Анонси подій

Перейти до розділу
27 липня 10:07
5 вересня 2018 року відбудеться чергове засідання Комітету докладніше
07 серпня 09:15
ЗВЕРНЕННЯ КОМІТЕТУ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ СВОБОДИ СЛОВА ТА ІНФОРМАЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ ДО МІЖНАРОДНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ У ЗВ’ЯЗКУ З ВБИВСТВОМ ЖУРНАЛІСТА ОРХАНА ДЖЕМАЛЯ докладніше
27 липня 09:15
Список кандидатів на посаду члена Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення докладніше
12 липня 12:59
12 липня 2018 року відбулося засідання Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики докладніше
11 липня 16:45
Комітет підвів підсумки та затвердив план діяльності на наступну сесію докладніше
11 липня 08:30
Заява Комітету стосовно Рішення щодо впорядкування роботи журналістів і технічних працівників засобів масової інформації, акредитованих в Верховній Раді України докладніше
04 липня 17:27
Комітет розраховує закінчити реформування друкованих ЗМІ в цьому році, а відбір кандидатів на заміщення вакантної посади члена Національної ради за квотою парламенту – на старті наступної сесії докладніше
04 липня 13:27
ЗАЯВА КОМІТЕТУ З ПИТАНЬ СВОБОДИ СЛОВА ТА ІНФОРМАЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ докладніше
20 червня 18:30
Комітет: при розгляді будь-яких питань ми зобов’язані неухильно дотримуватися Конституції і законів України в інтересах Українського народу докладніше
Надрукувати Збільшити зону перегляду

Стенограми засідань Комітету 2018 рік

24 травня 2018, 15:13

Стенограма 23.05.2018

 

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики

23 травня 2018 року

СЮМАР В.П. Шановні колеги, давайте будемо починати працювати. У нас сьогодні декілька питань виносяться до порядку денного. Я буду делегувати скоро Владислава вести засідання, йому хочеться виговоритися.

Отже, перше питання: проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо приведення їх у відповідність  з Конвенцією про права осіб з інвалідністю (№ 8326).

Друге, проект Постанови про відзначення 30-ї річниці з дня проведення першої антикомуністичної екологічної демонстрації в Україні (реєстраційний № 8311).

Далі проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за порушення виборчого законодавства (реєстраційний № 8270-3).

Два наступних питання, де ми не є першим комітетом, і, власне, в третьому теж, але є пропозиція без авторів їх не розглядати. По-перше, ми дійсно не перший комітет, по-друге, дуже багато неточностей є в цих законодавчих актах. Ні, я можу сказати. Я не основний автор, але ми розібрали з Нацрадою, там складна історія.  Я взагалі думаю, що з питань кіно нам треба провести нараду спільну з двома комітетами.

У нас є величезна нібито, з одного боку,  бюджетна підтримка, яка є в кількох структурах: Держкіно, Мінкульт і Мінінформ. І щось у нас якось  трошки пригальмовується цей процес з виділенням цих коштів, з проведенням конкурсів. Бо є така пропозиція провести, я би пропонувала таке спільне засідання двох комітетів, запросити міністрів, послухати, що відбувається в цьому плані. Бо дуже багато скарг від режисерів, від акторської спільноти. Просто зрозуміти, як цей процес рухається.

Тому я буду це, з вашого дозволу, якщо ви даєте мені добро, я буду це ініціювати перед комітетом. І я думаю, що це буде. Так, професійно проговорити з відповідальними людьми, тому що тут є нюанси. Нацрада вже звернулась про те, що вони не зможуть виконувати фактично цю роботу. Відповідно вони…

ЧЕРВАКОВА О.В. Давайте проголосуємо і якусь робочу групу створимо.

СЮМАР В.П. Давайте за ініціативою. Давайте проголосуємо "за". Давайте за це проголосуємо, хто за це, прошу підтримати.

ЧЕРВАКОВА О.В. Ми комітет не відкрили ще.

СЮМАР В.П. Зараз ми відкриємо. І відповідно без цього рішення, це окреме буде рішення комітету, хто за такий порядок денний, прошу проголосувати. Чи є ще поправки?

ЧЕРВАКОВА О.В. Щодо обговорення в "Різному", я пропоную, шановні колеги, розглянути питання щодо втручання в роботу Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики з боку депутата "Опозиційного блоку" Василя Німченка та тиску і перешкоджанню депутатській діяльності Голови Комітету Вікторії Сюмар. Як ви знаєте, 4 квітня надійшов до Окружного адміністративного суду позов пана Німченка до Голови нашого Комітету.

Я розцінюю це як тиск, я вважаю, що ми маємо це обговорити і не дати всяким політичним "гопникам" тиснути на комітет. Тому, шановні колеги, я пропоную ознайомитися з проектом заяви, яку я підготувала для затвердження, і прошу це включити до порядку денного.

СЮМАР В.П. Є. Дякую. Дякую за цю пропозицію. І прошу, ще які пропозиції?

ОПАНАСЕНКО О.В. ... я напрацював зміни до законопроектів разом з робочими групами. Дякую, Юрію Олексійовичу. Напрацьовували законопроект, пам'ятаєте, після обговорення того питання, яке є зараз доступом до публічної інформації. Там невеличкі зміни. Є пропозиція просто долучити членів комітету.

СЮМАР В.П. Добре. Це до порядку денного ми включимо. І я тоді з вашого дозволу проінформую вас про робочу групу над проектом про зовнішню рекламу і про соціальну рекламу.

І Юрій Олексійович ще хотів, в нього була пропозиція.

ПАВЛЕНКО Ю.О. В мене є дві пропозиції, які я просив би комітет обговорити. Перша технічна – просто зробити звернення  від комітету щодо отримання інформації. До мене протягом вчорашнього дня дзвонили обурені громадяни з тим, що припинилась трансляція Верховної Ради  на радіо.

СЮМАР В.П. Один день не було.

ПАВЛЕНКО Ю.О. Вона відновилась? От просто дзвонили, що звертались на радіо, а їм кажуть, що ми тепер не транслюємо, що ми вже Суспільне і не маємо до цього відношення.

ЧЕРВАКОВА О.В. До речі, така історія є, тому що  я іноді запізнююсь, таке буває, на засідання Верховної Ради, то включаєш радіо і думаєш, що там відбувається.

ПАВЛЕНКО Ю.О. Крім того, паралельно дізнаючись вчора цю інформацію, я дізнався про ще дві інформації,  що, виявляється, відключені в зв’язку з неможливістю утримувати два передавачі, зокрема один в Лучі Миколаївської області на середній хвилі 14,31, який покриває величезну територію, і зараз у зв’язку з тим, що відключений український, середня хвиля 14,31, на якій зокрема працювала російська служба, яка давала інформацію, яка вигідна Україні, власне, на зрозумілій мові, натомість зараз на цій хвилі фактично транслюються російські "Вести", бо подібна хвиля працює з Придністров’я. Тобто фактично ми свою хвилю віддали зараз під російські "Вести" і вона покриває зокрема і територію України. І така ситуація склалась з відключенням передавача в Таранівці Харківської області.

Тому я просив би, щоб потім навіть в "Різному" до цього не вертатись, такий інформаційний запит від комітету зробити на відповідні структури з тим, щоб вони надали інформацію.

СЮМАР В.П.  Давайте зараз проголосуємо за порядок денний.

ПАВЛЕНКО Ю.О. І друге. Традиційно в червні в нас виїзне засідання на Донбас, то я пропонував би, якщо цього року ми зберігаємо цю традицію, то визначитись по даті, дати відповідне доручення секретаріату. Якщо ми таке рішення ухвалюємо, почати підготовку, бо в нас фактично до кінця пленарних засідань є два тижні, коли ми могли би поїхати.

СЮМАР В.П. Приймається. Отже, з врахуванням всіх озвучених пропозицій, прошу проголосувати за порядок денний. Хто за? Є.

Зараз,  колеги, ми швидко пройдемо все те, що у вас роздано, і перейдемо до тих питань, які ви підняли.

Отже, дуже простий 8326: "інвалідів" заміняємо на слова "осіб з інвалідністю". У відповідності з міжнародною конвенцією є пропозиція рекомендувати Верховній Раді цей проект Закону схвалити за основу.

ШВЕРК Г.А.  Лише одне питання до Олега Ігоровича. Ми почали вже, здається мені, вживати в законодавчому полі "осіб з особливими потребами", а не "особи з інвалідністю".

СЮМАР В.П. Є в нас доповідач? Олегу Ігоровичу, прошу тоді, раз у нас Голова Держкомтелерадіо прийшов.

НАЛИВАЙКО О.І. (Без мікрофону) … Це ми приводимо у відповідність права осіб з інвалідністю з факультативним протоколом…… (Без мікрофону) ….… Мова йде про два законопроекти, це про друковані засоби масової інформації та телебачення і радіомовлення….       

 

ШВЕРК Г.А.   О'кей. Дякую.

СЮМАР В.П. Ну давайте за основу і в цілому. Ну що тут розглядати в першому читанні? Хто – за? За те, щоб в цілому? Так, дякую.

Друге питання. Проект Постанови про відзначення 30-ї річниці з дня проведення першої антикомуністичної екологічної демонстрації. Наскільки я розумію, тут другий комітет. Перший комітет – Княжицький. Я з ним сьогодні говорила про цей проект постанови, він сказав, що він був учасником першої екологічної демонстрації, яка не була тією, яку автори пропонують  внести  і першою записати. Тому я пропоную відправити на доопрацювання, бо воно так трошки дивно виглядає…

ВИСОЦЬКИЙ С.В.  Давайте підтримаємо, нехай зал вирішує.

СЮМАР В.П. Чесно, ми можемо рекомендувати… А, це постанова, схвалити, але питання в тому, що якщо ми почнемо тут приймати от постанови з такими назвами, то я боюсь, що ми "до мишей" до…

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Ми вже дійшли.

ШВЕРК Г.А. А може, нам відкласти це питання, доки не проголосує головний комітет?

СЮМАР В.П. Можемо й так вчинити. Бо, відверто кажучи, от схвалювати речі з такими назвами у мене рука не піднімається. До речі, ми там сьогодні посперечалися навіть…

(Загальна дискусія)

СЮМАР В.П. Я прошу, давайте відправимо це на доопрацювання. Добре? Хто за таке рішення – рекомендувати на доопрацювання? Нехай доопрацьовують.

ВИСОЦІКИЙ С.В.. Я утримався…

(Шум у залі)

СЮМАР В.П. Наступний проект Закону дуже дивний, 8270-3, який називається "Про внесення змін щодо посилення відповідальності за порушення виборчого законодавства", який насправді передбачає відміну більшості позицій, які регламентують агітацію і рекламу в ході виборчого процесу. Я пропоную відхилити цей законодавчий акт, бо, чесно кажучи, те, що там написано, це "бред", я не буду  коментувати, чий, як і коли. Тому що як можна, там в друкованих ЗМІ називається "відмінити норму про 20 відсотків агітації"? Ну це означає, що давайте випускати газету, де будуть тільки кандидати в депутати, і всі газети в це перетворяться, почнуть заробляти гроші. Sorry. Я розумію, що це може там не сподобатися нікому, але там є ще ціла низка норм, які фактично взагалі забороняють агітацію, якщо так от подивитися цей документ серйозно. Так?

Ярославе, прошу тут просто поінформувати.

ДЕРКАЧ Я.В. Можна сказати декілька слів. Значить, як ви розумієте, оскільки там значок "3", то це 4-й, скажемо, законопроект. Законопроект перший подавав уряд. Він дійсно спрямований на посилення відповідальності як кримінальної, так і адміністративної за виборчі правопорушення. Другий – це Капліна. Третій – Писаренка і групи депутатів і народного депутата Левченка. Якщо виникне питання, чому ви не розглядаєте інші три законопроекти, тому що там народні депутати - автори ініціативи поступили, скажемо так, доброчесно, і відповідно до назви, до предмету  відання головного  комітету вони зачіпали тільки питання адмін- чи кримінальної відповідальності. Тут з якогось, так би мовити, дива долучилися внесення змін  до всього виборчого законодавства, до виборів Президента, народних депутатів і місцеві вибори, де політична реклама в засобах масової інформації забороняється.

СЮМАР В.П. Забороняється де-факто. Так.

ДЕРКАЧ Я.В. Це при тому, що у нас, у вас є на розгляді в другому читанні Виборчий кодекс, і він врегульовує ці питання.

 СЮМАР В.П. Абсолютно точно.

ДЕРКАЧ Я.В. Знову ж таки, питання політичної реклами – це предмет нашого відання, нашого комітету. Так, у нас є, так би мовити, конкуренція з Комітетом правової політики, так? Там політична реклама як агітація, ми - як реклама, ми посперечатися можемо. Але, знову ж таки, предмет відання комітету шановного пана Кожем'якіна – це питання кримінального права…

СЮМАР В.П. Ярославе, дякую. Ви підтримуєте відхилити, так? О'кей.

Хто за те, щоб відхилити дану законодавчу ініціативу депутата Левченка? Дякую, колеги. Утримався? Ти хочеш заборонити агітацію?

ОПАНАСЕНКО О.В. А ми ж виступаємо проти політичної реклами.

СЮМАР В.П. О'кей.

Наступні два питання ми зняли. Переходимо відповідно до "Різного". Тоді я зараз поінформую вас, що ми почали роботу в рамках робочих груп, ми з вами це проговорювали на комітеті. Хто був зацікавлений, долучився до цієї роботи. Але я всіх принагідно запрошую, бо нібито ми можемо вийти на компроміс, а на першу годину на п'ятницю продовжити роботу над зовнішньою рекламою.

Ми мали людей з КМДА тут в себе в комітеті, запрошували. Вони там сказали свої зауваження, чому, власне, вони там були проти. Але ми бачимо, що в принципі можемо спробувати знайти компроміс. Тому, якщо хто хоче, долучайтеся. Я сподіваюся, що ми на цей компроміс вийдемо і все-таки порядок у сфері зовнішньої реклами зможемо навести в країні, навіть якщо цей закон вступить в силу в 2020 році після виборчих процесів, які об'єктивно, ми вже розуміємо, що кожен борд вже розписаний під вибори, і зараз це буде зробити складно. Але краще пізно, ніж ніколи, наводити лад в цій сфері. Тому такий підхід є, ми працюємо.

Те саме я скажу окремо по ситуації по соціальній рекламі. Ви розумієте, що зараз соціальну рекламу будь-хто буде використовувати як фактично політичну рекламу. Це буде стосуватися і державних органів. І не тільки. Тому очевидно, що ми змушені будемо підійти до регламентування цієї теми на рівні закону з вичерпним переліком тих вимог, які мають стосуватися реклами, де не повинно бути прізвищ, очевидно, тому що інакше ми знову-таки дійдемо до мишей, даруйте. По-доброму це, насправді, ні на кого не впливає. Тому тут і Нацрада дуже зацікавлена і звертається, щоб ми зареєстрували такий проект. Коли ми його напрацюємо, я розішлю всім членам комітету, зможемо тоді, хто захоче, долучитися або з якимись там пропозиціями чи напрацюваннями.  Тому я вас поінформувала про ці історії.    

СЕВРЮКОВ В.В. Я в продовження про те, що ми говорили про напрацювання. Ми говорили на минулому комітеті говорили про мову реклами. Я обіцяв напрацювати, узгодити. І я от напрацював зміни до статті 6-ї Закону України "Про рекламу" (щодо мови реклами), що мовою реклами є українська мова, а об'єкти права інтелектуальної власності в рекламі використовуються тою мовою, якою наданий правовий захист. Погоджено вже з асоціаціями і телевізійниками, і зовнішньою рекламою. Тому просто, хто з колег хоче, пропоную долучитися до подання такого законопроекту.

СЮМАР В.П. А ви можете так само текст нам розіслати…

СЕВРЮКОВ В.В.  Так, я розішлю, це один абзац.

СЮМАР В.П. Він коротенький. А ви просто в комітетську групу киньте, ми подивимося. Важлива ініціатива.

СЕВРЮКОВ В.В. Так. Так. Я сьогодні кину. Тут, я вважаю, не треба втрачати час, треба його швидше реєструвати. Дякую.

СЮМАР В.П. Абсолютно. Дуже дякую. Дякую за роботу в цьому напрямку. Ольга Валеріївна.

ЧЕРВАКОВА О.В. Шановні колеги!   Я думаю, що всі ви пам'ятаєте, як двічі ми розглядали на нашому комітеті питання щодо перешкоджання законній професійній діяльності журналістів знімальної групи програми "Схеми", зокрема Михайла Ткача. По цій справі вже була оголошена підозра одному з фігурантів і справу передано в суд. Найближчими днями відбудеться засідання суду. Тобто, здавалося б, те, що стосується безпосередньо предмету відання нашого комітету, ну, це те, за що ми можемо,  скажімо так, радіти.

Питання це розглядалося на підставі Закону "Про комітети". Такі повноваження в нашого комітету є. В нашого комітету, як і в інших комітетів, є контрольна функція, на яку нас уповноважує Закон "Про комітети". Є Закон "Про статус народного депутата" і також Закон "Про комітети", які дозволяють нам, делегують нам право викликати посадових осіб з міністерств, відомств - будь-звідки для того, щоб з'ясовувати і отримувати  інформацію по питаннях, які стосуються предмету відання нашого  комітету.

Тим не менше, народний депутат Василь Німченко з "Опозиційного блоку", який тут представляв позицію Медведчука, чомусь вирішив, що оскільки це "задіває"  Медведчука і, як би, не відповідає його очікуванням, він вирішив втрутитися в роботу комітету брутальним способом і довести в суді, що, виявляється, наша діяльність тут по захисту журналістів була незаконною.

4 квітня Німченко подав позов до Окружного адміністративного суду, де просить визнати протиправною діяльність Голови Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики Вікторії Сюмар стосовно розгляду цих питань, і не просто протиправною, а втручанням в діяльність правоохоронних органів.

Я пропоную нашому комітету визнати крок пана Німченка протиправним втручанням в діяльність нашого комітету. І я пропоную зробити заяву  комітету і проголосувати за неї. Я особисто вважаю, що це тиск, що це дії, які мають взагалі ознаки кримінального злочину, тобто перешкоджання діяльності народного депутата. Можливо, нам не варто так далеко йти, так, але питання в тому, що моя позиція полягає в тому, що незалежно від того, хто з нас до яких політичних сил належить, ми маємо показати всьому парламентському загалу і в тому числі і поза стінами парламенту, що Комітет з питань свободи слова  не дасть на себе тиснути і не дасть втручатися в роботу свою і своїх колег.

Ми робимо свою роботу професійно, фахово, і коли на когось з наших колег таким от чином намагаються в брутальний спосіб тиснути, я вважаю, що ми маємо проявити свою позицію.

СЮМАР В.П. Дякую. Дякую. Прошу, Сергій і Федір.

ВИСОЦЬКИЙ С.В. Я вважаю, що якраз це не повинна бути просто заява. Це повинна бути заява про злочин на Генерального прокурора, на МВС по статті 344 Карного кодексу у відношенні до пана Німченка і Медведчука. Якщо вони настільки вже, вибачте, "офигели", ці наймити кремлівські, які спокійно себе почувають в Українській державі, тому що їх Банкова прикриває, давайте прямо про це казати, і вони є безкарні, давайте все ж таки робити так, щоб хоч хтось на них звернув увагу з наших правоохоронних структур. Це треба робити. Чому вони? Вибачте, слухайте, в мене кримінальна справа від Медведчука, в Сюмар зараз буде кримінальна справа від Медведчука, потім в кожного члена комітету…

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Ти ж хотів його вбити.

ВИСОЦЬКИЙ С.В. Ні, ну то Божа справа, але що робити? Слухайте, тому давайте, я проти м'яких рішень. Ми зробимо якусь заяву,  котру ніхто не помітить, і все. Давайте робити заяву в правоохоронні органи, і це буде хоч якийсь розголос, ми зможемо…

СЮМАР В.П. Я так розумію, одне іншого не виключає. Тому це…

ВИСОЦЬКИЙ С.В. Колективна заява від комітету про здійснення  злочину Німченком і Медведчуком…

БЕНДЮЖЕНКО Ф.В. У мене просто технічне питання, я повністю підтримую дану заяву і буду закликати свої колег за це проголосувати. Але вам би, Вікторіє Петрівно, я би рекомендував утриматися. Бо тут явний конфлікт інтересів. Бо ви відповідач по справі.

СЮМАР В.П. Я не збираюся, я якраз це розумію. Я не хочу, щоб це сприймалося жодним чином як тиск на суд, тому що суд має розглянути це питання у відповідності до законів України.

Я вважаю, що ми робили свою роботу, абсолютно погоджуюся з Ольгою Валеріївною,  ми її робимо відносно всіх засобів масової інформації.

І парадоксальна історія, якщо проаналізувати цей позов, вони хочуть, щоб ми не викликали, не запрошували, бо ми не викликаємо – ми запрошуємо на своє засідання. Він так і пише "запрошення". Це офіційні запрошення представників різних державних органів, на що нам дає Регламент повне право це робити, і закони України. Відповідно ми запрошували. Вони хочуть, щоб ми не запрошували правоохоронні органи саме в цій справі! Саме в тій, яка стосується Медведчука. Тобто це, як на мене, такий унікальний прецедент.

Але очевидно, що я вже є учасником судового процесу і буду коментувати це там. А ваша воля визначатися з цього приводу - політичних заяв чи будь-яких інших дій.

Прошу, Юрію Олексійовичу.

ПАВЛЕНКО Ю.О. Моя позиція, що цінності і принципи повинні бути беззаперечні, зокрема якими є і свобода слова, і можливість журналіста доносити свою позицію, кого б це не стосувалося. Тому і під час засідання комітету я її так само висловив.

Я підтримую дану ініціативу і вважаю, що от форма заяви як позиція комітету - спільна, незалежно від політичних сил - повинна бути. Тому дякую, Ольго Валеріївно, за таку ініціативу.

Разом з тим я просив би певну технічну правку в даній заяві в частині "народного депутата, члена фракції "Опозиційний блок". Бо в даному випадку Василь Іванович, з усією повагою до нього як до спеціаліста, він висловлював позицію не фракції "Опозиційний блок", а свою особисту позицію як народного депутата України, і він її відстоював на засіданні комітету.

Власне, моя позиція як члена фракції "Опозиційний блок" протилежна до його позиції, як і більшості членів фракції, я думаю. Тому в даному випадку я би не політизував, не втягував сюди політичну силу, яка має свої цінності і принципи, які я уповноважений від фракції представляти на засіданні комітету. Тому я просив би просто "народного депутата України Василя Івановича Німченка". Дякую. 

СЮМАР В.П. Почули. Колеги, є пропозиція тоді проголосувати. Я думаю, ми можемо написати заяву по мірі надходження. А  потім, якщо буде заява призначена, її, очевидно буде тоді треба підготувати і тоді проголосувати. Просто уже виходячи…

(Загальна дискусія)

СЮМАР В.П. Вона теж має право на існування. Ми говорили про це. Насправді, якщо цікаво поінформувати, ми написали відозву, ми можемо показати вам матеріали. Тобто якість самого позову і якість відозви. Причому відозву потім він не заперечував де-факто, тому що жодної аргументації не було надано. Але то таке.

Тому я прошу колег визначатися.

ПАВЛЕНКО Ю.О. Заява написана професійно, але тут технічно, може, редакційно її можна підпрацювати…

СЮМАР В.П. З врахуванням, я так розумію, пропозиції Юрія Олексійовича. Прошу тоді голосувати.

(Шум у залі)

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Конфлікт інтересів.

ЧЕРВАКОВА О.В. Шановні колеги, я як Перший заступник Голови Комітету, оскільки Голова Комітету заявила про конфлікт інтересів і не бере участі в голосуванні, ставлю на голосування заяву Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики від 23 травня з правкою Юрія Павленка.

Хто за те, щоб підтримати цю заяву, бо вона була розміщена на сайті нашого комітету, прошу голосувати. Хто проти? Нікого. Хто утримався? Нікого. Не голосувала Вікторія Сюмар.

Дякую, колеги. Рішення прийнято.

ВИСОЦЬКИЙ С.В. Поставте мою пропозицію.

ЧЕРВАКОВА О.В. Ставлю на голосування пропозицію, озвучте, будь ласка, її ще раз, щоб що?

ВИСОЦЬКИЙ С.В.  Підготувати колективну заяву нашу на основі вашої заяви оцієї. Звернення до правоохоронних органів з таким текстом, але зробити заяву про злочин згідно статті 344 Кримінального кодексу про те, що пан Німченко та Медведчук втрутились в діяльність народних депутатів України, тобто нашу, і зокрема народного депутата Сюмар. Тобто зробити це не просто заявою, а заява про вчинення злочину до прокуратури і до МВС. Це моя пропозиція, давайте за неї проголосуємо.

ШВЕРК Г.А. В мене є пропозиція. Сергію, можливо, ти дасиш текст, проект. Тоді буде простіше голосувати.

ВИСОЦЬКИЙ С.В. Добре. Тоді я прошу в протокол занести: на наступному засіданні щоб ми розглянули заяву, яку я підготую, про здійснення злочину Медведчуком та Німченком, щоб ми це розглянули і це було в порядку денному. Добре?

Дякую.

СЮМАР В.П. Все. Гаразд. Закінчили. Дякую, колеги.

Наступні питання, які піднімав Юрій Олексійович Павленко. Давайте швиденько визначимось з приводу поїздки, а потім вже заслухаємо інформацію. Я так думаю, що в нас є досить серйозні підстави поїхати на Донбас, тому що все-таки та річ, яку ми рухаємо з вами, і дай Боже, щоб ми її рухали і далі, пов’язана з встановленням "глушилок" і розширенням українського мовлення і припиненням мовлення, власне, з тимчасово окупованих і з держави-агресора. Це важлива справа сьогодні для інформаційної безпеки і ми могли б проінспектувати,  як це зараз працює.

Воно десь працює, десь не працює, не все так ідеально, як нам би хотілось, але принаймні цей процес почався, і можливо, щоб його підштовхнути, нам варто було б звісно поїхати і все-таки ознайомитись з цим всім.

Прошу, Юрію Олексійовичу. Тоді ваші пропозиції.

ПАВЛЕНКО Ю.О. У нас фактично до 20 липня, коли завершується робота сесії, є два таких тижні, на які можна було би запланувати поїздку. Це в червні з 11 по 15 - робота в комітетах і з 25 по 29 – це робота з виборцями. Я би пропонував все-таки взяти оці дати 25-29, це через місяць. Це дало б нам місяць зараз підготувати належним чином матеріали, отримати всю необхідну інформацію про виконання наших попередніх рішень від відповідних центральних і місцевих органів влади і, власне, підготуватись максимально активно навіть з точки зору можливих проектів у рішеннях законодавчих, так і в рішеннях комітету.

І я пропонував би, враховуючи географію вже наших виїзних засідань,   цього разу місцем проведення комітету зробити Маріуполь.

СЮМАР В.П. Місце засідання в Маріуполі? Ми мали заїхати в Маріупольський університет, там зараз дійсно складна ситуація – обстріли і таке інше. Давайте ми це узгодимо все-таки з позицією, проінспектуємо, як працюють ці глушилки. Тобто нам треба зрозуміти, де вони встановлені і де вони працюють, щоб ми могли туди виїзд зробити. Якщо з Маріуполя буде дуже довго, то, можливо, ми все-таки знову в Краматорськ поїдемо.

ПАВЛЕНКО Ю.О. Можливо.

СЮМАР В.П. Але Маріуполь – хороша ідея, тому що ми багато говорили про роботу з Маріупольським університетом.

(Загальна дискусія)

СЮМАР В.П. Дуже складна ситуація зараз. Ви знаєте, що обстріли посилилися, велика кількість…

ПАВЛЕНКО Ю.О. Там варіант їхати до Запоріжжя електричкою, а звідти їхати автобусом чи машиною.

СЮМАР В.П. Розглянемо. Єдине, що, колеги, 25-го в мене є вже запрошення на виступ в панелі на Міжнародному форумі в Карпатах, і це є трошки така складна історія, тому що там буде…

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. 28-е. Давайте в кінці тижня.

ПАВЛЕНКО Ю.О. Ну це може бути День Конституції просто.

СЮМАР В.П. Так, давайте дивитися. Значить, кінець місяця. А мені от якраз зручніше було б поїхати, умовно кажучи, 24-25-26-го. 27-го у нас, так, виступ? 27 червня.

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Так давайте у неділю.

ПАВЛЕНКО Ю.О. Ми можемо в неділю поїхати, в понеділок там провести.

СЮМАР В.П. В понеділок-вівторок можемо, в принципі, повернутися,  і таки на виїзних цих… Давайте орієнтуватися тоді, щоб ми встигли, подізнаємося там.  Я би, наприклад, хотіла, щоб той же (прізвище нерозб.) з нами там міг виїхати. Дізнаємося в Мінінформполітики, тому що, знову-таки, теж потрібно, і Нацрада.

Про дати. Орієнтовно я пропоную 24-26-го. Так? Нормально? Всім підходить?

ПАВЛЕНКО Ю.О. Підходить. В неділю виїхати якраз спокійніше.

СЮМАР В.П. "Альфа-джаз" починається 28-го.

(Сміх у залі)

СЮМАР В.П. Так. Тому давайте дізнаємося. Якщо ці дати співпадають, то гаразд. І давайте про всяк випадок їх спитаємо про ці дати. 11-17-е, так, я так розумію?

ПАВЛЕНКО Ю.О. 11-17-е. Так.

СЮМАР В.П. Давайте ще паралельно 11-17-е. Ми дамо доручення комітету.

(Шум у залі)

ЧЕРВАКОВА О.В. Колеги, можна я ще трохи "п'ять копійок" вставлю?  Добре, одну. Я просто ще минулого року пропонувала заїхати в Красногорівку, це місце гуманітарної катастрофи, і ми так і не доїхали туди, бо там зруйнований магістральний газопровід. Люди дуже потерпали від відсутності тепла, там вони замерзали на смерть і так далі і тому подібне. І я думаю, що дуже було б добрим жестом з нашого боку заїхати підтримати там проукраїнські настрої, можливо, вчинити якісь кроки, як ми минулого року там книги привозили, щось таке. Бо там люди дуже-дуже хочуть таких історій,  вони на них дуже позитивно реагують…

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Ви знаєте, ми рішення прийняли, що ми їдемо, а маршрут і організаційні питання  давайте відпрацюємо.

СЮМАР В.П. Що стосується організаційних питань. Ми з вами зробили хорошу річ у цьому році. Знову-таки, завдяки нашим поїздкам спільним ми "вибили", це так називається, 10 мільйонів на закупівлю книг для бібліотек Сходу України, україномовних книг, які стосуються і історії України, і іншого. Нам є що везти. Якщо раніше ми з вами збирали з власних бібліотек ці книжки і просили нам їх надати, то зараз уже держава закуповує для університетів, для бібліотек, для того ж Маріупольського університету. Закуповує у найкращих видавництв переклади, книги, замовляє навіть книги авторам. І це вже є такий певний  поступ в цьому плані. І ми маємо вже, от ми точно маємо:  військовим частинам централізовано завозяться книжки. І як раніше не було що читати, завдяки таким нашим ініціативам це зараз уже відбувається. Так, Артеме, наскільки я розумію?

Тому Мінінформ тут працює. І я сподіваюся, що і на поїздку ми щось зможемо гарне показати. От чергова книжка, ви можете побачити. Красиво. От  покажи, як це все виглядає. Мені здається, що це дуже достойно, навіть на рівні…

(Шум у залі)

 

БІДЕНКО А.І. …збірник. Буквально вчора мені принесли сигнальний…

(Загальна дискусія)

СЮМАР В.П. "Історико-культурні есе про Донецьку Україну". Тобто те все, що ми прагнули, і це виглядає ось так от. Я думаю, що це вже такий суттєвий від того всього, коли ми починали, що не було взагалі нічого!

Ольга Валеріївна дуже правильно підняла питання про гуманітарні  історії. То, напевно, нам треба, ми просто зберемо кошти якісь і щось подаруємо толкове, де будуть потреби реально такого гуманітарно-соціального плану, як ми з вами зазвичай це робимо і з дитячими будинками, і з іншими, особливо не афішуючи.

Так, тому про Донбас.

ПАВЛЕНКО Ю.О. Пропозиція: ухвалити рішення про проведення виїзного засідання, визначитися в тижневий термін з датою. Доручити секретаріату звернутися до ООС, тому що там же новий порядок перебування і так далі, з тим аби попередньо це все визначити.

Крім того, доручити звернутися до міністерств і відомств зі звітами про виконання рішень комітету, пропозиціями до виїзного засідання комітету. А так само звернутися до депутатів членів комітету, можливо і до інших, в частині необхідних рішень до виїзного засідання.

СЮМАР В.П. Так. Дуже дякую за гарно сформульовану пропозицію. Хто за таку  пропозицію, прошу проголосувати.

Дякую. І визначити депутата Павленка відповідальним за підготовку. Я думаю, він не заперечує і всі підтримують. Він просто найкраще з цим справляється.

Наступне питання. Юрію Олексійовичу, ви хотіли нас проінформувати про складну ситуацію з…

ПАВЛЕНКО Ю.О. Ні. Це я би просив, щоб комітет звернувся до того, від кого це залежить з точки зору, що стосується ситуації з трансляцією засідань Верховної Ради на Українському радіо. Я так розумію, це до Суспільного мовника. А також щодо ситуації з передавачами, які важливі, на мій погляд, для роботи і донесення української позиції.

ШВЕРК Г.А. Просто ми прийняли Закон про суспільне мовлення, який не зобов'язує Суспільне радіо транслювати передачі засідання Верховної Ради. Тому трішки дивно тепер після того, як ми проголосували цей закон…

СЮМАР В.П. А що у нас взагалі відбувається з договірними умовами? У них були договори з Верховною Радою. Верховна Рада їм за це сплачувала.

Якщо чесно, колеги, я інколи слухаю коментарі, які лунають на Суспільному радіо перед засіданнями, теж як і Ольга Валеріївна, я, відверто, дуже дивуюся рівню професійності коментарів за гроші платників податків.

(Загальна дискусія)

СЕВРЮКОВ В.В. За гроші платників податків - так. Але точно це не зобов'язані вони це робити. І я хочу ще сказати по другому питанню – по передавачах. Коли ми разом збиралися, ви пам’ятаєте, Зураб у цій залі попереджав, Зураб Аласанія мається на увазі, керівник Суспільного мовлення, попереджав, що вони будуть відключати середні хвилі, в тому числі дуже дорого утримувати середньохвильові передавачі, і що в них грошей немає, і просив, щоб ми допомогли з грошима.

Ми зробили всі звернення, ми декларуємо цю допомогу, але реально її ще не надійшло. Тому знову ж таки буде дивно, що ми, знаючи проблему, не в змозі її вирішити. Він нам відповість, я б на його місці так і зробив, що, шановні колеги, допоможіть вирішити цю проблему. Вона виключно в фінансовому плані, і він це наголошував публічно.      

(Шум у залі)

ЧЕРВАКОВА О.В. Можна два слова? Шановні колеги, я просто вважаю, ми перші, якщо брати юридичний аспект, то дійсно, що з договорами, мені здається, що це треба з’ясувати комітетом, що відбувається. Можливо, ми зробимо якесь звернення.

 

СЮМАР В.П. Секретаріат, зробіть, будь ласка, запит відповідно, чи є договори про висвітлення роботи. Ми насправді затверджуємо порядок висвітлення.

ЧЕРВАКОВА О.В. Це перше.

І друга історія. Ми вже голосували, для чого тут Закон про суспільне мовлення? Для того, щоб Суспільний мовник висвітлював суспільно важливу інформацію. Скажіть, будь ласка, з яких пір засідання….

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. ….. Верховної Ради…..

ЧЕРВАКОВА О.В.  А хіба ні? Я скажу, що я проводила декілька разів прийом громадян, і  на кожному до мене звертались бабусі, які казали, що,  Ольго Валеріївно, в мене один "брехунець", телевізора в мене немає, то я хочу знати, що там роблять народні депутати під час засідань, а мені Українське радіо розказує про те, як сіяли пшеницю чи як хом’ячки розмножуються. Це правда, це так і було. От в мене таке є звернення.

Питання наступне. Це цікаво людям. Нас обрали люди, вони хочуть знати, що ми робимо під час пленарних засідань. Ми, звичайно, не можемо втручатись в роботу Суспільного мовника, але висвітлення діяльності і втручання -  це різні речі. Тому я думаю, що, можливо, нам варто їх теж послухати, чим вони керуються. Послухати можна, викликати не можна, а запросити можна, як казав колишній суддя Конституційного Суду.

Тому я пропоную їх запросити і послухати, що вони, або запит якийсь написати, чому вони це не роблять. Тому що я втомилась відповідати на такі питання людям.

СЮМАР В.П. Дякую. Так, Григорію Ароновичу.

ШВЕРК Г.А. Ще одне питання хочу вкинути в цю ж тематику. Так сталось, що коли ми створювали Суспільного мовника, іномовлення  українське, воно відійшло до колег  з МІПу, телевізійне,  а радійна редакція іномовлення, яка була, вона зникла. Її наразі немає. Тобто радійного іномовлення - російського, англійського, його немає.

Зрозуміло, що Зураб скаже, що грошей немає, що правда. Але все ж таки, з моєї точки зору, нам треба на це питання подивитись з точки зору, чи потрібно. А якщо потрібно, і ми так вирішимо, можливо, щось треба вдіяти для того, щоб це знову запрацювало.

СЮМАР В.П. Давайте тоді про іномовлення, я би послухала насправді звіт.

ПАВЛЕНКО Ю.О. Тут взагалі про ситуацію, я перепрошую, ситуацію з радіо, бо спочатку це була Національна радіокомпанія, потім в результаті вона стала філіалом. Зараз вона взагалі ліквідована навіть як філія з системи цього Суспільного  мовника. Хоча радіо, наскільки я пам’ятаю, воно ніколи не було проблемним з точки зору боргів і всього іншого, на відміну від телебачення. Сьогодні воно все злито в одну частину.

Незрозуміла там, до речі, ситуація з приміщеннями радіо, кому вони там здаються на Грінченка і так далі, бо воно все там уже орендоване. Ну і так далі.

Тобто взагалі ситуація з радіо, от найбільше постраждало від створення Суспільного мовника Українське радіо як таке. Тому, можливо, тут взагалі про радіо у них запитати. Або запросити, нехай розкажуть. Але сам запит стосовно трансляції і першочергових проблем я би зробив від комітету, нехай дадуть нам вичерпну відповідь.

СЮМАР В.П. Я тоді формулюю пропозицію. Все-таки нас найбільше з вами цікавить інформаційна безпека і інформування. Запросити представників от цього структурного підрозділу Національної суспільної телерадіокомпанії. Ми їх просто запитаємо, а що, власне кажучи, чи є такі програми такого спрямування. Тому що вони мовлять, а в нас немає в іномовленні.

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Без мікрофону) Не можна мимо голови організації….

(Шум у залі)

СЮМАР В.П. Гаразд. Ну тоді і одних, і других. І відповідно представників іномовлення, щоб просто могли тут обмінятися, як ми тут можемо, знову-таки, взаємодіяти, я не знаю. Тому що іномовлення випрацьовує якийсь продукт, ми з вами багато разів говорили про те, що деякі, ну от наш "Донбас.UA" мав би працювати за іншими принципами. І ми не домоглися з вами відповіді на це питання, чи є тут якийсь особливий підхід у Суспільного мовника до таких важливих питань.

А те питання, яке Ольга Валеріївна піднімала, щодо трансляції, давайте зрозуміємо, що у нас з  договорами. Якщо у нас укладені договори і якась сторона не виконує своїх зобов'язань, то ми це питання - будемо відповідно про порушення говорити. А зараз хоча би з'ясуємо, які зобов'язання яка сторона має. Так? Добре? Зробимо такі запити і до Суспільного мовника, і до Апарату Верховної Ради України, яка зобов'язана такі договори укладати. Може, вони нам з іншою радіостанцією уклали, а ми не поінформували громадян України про це.

А що стосується  інформбезпеки і радіосигналу…

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Без мікрофону)

СЮМАР В.П. Так, дивитися, щоб це не сприймалося жодним чином як якісь там спроби тиску. Просто нам теж цікаво розуміти, як бачить Суспільний мовник в особливих умовах радіомовлення, коли вони, тільки вони мають там покриття. В чому нюанс? Це єдиний нюанс. Тільки вони там і мають це покриття.

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Середня хвиля.

СЮМАР В.П. І середня хвиля, і як інакше тут рухатися? Ми розуміємо і їхні нюанси, але вони мають розуміти і наші підходи, які спрямовані в першу чергу на захист того, що у нас МІП називає "інформаційним суверенітетом держави". (Шум у залі)

СЮМАР В.П. Гаразд, колеги. Є ще інші питання? Дякую, колеги, за роботу.