Громадська рада при Комітеті з питань свободи слова та інформації

 

 ПРОТОКОЛ № 21

17/04/18

м. Київ, вул. М.Грушевського, 5

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1.       Щодо Проекту Закону  Щодо процедурного рішення стосовно проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення реклами лікарських засобів, медичних виробів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації (реєстр. № 8136 від 15.03.2018р., внесений народними депутатами України Т.Бахтеєвою, В.Карпунцовим, І.Шурмою та інш.).

Вирішили: Громадська рада при Комітеті Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики, розглянувши Проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення реклами лікарських засобів, медичних виробів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, зареєстрованого за № 8136 від 15.03.2018 (далі по тексту – «Проект»), ухвалила рішення 1) рекомендувати Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики НЕ ПІДТРИМУВАТИ Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення реклами лікарських засобів, медичних виробів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, зареєстрованого за № 8136 від 15.03.2018 та рекомендувати Верховній Раді України відхилити його за результатами розгляду у першому читанні.
2) Розглянути питання дотримання положень Регламенту Верховної Ради України щодо реєстрації альтернативних законопроектів при реєстрації Проекту № 8136 від 15.03.2018 та щодо можливості його подальшого розгляду у цілому.

Рішення ухвалене з наступних підстав:
1. Відповідно до Глави 15 «Політика з питань аудіовізуальної галузі» Розділу V Додатку XXXVI Угоди про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом і його державами-членами, Україна взяла на себе зобов’язання адаптувати законодавство у відповідності до Директиви №2007/65/ЄС від 11.12.2007р. про аудіовізуальні медіа-послуги, відповідно до якої забороняється реклама виключно рецептурних лікарських препаратів. Повна заборона реклами лікарських засобів суперечить стандартам Європейського Союзу та не відповідає світовому досвіду.
Зважаючи на те, що національне законодавство України вже є більш суворим, аніж законодавство ЄС (Міністерство охорони здоров’я має право визнати безрецептурний засіб таким, що заборонено рекламувати), вважаємо запропоновані зміни зайвими та такими, що не відповідають зобов’язанням України перед ЄС.
2. Запропонована Проектом процедура погодження рекламних повідомлень лікарських засобів є контраверсійною як по суті, так і по формі.
Так, в минулому, Закон України «Про безпечність та якість харчових продуктів» містив положення, які передбачали аналогічний обов’язок погодження змісту реклами біологічно активних добавок з Міністерством охорони здоров’я (надалі – «МОЗ»). У вересні 2015 року відповідні положення були вилучені з законодавства у зв’язку з тим, що передбачена процедура містила численні вади, не мала нормативів ані по часу виконання, ані по критеріям погодження, через що реклама біологічно активних добавок була фактично заблокована або ставала заручником корупційної процедури, адже результат погодження повністю залежав від волі та настрою виконавців.
Проаналізувавши Проект можна побачити, що їм передбачається аналогічна та дуже абстрактна процедура, що не має обмежень по часу. Критерії ж погодження змісту реклами, судячи із тексту Проекту, будуть погоджуватись Кабінетом Міністрів України, Міністерством охорони здоров’я та зацікавленими органами та відомствами вже після набрання законом чинності, що означає повне блокування реклами лікарських засобів протягом 3-6 місяців, які зазвичай необхідні центральним органам виконавчої влади для приведення нормативно-правової бази у відповідність змінам у законодавстві.
3. Уповноваження МОЗ на виконання функцій державного нагляду у сфері реклами, на нашу думку, є класичним прикладом надання органу виконавчої влади невластивих повноважень, адже зазначене міністерство жодним чином не оснащене засобами, які б дали йому можливість виконувати відповідні повноваження.
Також ми звертаємо увагу на те, що на розгляді у Верховній Раді України вже протягом тривалого часу знаходиться низка інших законопроектів (зокрема законопроекти №3246 від 07.10.2015 року та №4465 від 18.04.2016 року), якими пропонується регулювання однакового з Проектом кола питань та сфери суспільних відносин, через що ми вважаємо за доцільне дослідити питання дотримання Регламенту Верховної Ради України при реєстрації Проекту.

 

       

ПІБ

Присутній на засіданні

Прийняв участь у голосуванні за допомогою електронної пошти

Не голосував

1.          

БОЛЬШАКОВА Ольга Юріївна

за

 

 

2.          

ГОЛОВЕНКО Роман Богданович

проти

 

 

3.          

ГРІЦАК Костянтин Іванович

За

 

 

4.          

ГУРІНЕНКО Віталій Миколайович

За

 

 

5.          

ІВАНОВ Валерій Феліксович

 

 

Не голосував

6.          

КЛІТНА Наталія Іванівна

За

 

 

7.          

КОВАЛЬ Ігор Валентинович

За

 

 

8.          

КОТЮЖИНСЬКА Тетяна Григорівна

за

 

 

9.          

ЛАЗЕБНИК Максим Романович

за

 

 

10.        

М’ЯСНИКОВА Катерина Андріївна

За

 

 

11.        

МОІСЕЄВ Павло Анатолійович

 

 

Не голосував

12.        

ОЛЬШАНСЬКИЙ Олександр Якович

 

 

Не голосував

13.        

ОСТАПА Світлана Віталіївна

за

 

 

14.        

ПОГОРЕЛОВ Олексій Валерійович

за

 

 

15.        

ПОЛІЩУК Оксана Миколаївна

за

 

 

16.        

РОМАТ Євген Вікторович

 

 

Не голосував

17.        

ТАРАСОВ Олександр Вікторович

 

 

Не голосував

18.        

ХОМЕНОК Олег Степанович

за

 

 

19.        

ШЕВЧЕНКО Тарас Сергійович

 

 

Не голосував

20.        

ШНУРКО-ТАБАКОВА                            Елліна Володимирівна

за

 

 

 

Підсумки голосування: «За» 13 - Рішення прийнято

 

 

 

 

 

 

Секретар Громадської ради

Костянтин Гріцак

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку