Протокол № 35 від 09.12.2015

Комітет
09 грудня 2015, 10:25

Комітет з питань свободи слова та інформаційної політики

 

35

 

9 грудня 15

 

 

Головує:  голова комітету СЮМАР В.П. 

 

Присутні народні депутати України: ЧЕРВАКОВА О.В., КОНДРАТЮК О.К., АБДУЛЛІН О.Р., ВИСОЦЬКИЙ С.В., СТЕЦЕНКО Д.О., ОНУФРИК Б.С., СОЧКА О.О., ОПАНАСЕНКО О.В., ПАВЛЕНКО Ю.О.

 

На засідання запрошені:  Севрюков Владислав Володимирович – народний депутат України; Шевчук Микола Миколайович – заступник Керівника Апарату Верховної Ради України; Черниш Олег Миколайович – член Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення; Мініч Олена Олександрівна – директор Департаменту розвитку інновацій та інтелектуальної власності Міністерства економічного розвитку і торгівлі України; Шведова Вікторія Вікторівна – Керівник Прес-Служби Апарату Верховної Ради України; Ільїн Михайло Олександрович – Комендант охорони Верховної Ради України; Лех Володимир Іванович – директор Державного підприємства «Паралментський телеканал «Рада»; Кисляк Володимир Григорович – Керівник видавництва Верховної Ради України; Горлов Анатолій Федорович – головний редактор газети «Голос України»; Остапа Світлана Віталіївна – журналіст ГО «Media Sapiens»; Розкладай Ігор Євгенович – юрист ГО «Інститут Медіа Права»; Головенко Роман Богданович – керівник правових проектів ГО «Інститут масової інформації»; Ольшанський Олександр Якович – член Інтернет Асоціації України; Скіпальський Андрій Петрович - голова правління громадської організації «Регіональний Центр Громадянського Представництва «Життя».

 

Присутні: завідувач секретаріату комітету М.Козлов, заступник завідувача секретаріату комітету Ф.Гриценко, головні консультанти секретаріату комітету М.Андріуца, Я.Глиняна, Л.Блищик, С.Самойленко, П.Селецький, старший консультант секретаріату комітету О.Петренко.

 

ПОРЯДОК  ДЕННИЙ

 

1. Про звернення керівника Прес-служби Верховної Ради України Шведової В.В. щодо розгляду звернення народного депутата України Ленського О.О. до Прес-служби ВРУ про провокаційну поведінку та погрози на адресу народного депутата України з боку журналістів Василя Крутчака та Олексія Дурнева.

2. Про лист керівника Прес-служби Верховної Ради України Шведової В.В. щодо припинення акредитації оператора ТОВ «Інформаційне агентство «17 Канал» Бовтрука Владислава Петровича і анулювання відповідної акредитаційної картки.

3.   Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про рекламу» (щодо використання окремих елементів благоустрою та контактної мережі при здійсненні рекламної діяльності), (реєстр. № 3454 від 11.11.2015р., внесений народними депутатами України М.Томенком, О.Абдулліним, О.Черваковою).

4. Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розповсюдження та реклами електронних сигарет (цигарок), (реєстр. № 2697 від 22.04.2015р., внесений народним депутатам України А.Денисенком).

5. Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо охорони здоров’я населення від шкідливого впливу тютюну (реєстр. № 2820 від 13.05.2015р., внесений народними депутатами України О.Богомолець, Г.Гопко та інш.).

6. Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту авторського права і суміжних прав у мережі Інтернет (реєстр. № 3353 від 23.10.2015р., внесений Кабінетом Міністрів України).

7. Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про кінематографію» (щодо фільмів держави-агресора), (реєстр. № 3359 від 27.10.2015р., внесений народним депутатом України В.Сюмар).

8. Про затвердження Рекомендацій комітетських слухань на тему: «Впровадження ефірного наземного цифрового телевізійного мовлення в Україні: виклики і проблеми інформаційної безпеки».

9. Про офіційний нормативний бюлетень Верховної Ради України «Відомості Верховної Ради України».

10. Про затвердження Рекомендацій комітетських слухань на тему: «Реформування парламентських засобів масової інформації».

11. Різне.

 

О.Червакова запропонувала розглянути звернення Громадської організації «Телекритика» щодо порушення телеканалом СТБ стандартів журналістської етики і законодавства.

 

Порядок денний зі змінами затверджено одноголосно.

 

Слухали:1. Слухали інформацію керівника Прес-служби Верховної Ради України В.Шведової щодо звернення народного депутата України О.Ленського про провокаційну поведінку та погрози на його адресу журналістами Василем Крутчаком та Олексієм Дурневим.

 

Виступили: ОНУФРИК Б.С., ОПАНАСЕНКО О.О., ШВЕДОВА В.В.

 

Після обговорення народні депутати України - члени комітету вирішили:

рекомендувати працівникам засобів масової інформації уникати конфліктних ситуацій під час виконання професійних обов’язків, а в разі їх виникнення звертатися насамперед до органів охорони правопорядку.

 

Рішення прийнято одноголосно.

 

 

Слухали:2. Слухали інформацію голови комітету про лист керівника Прес-служби Верховної Ради України Шведової В.В. щодо припинення акредитації оператора ТОВ «Інформаційне агентство «17 Канал» Бовтрука Владислава Петровича і анулювання відповідної акредитаційної картки.

 

Виступили:  КОНДРАТЮК О.К., ШВЕДОВА В.В.

 

Після обговорення члени комітету вирішили:

рекомендувати працівникам засобів масової інформації під час виконання професійних обов’язків уникати конфліктних ситуацій, а в разі їх виникнення звертатися  до правоохоронних органів.

 

Рішення прийнято одноголосно.

 

 

Слухали:3. Слухали інформацію першого заступника голови комітету О.Червакової про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про рекламу» (щодо використання окремих елементів благоустрою та контактної мережі при здійсненні рекламної діяльності), (реєстр. № 3454 від 11.11.2015р., внесений народними депутатами України М.Томенком, О.Абдулліним, О.Черваковою).

 

Виступили:  СЮМАР В.П., КОНДРАТЮК О.К., АБДУЛЛІН О.Р.,  ОНУФРИК Б.С., ОПАНАСЕНКО О.О., ВИСОЦЬКИЙ С.В., ПАВЛЕНКО Ю.О., СЕВРЮКОВ В.В.

 

Підтримуючи ідею авторів, члени комітету звернули увагу на існування певних техніко-юридичних вад проекту, які слід усунути до розгляду парламентом. У зв’язку з цим члени комітету дійшли висновку про доцільність перенесення розгляду законопроекту на одне з найближчих засідань.

 

 

Слухали:4. Слухали інформацію секретаря комітету О.Кондратюк про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розповсюдження та реклами електронних сигарет (цигарок), (реєстр. № 2697 від 22.04.2015р., внесений народним депутатам України А.Денисенком).

 

Виступили:  СЮМАР В.П., ОПАНАСЕНКО О.О., АБДУЛЛІН О.Р., СКІПАЛЬСЬКИЙ А.П.

 

Вирішили:

 

Розглянувши проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розповсюдження та реклами електронних сигарет (цигарок), (реєстр. № 2697 від 22.04.2015р., внесений народним депутатам України А.Денисенком), комітет вирішив:

 

запропонувати Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні законопроект повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

 

Рішення прийнято одноголосно.

 

 

Слухали:5. Слухали інформацію секретаря комітету О.Кондратюк про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо охорони здоров’я населення від шкідливого впливу тютюну (реєстр. № 2820 від 13.05.2015р., внесений народними депутатами України О.Богомолець, Г.Гопко та інш.).

 

Виступили:  СЮМАР В.П., ВИСОЦЬКИЙ С.В., ОПАНАСЕНКО О.О., АБДУЛЛІН О.Р.

 

Вирішили:

 

Розглянувши  проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо охорони здоров’я населення від шкідливого впливу тютюну (реєстр. № 2820 від 13.05.2015р., внесений народними депутатами України О.Богомолець, Г.Гопко та інш.)., комітет вирішив:

запропонувати Комітету з питань охорони здоров’я рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні законопроект прийнято за основу.

 

Голосували: 

“за” – 9

проти – 0

утримались - 1

 

Рішення прийнято.

 

Слухали:6. Слухали інформацію голови комітету В.Сюмар про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту авторського права і суміжних прав у мережі Інтернет (реєстр. № 3353 від 23.10.2015р., внесений Кабінетом Міністрів України).

 

Виступили:  ПАВЛЕНКО Ю.О., ОНУФРИК Б.С., АБДУЛЛІН О.Р., КОНДРАТЮК О.К. ВИСОЦЬКИЙ С.В.,  МІНІЧ О.О., ОЛЬШАНСЬКИЙ О.Я., РОЗКЛАДАЙ І.Є.

 

Вирішили:

 

Розглянувши проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту авторського права і суміжних прав у мережі Інтернет (реєстр. № 3353 від 23.10.2015р., внесений Кабінетом Міністрів України), комітет вирішив:

 

запропонувати Комітету з питань науки і освіти рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні законопроект направити на повторне перше читання.

 

Голосували: 

“за” – 9

проти – 0

утримались - 1

 

Рішення прийнято.

 

 

Слухали:7. Слухали інформацію голови комітету В.Сюмар про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про кінематографію» (щодо фільмів держави-агресора), (реєстр. № 3359 від 27.10.2015р., внесений народним депутатом України В.Сюмар).

 

 

Виступили:  ПАВЛЕНКО Ю.О., ОНУФРИК Б.С.

 

Вирішили:

 

Розглянувши Закону про внесення змін до Закону України «Про кінематографію» (щодо фільмів держави-агресора), (реєстр. № 3359 від 27.10.2015р., внесений народним депутатом України В.Сюмар), комітет вирішив:

 

запропонувати Комітету з питань культури і духовності рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні законопроект направити за основу та в цілому.

 

Рішення прийнято одноголосно.

 

 

Слухали:8. Слухали інформацію голови комітету В.Сюмар про затвердження Рекомендацій комітетських слухань на тему: «Впровадження ефірного наземного цифрового телевізійного мовлення в Україні: виклики і проблеми інформаційної безпеки».

 

Виступили: АБДУЛЛІН О.Р., ОНУФРИК Б.С., СЕВРЮКОВ В.В., ЧЕРНИШ О.М., БЛИЩИК Л.І.

 

Вирішили:

 

Схвалити відповідні Рекомендації та скерувати їх органам центральної виконавчої влади та органам місцевого самоврядування.

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ

слухань у Комітеті Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики на тему: «Впровадження ефірного наземного цифрового мовлення в Україні: виклики і проблеми інформаційної безпеки»

.

Учасники слухань у Комітеті Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики на тему: «Впровадження ефірного наземного цифрового мовлення в Україні: виклики і проблеми інформаційної безпеки», що відбулися 11 листопада 2015 року, відзначають наступне:    

Україна, як член Міжнародного союзу електрозв'язку і сторона міжнародної угоди «Женева 2006» (повна назва Регіональний план цифрової наземної радіомовної служби у смугах частот 174 - 230 МГц та 470 - 862 МГц,) наразі не виконала в повному обсязі зобов'язання по здійсненню комплексу організаційно-технічних заходів для забезпечення переходу наземного ефірного телевізійного мовлення від аналогових до цифрових стандартів. Угода визначила кінцевою датою вимкнення аналогового мовлення 17 червня 2015 року. Після цього дня всі аналогові присвоєння у Міжнародному реєстрі радіочастот втрачають правовий захист. Відповідно аналогові передавачі у прикордонних зонах не повинні створювати завад для цифрового мовлення.

Отже, зволікання із впровадженням цифрового мовлення у попередні роки, нині, в умовах ведення АТО на східних теренах, інформаційної війни, розв’язаної Росією, позбавило Україну важелів міжнародного захисту національного ефіру від експансії країни-агресора.

Окрім цього, неприпустимо тривале «замороження» радіочастотного активу в аналоговому мовленні стримує інтеграцію України у світові інформаційні системи, наносить реальні багатомільярдні збитки економіці держави.

Аналіз ситуації довкола вітчизняної «цифри» засвідчує системні прорахунки влади в організації виконання надзвичайно важливого для інформаційної безпеки інфраструктурного проекту. Учасники слухань вважають, що ці прорахунки спричинені відсутністю належної координації дій галузевих органів центральної влади, самоусуненням Кабінету Міністрів України від контролю за виконанням Державної програми впровадження цифрового телерадіомовлення, затвердженої Постановою КМУ від 26.11.2008 року. Українська цифра за великим рахунком була віддана на поталу корумпованому чиновництву.

Попередній склад Національної Ради України з питань телебачення і радіомовлення відверто ігнорував директиви Державної програми, вимоги чинного законодавства і діяв в інтересах певних провладних компаній, націлених на створення вертикально інтегрованої монополії контролю національного інформаційного простору.

На догоду цим інтересам до конкурсу на отримання ліцензій провайдера і оператора багатоканальних цифрових мереж не було допущене профільне стратегічне державне підприємство - Концерн РРТ, який має відповідну антенно-щоглову інфраструктуру, технічний парк, добре підготовлені і досвідчені інженерно-технічні кадри.

Після видачі офшорній компанії з абсолютно непрозорою структурою власності - ТОВ «Зеонбуд» - ліцензій провайдера і оператора мультиплексів МХ-1, МХ-2, МХ-3 та МХ-5, банкрутство і подальша ліквідація Концерну стала справою часу. Вірогідність того, що основні фонди Концерну, які недооцінювались останні 20 років і мають балансову вартість 200 мільйонів гривень, при ринковій - у кілька мільярдів, відійдуть за безцінь приватному монополісту є досить великою.

Сьогодні діяльність ТОВ «Зеонбуд» не влаштовує як мовників, так і телеглядачів. Компанія, збудувавши національну цифрову мережу стандарту DVB-T-2 (MPEG-4) у складі цифрових мультиплексів МХ-1, МХ-2, МХ-3 та МХ-5. на багаточастотній технології, не забезпечує виконання умов ліцензії щодо 95 % покриття населених пунктів цифровим сигналом.

Відсутність національних стандартів і сертифікованих методик вимірювання якості покриття унеможливлює об'єктивно точну оцінку цієї мережі, однак вітчизняні фахівці стверджують, що показник покриття сигналом не перевищує 60-70 відсотків і це є однією з головних причин перенесення термінів відключення аналогового мовлення.

Процедури підготовки і проведення конкурсів на багатоканальне мовлення у цифрових мультиплексах МХ-1, МХ-2, МХ-3, та МХ-5, підбиття підсумків, визначення переможців були непрозорими і суперечили вимогам чинного законодавства. Внаслідок цього маємо монополізацію телевізійного ринку, концентрацію обмеженого частотного ресурсу в руках кількох медіа-груп, що не сприяє розбудові телебачення на засадах плюралізму і об'єктивності, суперечить інтересам громади та принципам інформаційної безпеки держави.

Чинний склад Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення  спромігся скасувати рішення попередників щодо кодування наземного ефірного цифрового сигналу як таке, що порушує конституційне право громадян України на доступ до інформації і суперечить світовій практиці впровадження цифрового мовлення.

В активі національного регулятора -  напрацювання і ухвалення  Плану поетапного вимкнення аналогового мовлення до 31 грудня 2016 року.

Занепокоєння серед учасників ринку викликає намір Національної ради перенести кінцевий термін вимкнення аналогового мовлення на кінець 2018 року. Однією з причин називається низький рівень забезпечення домогосподарств українців декодерами та антенами для прийому цифрового сигналу. Інформаційна компанія серед населення щодо переходу на цифру не наповнюється смислами, які б спонукали людей купувати декодери, вона звелася до реклами торгової марки «Т-2».

Учасники слухань звертають особливу увагу влади і суспільства на виклики, які несе монополізація важелів управління мультиплексами, оскільки функції оператора, а фактично контроль над усіма телеканалами передано приватному провайдеру з офшорною пропискою і невідомими кінцевими власниками.

Тарифи на послуги ТОВ «Зеонбуд», їх обґрунтованість, тривалий час були предметом гострих дискусій і критики. Після Революції Гідності Антимонопольний комітет України спромігся визнати ТОВ «Зеонбуд» монополістом і розпочав відповідні розслідування.

Попри надзвичайну важливість питання впровадження цифрових стандартів телевізійного мовлення для національної безпеки Уряд, на жаль, жодного разу не аналізував і дав належної оцінки діяльності органів центральної виконавчої влади, відповідальних за реалізацію Державної програми впровадження цифрового мовлення. Натомість у листопаді 2014 року Кабінет Міністрів України з ініціативи Міністерства фінансів скасував Державну програму переходу на цифрове мовлення.

На сьогодні не існує жодного урядового документу, який би забезпечував чітку координацію зусиль усіх задіяних у цьому процесі органів центральної влади, зобов'язував обласні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування вести відповідну роботу з населенням та слугував основою бюджетного забезпечення фінансових зобов'язань держави щодо безоплатного надання цифрових тюнерів інвалідам та найбільш соціально-незахищеним громадянам.

Проаналізувавши проблеми та шляхи забезпечення оптимальних термінів переходу ефірного наземного телебачення на цифрові стандарти мовлення, учасники слухань рекомендують:

 

1. Верховній Раді України, Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики

З метою унормування низки проблем, пов'язаних із впровадженням цифрового мовлення, ініціювати внесення відповідних змін до Законів України «Про телебачення і радіомовлення», «Про радіочастотний ресурс України», «Про телекомунікації», а також зміни до низки законодавчих актів, що стосуються державного регулювання тарифів на надання телекомунікаційних послуг в частині встановлення граничного рівня рентабельності;

узагальнити пропозиції та зауваження учасників комітетських слухань, ухвалити відповідні Рекомендації та скерувати їх органам центральної виконавчої влади та органам місцевого самоврядування.

2. Кабінету Міністрів України

Для забезпечення виконання зобов'язань за міжнародною угодою «Женева - 2006» напрацювати і ухвалити відповідні директивні документи та визначити координатора чи координаційний орган (міжвідомчу групу) з відповідними повноваженнями організації і контролю;

у проекті Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» передбачити за бюджетною програмою 1701360 «Забезпечення населення засобами приймання телерадіомовлення» виділення коштів на закупівлю цифрових декодерів для задоволення заявок 593 399 пільговиків, взятих на облік у 2012 році згідно Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення населення засобами приймання сигналів цифрового телерадіомовлення» № 245 від 21.03. 2012 року;

сприяти організації виробництва на базі діючих підприємств України засобів цифрового телерадіомовлення, цифрових телевізійних приймачів та цифрових перетворювачів сигналу (сет - топ - боксів), комплектуючих виробів та сприяти доступу на ринок цих пристроїв вітчизняних виробників;

оприлюднити плани Уряду щодо використання Першого цифрового дивіденду - радіочастотного ресурсу, який вивільняється у процесі переходу ефірного наземного телевізійного мовлення на цифрові технології;

3. Національному антикорупційному бюро України

Провести розслідування щодо наявності складу корупції у діях посадових осіб Державного комітету телебачення і радіомовлення України та Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення в процесі ухвалення рішень щодо рекомендацій провайдеру і оператору багатоканальних телемереж ТОВ «Зеонбуд» встановити систему умовного доступу (кодування сигналу), які спричинили здорожчання сет-топ-боксів у кілька разів.  

Провести розслідування щодо складу корупції у діях посадових осіб  розпорядника коштів – Державного комітету телебачення і радіомовлення України в процесі організації і проведення тендерів на закупівлю сет-топ - боксів для малозабезпечених верств населення за кошти Державного бюджету, виділені у 2012 році в сумі 450,12 мільйона гривень.

4. Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації

Забезпечити розробку державних стандартів та методик вимірювання зон покриття (обслуговування) цифровим наземним ефірним телевізійним сигналом;

оприлюднити на офіційному веб-сайті інформацію щодо цифрового дивіденду, який отримає Україна в результаті переходу наземного ефірного телевізійного мовлення із зазначенням кількості звільнених радіочастот на відповідних територіях нашої держави;

5.  ДП «Український державний центр радіочастот»

У відповідності до положень Угоди про асоціацію України з ЄС та міжнародної угоди «Женева -2006» забезпечити перепланування частотних присвоєнь для цифрового мовлення, вивільнення смуг радіочастот Першого( 790-862 МГц) та Другого - (694-790МГц) цифрових дивідендів для розвитку новітніх інформаційних технологій і систем рухомого зв'язку;

передати Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення результати перепланування частотних присвоєнь для цифрового мовлення з метою подальшого впровадження синхронних цифрових телемереж;

створити Державний реєстр радіочастот України.

 

6. Державному комітету телебачення і радіомовлення України

Міністерству інформаційної політики України

Розробити план заходів щодо забезпечення населення засобами прийому цифрового сигналу з урахуванням термінів, визначених Планом поетапного вимкнення аналогового телебачення.

 

7. Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення

Перевірити виконання суб'єктами господарювання  телерадіоорганізаціями - умов ліцензій на багатоканальне мовлення, провайдером і оператором цифрових мультиплексів ТОВ «Зеонбуд» - умов ліцензії щодо забезпечення покриття цифровим сигналом населених пунктів України на рівні 95 відсотків та у разі невиконання, застосувати санкції, передбачені чинним законодавством;

завершити ліцензування цифрового регіонального мультиплексу MX-5;

забезпечити право загальнонаціональних та регіональних телекомпаний мовити у цифрі, гарантоване ст. 25 Закону України «Про телебачення і радіомовлення»;

переглянути розподіл програм у багатоканальних цифрових телемережах з метою раціонального використання радіочастотного ресурсу;

спільно з Державним центром радіочастот розглянути можливість виділення частот для розбудови додаткових цифрових телемереж з метою   розширення (збільшення) зон  покриття.

8.  Раді національної безпеки та оборони України

Враховуючи потенційні загрози національній безпеці в інформаційній сфері, пов’язані з переходом українського наземного ефірного телерадіомовлення на цифрові стандарти, нагальну потребу у забезпеченні  особливого режиму координації зусиль підприємств, установ і організацій, задіяних в процесі впровадження цифрового мовлення, суттєве звуження сфери діяльності державного Концерну РРТ після відключення аналогового мовлення, перспективи банкрутства цього стратегічного підприємства та концентрацією у власності і управлінні суб'єктів іноземних юрисдикцій з невідомими кінцевими власниками національної цифрової мережі українського телебачення, невідкладно  розглянути на своєму засіданні питання інформаційної безпеки у зв'язку з переходом наземного ефірного телебачення України на цифрове мовлення;

внести відповідні пропозиції з означеного питання Президентові України, поінформувати Верховну Раду України.

 

9. Антимонопольному комітету України

Забезпечити контроль за дотримання вимог законодавства України про захист економічної конкуренції в частині обґрунтованості встановлення тарифів на послуги оператора і провайдера цифрових мультиплексів МХ-1, МХ-2, МХ-3, та МХ-5 ТОВ «Зеонбуд».

 

10.  Органам місцевого самоврядування

Зібрати та надати Державному комітету телебачення і радіомовлення України достовірну інформацію щодо кількості соціально незахищених громадян, які не зможуть самостійно придбати перетворювачі цифрового сигналу та антенне обладнання.

Долучитися до інформаційно - роз'яснювальної роботи серед населення, сприяти організації мережі сервісних центрів та мобільних груп з надання консультативної допомоги громадянам у зв'язку із впровадженням цифрового мовлення.

 

11. ТОВ «Зеонбуд»

На виконання вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прозорості власності засобів масової інформації та реалізації принципів державної політики в сфері телебачення і радіомовлення" оприлюднити інформацію щодо реальної структури власності  компанії із зазначенням прізвищ фізичних осіб - власників ТОВ «Зеонбуд»;

завершити розбудову інфраструктури цифрового мовлення,  забезпечити всі населені пункти України гарантовано якісним покриттям на рівні не менше 95 %, передбачених ліцензійними умовами;

Оприлюднити інформацію щодо структури тарифів з обов'язковим зазначенням собівартості послуг, закладених у них.

 

Рішення прийнято одноголосно.

 

 

Народні депутати України О.Кондратюк та О.Абдуллін залишили засідання комітету.

 

 

Слухали:9. Слухали інформацію першого заступника голови комітету О.Червакової про затвердження Рекомендацій комітетських слухань на тему: «Реформування парламентських засобів масової інформації».

 

Виступили: ОНУФРИК Б.С., СЮМАР В.П., ГОРЛОВ А.Ф., ШЕВЧУК М.М., ОСТАПА С.В.

 

Вирішили:

Після обговорення народні депутати України – члени комітету вирішили:

 

1. У зв’язку з тим, що з вересня 2015 року у Верховній Раді України працює місія Європарламенту на чолі з Петом Коксом, основним завданням якої є реформування інформаційно - комунікаційного напрямку перенести затвердження Рекомендацій комітетських слухань на тему: «Реформування парламентських засобів масової інформації» на початок року дочекавшись відповідних рекомендацій місії Європарламенту в частині реорганізації парламентських засобів масової інформації.

2. Запропонувати Державному підприємству парламентський телеканал «Рада», редакції газети «Голос Україна», журналу «Віче» та видавництву Верховної Ради України на наступне засідання комітету представити власні пропозиції щодо подальшого розвитку парламентських засобів масової інформації в умовах реформування.

Рішення прийнято одноголосно.

Також на одне з наступних засідань комітету вирішено перенести  розгляд питання про офіційний нормативний бюлетень Верховної Ради України «Відомості Верховної Ради України».

 

Різне:

 

О.Червакова зауважила, що до Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики надійшло звернення Громадської організації «Телекритика» про те, що 30 серпня 2015р. в ефірі телеканалу ПрАТ «Міжнародний Медіа Центр – СТБ» вийшов випуск програми «Один за всіх». У програмі відкрито розповідалося про насилля з боку батька до малолітніх дітей, у студії відбувався фактичний допит 14-річної та 10-річної дівчаток. При цьому телеканал СТБ показував обличчя дітей, не приховував їхніх імен і прізвищ та місце проживання. Крім того, трансляція програм відбувалася без спеціального попередження про її зміст у проміжку часу 20.55-22.30, тобто у час, доступний для перегляду дітей.

 

Після обговорення члени комітету вирішили:

 

1. Засудити порушення етичних норм організаторів та ведучих програми  «Один за всіх» телеканалу ПрАТ «Міжнародний Медіа Центр – СТБ» щодо потерпілих дітей.

 

2. Рекомендувати всім засобам масової інформації дотримуватись вимог  Кодексу етики українського журналіста особливо якщо це стосується такого делікатного питання, як підготовка сюжетів за участю дітей.

3. Уповноважити члена комітету Ю.Павленка підготувати проект Рекомендацій щодо програм створених для дитячої аудиторії.

4. Рекомендувати Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення продовжити моніторинг передач телеканалу ПрАТ «Міжнародний Медіа Центр – СТБ».

Рішення прийнято одноголосно.

 

Стенограма засідання комітету додається.

 

 

 

Голова Комітету                                              Вікторія СЮМАР    

 

 

 

 

 

Секретар Комітету                                          Олена КОНДРАТЮК