яснення щодо інших можливих форм отримання чи ознайомлення із запитуваною інформацією запитувач наполягає на її наданні в електронній формі, у задоволенні запиту може бути відмовлено на підставі того, що розпорядник не володіє і не зобов’язаний володіти відповідною інформацією.

 

 

 

З повагою

 

Голова Комітету                                               Вікторія Сюмар

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вик. Селецький П.І.,

255-95-25.