Анонси подій

Перейти до розділу
05 грудня 17:15
19 грудня 2018 року відбудеться чергове засідання Комітету докладніше
06 грудня 16:07
Комітет підтримав запровадження передвиборного мораторію на перевірки ЗМІ та розглянув низку невідкладних законопроектів, головними при розгляді яких є інші комітети докладніше
05 грудня 18:04
Звернення Комітету до міжнародних організацій щодо застосування так званих санкцій Російською Федерацією проти українського журналіста Віталія Портникова докладніше
23 листопада 10:00
Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо гармонізації законодавства в сфері порівняльної реклами з правом Європейського Союзу (реєстр.№ 8515) прийнято за основу докладніше
21 листопада 18:15
Процес формування складу Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення триває докладніше
08 листопада 13:05
Акценти засідання: підтримка законопроектів щодо забезпечення прозорості фінансування ЗМІ і власності провайдерів та належне вирішення питань інформаційної безпеки прикордонних територій докладніше
18 жовтня 09:30
Комітет розглянув законопроекти у сфері реклами та заслухав звіт Міністерства інформаційної політики докладніше
04 жовтня 16:04
Про загрозу поширення мови ворожнечі, запобігання насильству щодо мас-медіа та необхідність ефективної протидії нападам на журналістів під час виконання ними своїх професійних обов’язків докладніше
02 жовтня 15:34
Комітет підтримав законопроект щодо посилення інформаційної безпеки та протидії державі-агресору в інформаційній сфері докладніше
Надрукувати Збільшити зону перегляду

Стенограми засідань Комітету 2016 рік

21 лютого 2012, 10:25

Стенограма від 21.02.2012

СТЕНОГРАМА

 

засідання Комітету з питань свободи слова та інформації

від 21 лютого 2012 року

 

Веде засідання секретар Комітету Ю.Я.СТЕЦЬ

 

БОНДАРЕНКО О.А. Знаю, что некоторые из нас отсутствуют по уважительным причинам, кворум есть. Как и договаривались я предлагаю все-таки сохранить тот принцип о котором мы договорились при смене руководителя, что каждое последующее заседание будет вести отдельный член нашего комитета. Поскольку предыдущее заседание вела я, я предлагаю вам рассмотреть кандидатуру Юрия Стеця как человека, который будет вести сегодняшнее заседание комитета.

Есть кто-то несогласные, спрошу так?

 

СТЕЦЬ Ю.Я. Я відразу пропоную, щоб наступне засідання вів Віктор Уколов. Давайте це затвердимо - і все.

 

ЛАНДІК В.І.  А чому не Шевченко?

 

БОНДАРЕНКО О.А.  Його немає.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре, по порядку денному. У нас в порядку денному зазначено дев’ять питань, дев’яте - "Різне". Я думаю, що наприкінці засідання. Які є думки з приводу цього,  дев’ятого  питання? Які внести в порядок денний додатково пропозиції?

Пропоную продивитися порядок денний. Думаю, що ми його всі бачили ще в п’ятницю. І, очевидно, у нас тут немає двох доповідачів. У нас є стала традиція: якщо немає доповідача, знімати законопроекти з порядку денного, якщо в залі немає якогось іншого депутата, який готовий був би доповісти цей законопроект. Я назву ці законопроекти: це в порядку денному пункт номер один - про транслювання у святкові дні обласними державними телеканалами, а також Державною телерадіокомпанією "Всесвітня служба "Українське телебачення і радіомовлення" пропагандистського фільму "Просто Юля". Цей пункт мав би доповідати Андрій Шевченко, його немає.

Так само два наступні пункти: законопроект 5164. А, перепрошую: другий пункт і пункт номер 4. Другий пункт - законопроект 5164 - мала доповідати Кондратюк, її немає, так, вона захворіла, вона попередила, що її не буде сьогодні, вибачалась дуже, перед колегами і журналістами. Її проект закону: про внесення змін до Закону України "Про рекламу" (щодо використання зображення лікарів) реєстраційний номер 9736 від 18.01.2012 року, внесений Кабінетом Міністрів України. Так само мала б доповідати Кондратюк.

Якщо в когось є пропозиції по тому, щоб внести щось в порядок денний або змінити порядок денний, давайте зараз це обговоримо, затвердимо його, підемо далі.

 Моя пропозиція наступна. Якщо в залі немає депутатів, які готові були б доповідати ці законопроекти замість доповідачів, тоді ми зараз про це говоримо, якщо ні - вилучаємо з порядку денного ці пункти на наступне засідання, яке буде вести Віктор Уколов.

 

УКОЛОВ В.О. Підтримуючи в цілому твою пропозицію, я хотів би, все-таки, щоб ми питання пропагандистського фільму "Просто Юля", перенесли на наступне засідання комітету, коли доповідач буде або Шевченко, або, наприклад, підготуюся я.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. В мене тоді прохання. Якщо можна, зверніться, будь ласка, пан Вікторе, до фракції, з тим щоб аби фракція зобов’язала Андрія Шевченка прийти доповісти. Тому що весь комітет підтримав, що це просто жахливий випадок, і треба там, щоб люди відповіли за подібні листи. Відповідно або тоді прийміть рішення на фракції, що цей пункт буде доповідати Віктор Уколов.

 

БОНДАРЕНКО О.А. По 9 пункту в "Разном" предлагаю две поощрительных вещи сделать: грамоты и подяки: Глиняная Яна Андреевна - это главный консультант нашего секретариата - на Почесну грамоту Верховної Ради. И также, если будете не против, рассмотреть такой вопрос: от Комитета Верховной Рады висловити подяку глядачу громадської організації "Телекритика" Остапі Світлані.

И еще один момент, очень важный, организационный. На 22 число у нас были назначены комитетские слушания по "цифре". К сожалению, на нынешний момент ситуация такова, Николай подскажет мне, пришли три письма от основных от власти игроков по части "цифры" - это Держкомітет - Курдінович, НКРЗ и Нацсовет. Они ссылаются на то, что им предстоит участвовать в неких мероприятиях по "цифре" в Европе, пересмотр соглашения "Женева-2006", и поэтому просят перенести наши слушания на май-июнь. То есть фактически они сказали, что их на слушаниях не будет. Без них рассматривать этот вопрос просто нет смысла. Поэтому, наверное, нас вынуждают к тому,  что нам придется  перенести комитетские слушания на май-июнь. И я предлагаю этот вопрос также рассмотреть в разном, поскольку у нас комитетские слушания,  как  вы помните,  назначены аж на завтра.

 

УКОЛОВ В.О. Я також буду просити дати мені слово в "Різному", для того щоб поінформувати про підкомітетські слухання, які відбувалися за вказівкою Литвина. І  вийти на якесь рішення  з цього приводу, в "різному".

 

 БОНДАРЕНКО О.А. И еще один момент. Смотрите, у нас  наиважнейший для нас вопрос - это проект  про внесення змін до  Постанови Верховної Ради України про обрання голів, тобто  про постанову Донія щодо Стеця. Стоит шестым пунктом, и я предлагаю рассмотреть его первым, если не будет  никаких.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я прошу проголосувати за порядок денний, який зараз ми проговорили, з тими змінами, які ми проговорили. Хто – "за",  прошу підняти руки. Одноголосно. Прошу зафіксувати в протоколі.

Перший пункт в порядку денному, в новому порядку денному - це проект постанови Донія, з коректних причин його доповідає Олена Бондаренко.

 

БОНДАРЕНКО О.А.  Спасибо большое.

Ситуация проста, все вы знаете о том, что у нас сейчас комитет  работает без главы. И есть, наконец-то, инициатива, представленная оппозиционной фракцией НУНС, в виде кандидатуры Юрия Стеця  на главу нашего комитета. Могу сказать, что мне приятно,  что все-таки НУНС нашел в себе силы, и надеюсь, что договорятся с "БЮТ" о том, что это будет единая  от оппозиции кандидатура. И призываю лично, от своего имени, поддержать  Юрия Стеця. Спасибо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Якщо є в когось ще якісь… Немає ні в кого, ніхто не хоче слова?

Ну, так, я думаю, що зараз якраз, насправді, там, цим голосуванням ми покажемо добру волю, що може бути це питання вирішено  або ні.  А мені приємно визнати, що майже всі колеги - я не знаю думки фракції Литвина, - але ті колеги, які принаймні є в нашому комітеті,  мені говорили про можливість такого варіанту. Я сподіваюсь, що Володимир Ландік так само це підтримає. Не факт? О’кей.

Ставлю на голосування проект постанови 10029 від 09.02.12 внесено народним депутатом України Донієм, щодо висунення кандидатури на голову Комітету по свободі слова і інформації Стеця Юрія Ярославовича.

Хто - "за", прошу підтримати. Хто "утримався"?  - один. Хто "проти"? Дякую, рішення прийнято.

 

УКОЛОВ В.О. Я лише хотів зауважити, що моє голосування є моєю особистою позицією як народного депутата. А стосовно позиції фракції, я сподіваюсь, що вона була такою самою.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Як ремарку. Я сподіваюсь, що Віктор так само проголосує в залі, незалежно від рішення фракції. Дякую. Ми не сперечаємось, ми підтримуємо один одного, нарешті. А ви з Андрієм Шевченко говорите по телефону, до речі.

Добре. В порядку денному наступний пункт. Пропозиція Президента до Закону про внесення змін до статей 43 та 49 Закону України про телебачення і радіомовлення. Доповідає Віктор Уколов. Прошу.

 

УКОЛОВ В.О. Ну, ви знаєте, що Президент вніс пропозицію, цебто наклав вето на цей законопроект. Опускаючи юридичну аргументацію, можна сказати, що пропозиції Президента, на мій погляд, як автора законопроекту є цілком прийнятними. Тобто Президент запропонував поширити базу закону на всі телекомпанії, незалежно від форм власності.

Як ви знаєте, базою нашого законопроекту зі Стецем були державні і комунальні телекомпанії. Я закликав би підтримати в цій ситуації Президента, хоч це і неприродньо. Тому що я представник опозиції. Але, якщо таким чином можна зробити добру справу для інвалідів, для тих, хто погано бачить, то це потрібно зробити.

З іншого боку, є висновок, він ще не надійшов, Головного науково-експертного управління. І знову ж таки, нехарактерно, але управління не підтримує пропозиції Президента. З юридичної точки зору, вони дискутують з його юридичною аргументацією. А також говорять, що така норма мала би одночасно вносити зміни до цілого ряду законопроектів, зокрема "Про основи соціального захисту інвалідів України".

Інший їхній аргумент в тому, що введення цієї норми буде означати додаткові видатки з державного бюджету. Якщо більшість Верховної Ради наважиться підтримати пропозицію Президента в цій частині, то я думаю, що внесуть зміни до бюджету і дадуть матеріально-технічне забезпечення для телекомпаній принаймні державної форми власності.

Тому, власне кажучи, я би закликав комітет в даному випадку підтримати розширення бази законопроекту на телекомпанії віх форм власності. Я хотів би почути ваші думки як колег по комітету.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я перед тим скажу, що до нас приєднався народний депутат України Олеся Оробець. І я так розумію, що вона приєдналася до нас через багатостраждальний законопроект 5164. Я пропоную, насправді, Лесі врешті-решт перейти до нас в комітет. І я думаю, що як мінімум декілька депутатів у нас рідше, насправді, дійсно відвідують наші засідання ніж Леся Оробець.

Хочу сказати, що з порядку денного вилучено це запитання, оскільки немає Олени Кондратюк, доповідача по цьому питанню, через лікарняний. Так. Просто, щоб ти не витрачала час. Дякую, що завітала. Ну, правда, я думаю, що Литвину треба сказати, щоб він все ж таки подвоїв зарплату. Дякую, Олеся.

Тепер, вертаючись до, вертаючись до обговорення нашого законопроекту, який ми зараз розглядаємо, який доповів Віктор Уколов. Прошу, які є думки, колеги. Олена Бондаренко, прошу.

 

БОНДАРЕНКО О.А. На самом деле мы сами были озадачены поправками Президента, потому что думали, что никогда в данном случае администрация не поддержит законопроект, в котором бы содержались нормы, обязывающие все каналы всех форм собственности ввести сурдоперевод. Мы, оказывается, с Виктором приятно ошиблись, мы обсуждали с ним этот вопрос. Поэтому я прошу поддержать предложение Президента – обязать все каналы всех форм собственности ввести энную долю сурдоперевода во время трансляции своих передач.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я хочу зазначити лише одну річ. Ми знаємо, що  є власник одного з найпопулярніших, принаймні для мене, телеканалів -телеканалу "Футбол", нібито він є близьким другом до нашого Президента. Думаю, що, напевно, він буде лобістом медіа-індустрії, щоб цей законопроект все ж таки, ці зміни до законопроекту вряд чи пройшли, оскільки основним продуктом, 90 відсотків, там є трансляція футбольних матчів, а от робити сурдопереклад того, що ми не знаємо, що будуть говорити коментатори, майже нереально. Якщо на півекрану буде сидіти пані або пан і перекладати  с супердокладом, то можна не побачити голос. Ще раз…

 

УКОЛОВ В.О. Я хотів би нагадати шановному співавтору законопроекту, що даний закон регулює лише новини, інформаційні програми, виступи Президента і Прем'єр-міністра. І незважаючи на те, що ходить версія, що останній раз сурдоперекладач "УТ-1" зламав обидві руки, намагаючись показати Азарова. Думаю, що якось справляться з цим питанням.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Я якраз про це і говорю. Тому що там насправді і новині формати в тому числі, і визначені інформаційні програми. Насправді футбол може бути інформаційною програмою або огляд матчів футболу.

Тому, я думаю, що все ж таки лобісти медіа-індустрії знайдуться. Очевидно, що ніхто серед присутніх тут не зможе висловитися ні на підтримку цих правок до закону, оскільки, дійсно, вони важливі. А якщо врахувати, що напередодні вибори, очевидно, що ніхто навіть не замислиться над тим, щоб не підтримати.

Голосуємо, так, давайте. Хто за те, щоб підтримати… Перепрошую, я просто не побачив, я думав, що ви вже голосуєте "за". Ви ж підтримуєте нашого Президента?

 

ЛАНДІК В.І. Ні. Я категорично проти. Тому що ці три, скільки там він називає нам телекомпаній? 32. Ці 32 захватили всю Україну і поза межами. А останні там 1277 вони не мають нічого. Половина з них зовсім не працює, в яких уже відібрали і ще щось, і воно все перейшло в ті 32. І хто їм буде давати гроші на переклад? Ніхто. Ми вже нажили собі ворогів у місцевих телерадіоорганізацій з цифрою. І зараз наживемо собі ще більше ворогів. Тому що я за цей закон не буду голосувати, я завжди підтримував  і підтримую те, що є в регіонах, а тут Київ і так жирує.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я лише зазначу, що Президент мав на увазі 32 телерадіоорганізації, саме ті, які були зазначені в нашому законопроекті з Уколовим і Абдулліним, - це комунальні, це державні, це якраз…

 

ЛАНДІК В.І. Ну, то вони покривають.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ні, це як раз ті, які не заграбастали, заграбастали інші.

 

ЛАНДІК В.І…. сімдесят п'ять раз цю країну бідну, а у тих нема нічого, ви і останнє забираєте, щоб розорити…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Пане Володимире, я з вами погоджуюсь.

 

ЛАНДІК В.І. І хочете заграбастати і оставшиеся.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я з вами погоджуюсь, наша думка  з вами принаймні буде консолідованою. Звернемося до Рината Леонідовича, думаю, що він нас підтримає. Це єдина наша, це от…

 

(Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ти маєш на увазі лікарняний? Добре, давайте голосувати, тому що Олександр Голуб сказав, що якщо ми зараз не проголосуємо, то він піде і це все буде доведено до Президента.

Хто за те, щоб підтримати ці правки Президента, прошу проголосувати. Один, два, три, чотири – "за". Хто утримався? Утримались троє. Проти немає.

Добре, ідемо далі. Якось так якісно ми рухаємося, дуже швидко, приємно це, так.

 

(Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Володя утримався від моєї ремарки. Добре, рухаємося далі.

Наступний законопроект: про звернення Генерального директора НРКО Аврахова щодо ситуації, яка склалася навколо трансляції пленарних засідань сесії Верховної Ради України в прямому ефірі. Зазначу лише, що у нас присутній тут новопризначений директор дирекції телерадіопрограм Верховної Ради України Василь Климчук, наразі не пам'ятаю, як по-батькові. Думаю, що ви, як європейська людина, мали б підтримати таке звернення. Скажіть мені, будь ласка, чи є люди, які б хотіли висловитися ще в залі серед запрошених присутніх з цього питання?

(Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Грошей в країні давно  нема.

 

_______________. А я це належу до запрошених чи…?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви, ви так само, якщо можна представтесь. Я, можливо, всіх просто в обличчя не знаю.

 

БОНДАРЕНКО О.А.  Василий Климчук, Тарас Аврахов.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А, я перепрошую, ну, я ваше прізвище так само назвав, ще раз вибачте, будь ласка. Я звідси міг просто не побачити. Я так розумію, що в нас є дві людини, які хотіли би висловитися з цього питання. Правильно?

 

БОНДАРЕНКО О.А. Давайте, наверно, рамочно определим сначала?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте, да, давайте. Олена Бондаренко спочатку буде доповідати, а потім…

 

БОНДАРЕНКО О.А. …. вопросы.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А потім так, якщо виникне бажання, якщо виникне бажання прокоментувати – будь ласка, так.

 

БОНДАРЕНКО О.А. Два-три предложения. Смотрите, у нас есть поручение Литвина рассмотреть обращение Тараса Аврахова, который руководит на нынешний момент Национальной  радиокомпаний Украины. Смысл сводится  к следующему, что без заключения договоров  с Верховной Радой, а значит и без оплаты, сейчас по постановлению Верховной Рады Национальная радиокомпания вынуждена в ущерб себе вести прямые трансляции пленарных заседаний. Сейчас Национальная радиокомпания  вынуждена была обратиться в суды для того, чтобы разрешить для себя непростую задачу. С одной стороны, у  нее есть рамки, которыми ограничена  деятельность, то есть это  постановление, принятое Верховным Советом, с другой стороны, нет договора и нет денег за эти трансляции.

Я думаю, что в подробностях, в деталях нам расскажет Тарас Григорович.

 

АВРАХОВ Т.Г. Я думаю, що…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я  перепрошую. Я лише зазначу, що, насправді,  немає норми закону, яка би дозволяла вам без договору  транслювати. Тому що були зміни,  в яких чітко було сказано, що тільки  промова  Президента, відкриття, закриття  і таке інше. Тобто   навіть немає  норми закону, по факту ви й цей закон порушуєте.

 

АВРАХОВ Т.Г.  По суті ми зараз  в юридичній  розвилці через  те,  що, з одного боку, ми не можемо  не виконувати норми закону, а по  факту ми маємо також виконувати постанову Верховної Ради, яка не враховує норми закону. Там ціла низка  норм закону. Я не знаю, чи потрібно зараз. Якщо треба, я можу їх назвати, тому що…          

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні-ні, всі в курсі, тому що всі ж медійники.

 

АВРАХОВ Т.Г. Крім згаданого аспекту з приводу того, що воно не оплачується,  я хочу звернути вашу  увагу, що на загал  трансляції це типовий  анахронізм. І якщо  взяти таким   журналістським кліше, то це  рудимент радянської доби. Це насправді так.  І Національна радіокомпанія  зверталася і  до Голови Верховної Ради  з проханням вирішити це питання.

Наша пропозиція: внести зміни  у постанову  і зняти питання трансляції з порядку денного. Ми просимо  для нас таких самих рівних відносин і ставлення, як  і  до Національної телекомпанії України.  Врешті трансляції Верховної Ради  вони  не виконують свою функцію давно і не можуть виконувати. Крім того,  вони  змушують Національну радіокомпанію грубо порушувати  державне замовлення, яке ми не виконуємо у зв'язку з тим, що  змушені виконувати постанову. 

Інше питання  -  це ставлення  слухачів   до цих трансляцій. Проведене соціологічне дослідження  компанією "TNS" на замовлення  Національної радіокомпанії підтвердило, що лишень 25 відсотків населення сприймають хоч як-небудь ці трансляції, ставлення інших - негативне.

Крім того, звертаю вашу увагу, що трансляція Верховної Ради вони вибивають і розламують практично сітку мовлення. Наприклад, ми маємо щоденну годину мовлення дитячих? для дітей і юнацтва. Це так радіо "Родина", мовлення. Так от, коли починається трансляція, то діти, які повертаються з школи, вони не можуть слухати свої програми, вони повинні, очевидно, слухати парламентські…, які є по більшості своїй малозрозумілими пересічному слухачу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Там ще іноді звучать фрази: "да пошли вы"  або щось таке,  в такому дусі. Це не можна слухати дітям.

 

АВРАХОВ Т.Г. Я ж не парламентський діяч, я ж не можу так до  парламенту…

Через те прохання одне: насправді ухвалити єдине, як на мене,  правильне рішення - і поставити на цій історії хрест. Припинити ці трансляції, спільно знайти вихід із юридичних всіх нюансів, які ми маємо з  неухваленням, непідписанням договорів і цілою низкою судових позовів. І перевести цю співпрацю на нові рейки, на якісь цивілізовані форми.

Національна  радіокомпанія  запропонувала свій підхід,  ми виконуємо так  само, як і Національна телекомпанія. Крім того, що передбачені  Законом про висвітлення початок, завершення… Ну, ви знаєте цей перелік. Ми готові взяти на себе такі функції, що кожного сесійного дня готувати 15-хвилинний  щоденник Верховної Ради, сесії, і розміщувати відповідно  в прайм.

Ми так само поза…те,  що понад закон,  готові взяти на себе, що ми будемо здійснювати трансляцію парламентських слухань. Ми також готові здійснювати  пряму трансляцію пленарних засідань, але в тих частинах, які несуть, по суті, змістове  навантаження.

Тобто, якщо ми всі тут маємо відношення  до журналістики, якщо, скажімо,  відчувається, що включення журналіста з місця подій недостатньо, то, звичайно, на підкріплення цього можна дати частину трансляції. Якщо справді йдуть посутні, змістовні речі, для того щоб слухач розумів. І відповідно…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я перепрошую, дивіться, ви зараз говорите про добру волю як керівника Національної радіокомпанії, про те, що ви готові…

 

АВРАХОВ Т.Г.  Так я ж не тільки кажу про добру волю керівника, я ж…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми не внесемо це як зміни до закону, перелік цих програм, які ви готові робити. Якщо можна, озвучте ще раз те, що ви б хотіли почути від комітету у якості постанови, яка могла би зараз бути…

 

АВРАХОВ Т.Г.  Я можу роздати просто пропозиції.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я під стенограму просто говорю, розумієте. У якості постанови від всіх членів комітету, присутніх тут, про зміни, одну секундочку, про зміни до діючого закону. І після цього я хотів би обговорити з колегами, наскільки і хто готовий ці зміни підтримати.

 

АВРАХОВ Т.Г.  Гаразд, тоді я, з вашого дозволу, прочитаю.

Пункт 4 постанови викласти в наступній редакції. "4. Національній радіокомпанії України (далі – НРКУ) у дні пленарних засідань та проведення "години запитань до Уряду" у Верховній Раді України забезпечити трансляцію у вечірній час на Першому загальнонаціональному каналі НРКУ інформаційної радіопрограми, хай називається "Парламентський день", тривалістю 15 хвилин, виробництво якої покладено на Апарат Верховної Ради України та НРКУ. Забезпечити трансляцію щотижня по п'ятницях у проміжку між 17-ю та 23-ю годинами 45-хвилинних радіопередач, організацію та виробництво яких покладено на Апарат Верховної Ради України та НРКУ, за рівної участі в них представників депутатських з погодженням з головами депутатських фракцій плану графіка участі народних депутатів України".

Абзац другий пункту 5 Постанови викласти у наступній редакції. "У дні пленарних засідань та проведення "години запитань до Уряду" у Верховній Раді України виробництво інформаційної телепрограми та радіопрограми "Парламентський день" тривалістю 15 хвилин".

Абзац третій пункту 5 Постанови викласти в наступній редакції. "Організація та виробництво щотижневих 45-хвилинних передач, за рівної участі у них представників депутатських фракцій з погодженням з головами  депутатських фракцій плану графіка участі народних депутатів України".

Це те, що ми пропонуємо внести в постанову.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Моя пропозиція наступна. Те, що ми зараз почули, прохання до нашого секретаріату оформити у вигляді постанови, винести на наступне засідання в порядок денний і обговорити. Якщо буде добра воля всіх членів комітету, тоді напевно ми це якимось чином пролобіюємо і підтримаємо. Якщо не буде, тоді не буде.

Олександр Голуб.

 

ГОЛУБ О.В. Уважаемые коллеги, вот вы знаете, вот, действительно, вопрос имеет две плоскости. Первая плоскость профессиональная, я здесь абсолютно поддерживаю это предложение, разумное, понятное и справедливое, и другой позиции быть не может. Но никуда мы не  денемся от политической составляющей этого вопроса, тем более, в избирательный год. Мы прекрасно понимаем, что исчезновение тех трансляций, я согласен здесь, которые мало кто сегодня слушает или мало на них обращает внимание, парламент это вызовет обратную волну на счет закрытости власти, на счет свободы слова, притеснение, и так далее, и так далее.

Поэтому к тем предложениям, о которых Юра сказал, я предлагаю поступить таким образом: давайте каждый у нас в своей фракции проконсультируется по отношению к этому вопросу, и тогда мы сможем выйти на какой-то… Без этих консультаций не выносите этот вопрос в зал и не решайте.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, Саша, речь идет о том, чтобы не выносить в зал, а на следующее заседание комитета сделать…

Очевидно, две недели, мы через две недели придем, у нас будет постанова готовая, и мы будем понимать, будет ли воля зала, и тогда уже, исходя из этого, будем голосовать.

Я просто хочу озвучить, что в любом случае я буду поддерживать это предложение, поскольку, на самом деле, как-то вот про выборы мне как-то легче. Правда. Вот Виктору Уколову будет сложнее.

 

АВРАХОВ Т.Г. Я єдине, хотів би закликати ухвалювати рішення на користь слухачів Національної радіокомпанії України і, власне, Національної радіокомпанії України.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я вас повністю підтримую. На наступному засіданні ми це розглянемо.

Чи пан Климчук має щось додати? Я не знаю, правда, що додати.

 

КЛИМЧУК В. Ні, я тут нічого не додам. З точки зору не чиновника, а журналіста і керівника, менеджера, я розумію, про що говорить Тарас Григорович. Можливо, настане такий числовий період, і ми як дирекція телерадіопрограм незабаром можемо як би увійти в цю історію і допомогти Верховній  Раді займати радіочастоти на якомусь рівні. Ми зараз над цим дуже працюємо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Я насправді радий знову почути голос Василя Климчука. 300 років його не чув. Думаю, в ефірі його так само почуєте. Це – ремарка.

Хто за те, щоб проголосувати за наступне рішення, яке я озвучив? Тобто на наступне засідання комітету винести це питання і підготувати постанову, яку ми розглянемо тут? Якщо є можливість проголосувати, давайте голосуємо. Хто - "за"? Одноголосно. Володимир Ландік  одноголосно з зауваженнями, як завжди.

Рухаємося далі. Наступний пункт постанови: проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо громадянства (реєстраційний номер 9728-1, від 01.02.2012) внесений Кабінетом Міністрів України. Доповідає Олена Бондаренко.

 

БОНДАРЕНКО О.А.  Спасибо большое. У вас у всех на руках вот такая большая сравнительная таблица. Пусть она вас не пугает, поскольку данный проект закона имеет подведомственность нескольких комитетов и наша часть там всего лишь на одном листике. Она касается внесения изменений в Закон о Национальном совете по вопросам телевиденья и радиовещания.
дословно могу зачитать, но суть сводится к следующему: что не может быть членом Национального совета особа, яка має громадянство або підданство іншої держави, або має судимість за вчинення умисного злочину, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку.

И вносятся также изменения в статью 8, что дострокове припинення повноважень члена Національної ради може бути з припинення громадянства України або установлення факту набуття громадянства іншої держави.

Все просто. Исключительно техническая вещь, подобные пункты вносятся также в другие профильные законы, которые регулируют деятельность также других государственных органов власти.

Поэтому прошу поддержать.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Чи є сенс обговорювати? Немає, так. Ну, давайте, хто за пропозицію… Арфуш – це окремий персонаж, думаю, ми його викличемо в кінці року і запитаємо, що він зробив для держави України як людина, яка вірить, любить Україну.

Хто за те, щоб проголосувати пропозицію Олени Бондаренко, прошу голосувати. Одноголосно. Дякую.

Так, звичайно. Зірки можуть, коли завгодно приходити, іти там.

Добре. Наступний пункт порядку денного – про включення до складу Громадської ради з питань свободи слова та інформації представника громадської організації "Агентство журналістських досліджень" Шпаченка Максима Анатолійовича. Якщо Анатолій, вибачте, пан Максим є, просив би його піднятися, представитися. Дякую.

Якщо можна, колеги, хто, чия пропозиція і хто тоді готовий доповісти? Скажіть будь ласка, я до секретаріату звертаюсь, це була пропозиція Андрія Шевченка, так? А чия?

 

КОЗЛОВ М.В. Надійшов лист на адресу Андрія Віталійовича Шевченка, це на комітет. Лист, так, лист. Людина звернулася.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Від агенції, так, Максим?

 

КОЗЛОВ М.В. Так саме. І в документі було зазначено: з проханням розглянути пропозицію щодо включення до складу громадсько….

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, передайте, будь ласка, ще раз вітання Андрію Шевченку. Оскільки, ну, якось дивне насправді відношення до засідання комітету. Це ви мали бути в … і в 2008 році, у вересні місяці.

 

КОЗЛОВ М.В. Єдине, що потрібно додати. Тоді головою був Андрій Віталійович Шевченко. Це ще було в перших днях січня.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я не бачу, я не бачу причин, щоб ми не підтримали насправді цю пропозицію. Тому давайте там без обговорень.

 

БОНДАРЕНКО О.А. Единственное, хотя бы познакомиться с человеком, что, кто …

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я теж хотів ти бачити на нього якусь довідку, на Максима. Максим є, так. Ми зараз його почуємо. Просто знову ж таки…

 

БОНДАРЕНКО О.А. Дело в том, что, вы поймите, принимать решение вслепую…. И причина не в вас, причина в нас. Для того, чтобы принять такое решение, мы всё-таки должны как минимум быть ознакомлены с работой агентства и с вашей биографией. У нас ничего на руках нет,

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зараз, якщо можна, надамо вам слово. Я лише додам, що наша громадська рада, в яку входить велика кількість відомих людей, медіаюристів, людей від індустрії, журналістів, якось дуже рідко збираються. Якщо Максим буде добровольно…. увійде до цієї громадської ради, може, ви будете ініціювати частіше збори цієї громадської ради?

Якщо можна, тоді 2 хвилини часу, представтесь і коротко про себе. Включіть мікрофон під стенограму.

 

ШПАЧЕНКО М.А. Я представляю Агентство журналистских исследований. Нашей организации уже 2 года. Мы направили все документы в комитет: и автобиографию, и информацию о нашей деятельности.

Мы последних 3 года, 2 года занимаемся исследованиями. В частности это біла таможня, исследования по Киеву. И последних полгода мы занимаемся исследованием судебной системы.

Причина, по которой мы хотим войти в комитет, это то, что законодательство требует существенных изменений, в частности по защите прав журналистов. Закон о доступе к публичной информации забрал  часть прав у журналистов. И, более того, права на сегодняшний день игнорируются. В комитете, наверное, слышно, но не видно. А по факту мы с  этим сталкиваемся каждый день в нашей работе. И поэтому хотелось бы  некоторые моменты внести на рассмотрение комитета, чтобы  изменить. Ну, это уже реалии наши.

Поэтому любую информацию, которую нужно от нас, мы готовы предоставить по  почте или принести. И, в принципе, наверное  это все.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Я зазначу тільки одну деталь. Максим працював  2010-1011 рік головним редактором циклових програм   ТРК "Алекс", такої  багатостраждальної запорізької  телерадіокомпанії. Ми всі знаємо  про долю цієї телерадіокомпанії, ну і взагалі про  цифровий конкурс   ми теж багато  знаємо. Якщо є бажання проговорити, давайте проговоримо, якщо ні,  тоді проголосуємо.

Добре. Ставлю на голосування про включення Шпаченка Максима  Анатолійовича до громадської ради Комітету з питань свободи слова та інформації. Хто "за", прошу проголосувати. Одноголосно.

Просто чудово, насправді, виконання порядку денного.  Думаю, що на наступному засіданні, Віктор Уколов його збере позачергово завтра,  і ми пройдемо місячний термін.

Добре, переходимо  до "Різного". У нас є три пункти, ну один пункт,  один пункт і підпункт. Перший – це проголосувати пропозицію по перенесенню комітетських слухань. Давайте визначимо дату.

 

БОНДАРЕНКО  О.А.  Николай, нам нужна  помощь  секретариата, нужно  определиться  с датой либо  на конец мая,  либо на  начало  июня. Что у нас там свободно? Когда мы можем провести комитетские слушанья?

 

(Загальна дискусія)

 

БОНДАРЕНКО О.А.  Или так, то есть мы как бы рамочно май-июнь, а там уже договариваемся со всеми участниками на удобную для всех дату. Пойдет?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Є  дві пропозиції: перша – травень-червень 2012 року  від Олени Бондаренко; є  друга  пропозиція – 31 жовтня 2012 року від Володимира Ландіка. Юморит коллега.

Тому пропоную голосувати тільки за пропозицію Олени Бондаренко. Хто за цю пропозицію, прошу підняти руки?  Микола Баграєв –  теж  за. Одноголосно.

Ну і наступне, приємне, так. Дуже приємно, що працівники комітету нарешті почали розуміти, що без журналістів вони нікуди. І хочу зазначити, що та пропозиція, яка зараз прозвучить, вона внесена безапеляційно всіма представниками, всіма членами комітету, навіть тими, кого зараз немає. Думаю, що якраз про це можна взяти коментар у Андрія Шевченка, він теж підтримає, я думаю. Оголосити подяку оглядачу громадської організації "Телекритика" Остапі Світлані Віталіївні, як зазначено, за вагомий внесок в реалізацію засад громадянського суспільства, утвердження свободи слова та захист професійних прав журналістів. Я думаю, що можна ще додати, що це такий надійний друг нашого комітету вже багато років. Ну, і крім того всього, це наш колега, так само депутат, прошу зазначити. Можливо, в наступному скликанні ми якось поміняємось місцями просто, все може бути. Ну, от, думаю, що тут якраз обговорювати нема чого, пропоную проголосувати. У Баграєва зараз посмішка більша, аніж насправді у мене зубів. Хто за те, щоби вручити під оплески подяку Остапі Світлані Віталіївні, прошу проголосувати. Тепер оплески, так. (Оплески)

Тут була пропозиція від секретаріату, ще щоб це була якась, ну, фінансова винагорода, на що у комітету була пропозиція, у членів комітету була пропозиція внести зміни до Держбюджету України, ну, так, мільйона 2-3 десь, я думаю. Добре? Я пішов цілуватись. (Оплески) Ну, і зазначу пропозицію Володимира Ландіка, що виставляє це рішення він.

І наступне. А так нормально підрахували, все добре. І наступне. Так само пропозиція була від членів комітету внести на розгляд Голови Верховної Ради пропозицію: пані Глиняній Яні Андріївні, головному консультанту нашого секретаріату комітету, внести пропозицію винести на розгляд голові комітету, ой, Голові Верховної Ради щодо вручення Почесної грамоти Верховної Ради України. Хто ще хоче сказати, будь ласка.

 

БОНДАРЕНКО О.А. Я поддержу Яну, поскольку я работаю с ней сейчас над большим масштабным трудом – это новая редакция Закона о телевидении и радиовещании. И могу сказать, что этот человек обладает достаточной инициативой, чтобы вытянуть на своих плечах такой труд. Это организованный человек, это исполнительный человек и человек, самое главное, еще раз подчеркну, который инициативен, то есть не ждет, пока ему скажут, прикажут, укажут, дает предложения. Спасибо, Яна, тебе за работу.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Хочу зазначити, що ми рідше роздаємо нагороди, аніж всі президенти, які були в Україні, тим цінніші ці нагороди. Думаю, що десь так само буде і надалі. Але в цьому випадку так само, я думаю, що всі підтримують і у Баграєва зараз буде така ж сама щира велика посмішка.

Хто за те, щоби…, проголосуємо, хто за те, щоб підтримати цю пропозицію. Усі за, Віктор Уколов теж. Одноголосно. Ну, і оплески теж, так само. (Оплески)

Ну, на тому ніби все вичерпали, так, з порядку денного. Дякую всім. Дуже круто, правда. Різне ще є? Так, перепрошую, перепрошую. Віктор Уколов.

 

УКОЛОВ В.О. 16 лютого за дорученням Голови Верховної Ради відбулися підкомітетські слухання, себто в підкомітеті з питань засобів масової інформації, друкованих і Інтернету. Були присутні представники газет, які до нас звернулися, це "Голос України", "Україна молода", "Факти і коментарі, також Держкомітет по телебаченню і радіомовленню і представники "Укрпошти".

Мова йшла про проблеми з поширенням. Ви знаєте, що щоденні навіть газети поширюються таким чином, що в сільську місцевість вони доходять через 4-5 днів. Розбиралися об'єктивно і без особливих емоцій. Тому що "Укрпошта" не має конкурентів, ви знаєте, крім того, там все робиться вручну і справді існують проблеми.

Але вийшли за згоди "Укрпошти" на дуже цікаве рішення, що просити Голову Верховної Ради, до якого звернулися, написати лист на ім'я Прем'єр-міністра з проханням створити міжвідомчу комісію, яка справді перевірить "Укрпошту" і дасть об'єктивну інформацію  народним депутатам, що тут робити: чи якимось чином фінансово допомагати, чи, справді, "Укрпошта" може в цій ситуації підвищувати тарифи. Це просто інформація для комітету. Я думаю, ми на наступне засідання підготуємо проект такого листа до Голови Верховної Ради чи… я не знаю як це краще зробити. Чи просто давайте звернемося до Голови Верховної Ради, він сам підготує листа, за інформацією.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я уточню пропозицію. Давайте все ж таки ми зробимо насправді свій лист, оскільки ми можемо тільки рекомендувати Голові  Верховної Ради. А Голова Верховної Ради може бути зайнятий великими державними справами і довго-довго цей лист писати.

Тому пропозиція наступна. На наступному засіданні підготувати і розглянути такий лист і проговорити це питання.

Хто за таку пропозицію, прошу проголосувати. Одноголосно. Дякую.  На тому засідання комітету закривається.

Наступне засідання веде Віктор Уколов.