Анонси подій

Перейти до розділу
07 листопада 16:03
21 листопада 2018 року відбудеться чергове засідання Комітету докладніше
08 листопада 13:05
Акценти засідання: підтримка законопроектів щодо забезпечення прозорості фінансування ЗМІ і власності провайдерів та належне вирішення питань інформаційної безпеки прикордонних територій докладніше
18 жовтня 09:30
Комітет розглянув законопроекти у сфері реклами та заслухав звіт Міністерства інформаційної політики докладніше
04 жовтня 16:04
Про загрозу поширення мови ворожнечі, запобігання насильству щодо мас-медіа та необхідність ефективної протидії нападам на журналістів під час виконання ними своїх професійних обов’язків докладніше
02 жовтня 15:34
Комітет підтримав законопроект щодо посилення інформаційної безпеки та протидії державі-агресору в інформаційній сфері докладніше
21 вересня 16:57
Про результати засідання Комітету 19 вересня 2018 року докладніше
17 вересня 16:45
17 вересня 2018 року член Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики Григорій Шверк провів особистий прийом громадян докладніше
05 вересня 16:50
Комітет підтримав законопроекти щодо протидії ворожій пропаганді й покращення інформування громадян України, а також обговорив нові виклики у сфері свободи слова докладніше
07 серпня 09:15
ЗВЕРНЕННЯ КОМІТЕТУ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ СВОБОДИ СЛОВА ТА ІНФОРМАЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ ДО МІЖНАРОДНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ У ЗВ’ЯЗКУ З ВБИВСТВОМ ЖУРНАЛІСТА ОРХАНА ДЖЕМАЛЯ докладніше
08 листопада 2018, 13:05

Акценти засідання: підтримка законопроектів щодо забезпечення прозорості фінансування ЗМІ і власності провайдерів та належне вирішення питань інформаційної безпеки прикордонних територій

 

На початку нинішньої сесії парламенту одним з її пріоритетів, а відтак і пріоритетів Комітету, було визначено питання законопроектів, що стосуються інформаційної безпеки. Тому увага до проектів цієї тематики (як і до неодноразово обговорюваних проблем інформування прикордонних територій з метою протидії інформаційній агресії з боку РФ) була цілком прогнозованою і на засіданні 7 листопада 2018 року. Слід зауважити, що обговорення цих питань було гострим і дискусійним. По кожному прийнято зважені рішення з максимальним урахуванням усіх конструктивних пропозицій.  

Зокрема, відбувся прискіпливий розгляд проекту Закону про внесення змін до деяких законів України щодо запровадження основ фінансової прозорості електронних засобів масової інформації (реєстраційний № 8494 від 18 червня 2018 року), внесеного народним депутатом України Миколою Княжицьким.

Метою законопроекту є запровадження законодавчих засад забезпечення фінансової прозорості організацій, які здійснюють мовлення в Україні, встановлення відповідних правил оприлюднення звітності про фінансування електронних засобів масової інформації, а також наділення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення контрольними повноваженнями щодо перевірки достовірності наданих відомостей.

Результатом всебічного обговорення стало рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді України проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо запровадження основ фінансової прозорості електронних засобів масової інформації прийняти в першому читанні за основу з дорученням доопрацювати його на етапі другого читання з урахуванням пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи.

Аналогічне рішення було прийнято й стосовно ще одного законопроекту з питань забезпечення прозорості. Мова – про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прозорості власності провайдерів програмної послуги багатоканальних цифрових ефірних телемереж із загальнонаціональним покриттям (реєстраційний № 9161 від 4 жовтня 2018 року.

Цим внесеним народними депутатами України Юрієм Березою та Олександром Шевченком проектом передбачається запровадження низки вимог до засновників, учасників, власників провайдерів програмної послуги загалом, а також до провайдерів програмної послуги багатоканальних цифрових ефірних телемереж із загальнонаціональним покриттям. Мета таких вимог – забезпечення прозорості структури власності провайдерів програмної послуги та протидія потенційному протиправному впливові держави-агресора на телерадіоінформаційний простір нашої держави. Окрім того, проектом пропонується встановити аналогічні вимоги до операторів телекомунікацій, які здійснюють діяльність з надання послуг щодо технічного обслуговування та експлуатації багатоканальних цифрових мереж ефірного теле- та радіомовлення із загальнонаціональним покриттям.

Було розглянуто також внесений народним депутатом України Бориславом Березою проект Закону про внесення змін до статті 13 Закону України «Про рекламу» щодо обмеження обсягів платної реклами у засобах масової інформації (реєстраційний № 9029 від 3 вересня 2018 року,). Метою запропонованої законодавчої новели є покращення умов введення політичної агітації та зменшення залежності кандидатів на виборах від суб’єктів, що їх спонсорують.

За результатами розгляду парламентарії прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді України повернути зазначений законопроект (№ 9029) на доопрацювання суб’єкту права законодавчої ініціативи.

З об’єктивних причин два близькі за тематикою законопроекти (реєстраційні №№ 9200 та 9139), головним з розгляду яких є Комітет з питань правової політики та правосуддя, було знято з розгляду.

Комітет також розглянув звернення Луганської обласної військово-цивільної адміністрації щодо фінансової підтримки регіональних телерадікомпаній, зокрема – філії НСТУ «Донбас UA», ТРК «СТВ» (м. Сєвєродонецьк) та НТРК «ІРТА», що здійснюють мовлення у на підконтрольній Україні території Луганської області у зоні проведення Операції об’єднаних сил.

Запрошений на засідання заступник голови Луганської обласної військово-цивільної адміністрації Геннадій Іваненко поінформував депутатів, що попри підтримку регіональних мовників з обласного бюджету (виділено 500 тисяч грн філії НСТУ «Донбас UA» та по 100 тисяч грн – НТРК «ІРТА» і ТРК «СТВ) наразі всі ці мовники опинилися на грані банкрутства. Борг НТРК «ІРТА» перед Концерном РРТ за поширення сигналу у цьому році становить більше 440 тисяч гривень (плюс 346,6 тисячі минулорічного боргу). Це непідйомні суми для регіональної компанії, яка після захоплення бойовиками всієї техніки, а також студії у Луганську змушена була починати все нуля у Сєвєродонецьку в умовах відсутності рекламного ринку. Окрім зазначених проблем, нагальною є, зазначив виступаючий, і потреба збільшення потужності передавачів вздовж лінії розмежування, а це додаткові видатки.

Наразі проблема забезпечення українського інформаційного мовлення на Донбасі, в тому числі фінансового, потребує невідкладного системного рішення – у цьому всі члени Комітету були єдині. В підсумку ухвалено рішення – звернутися до Кабінету Міністрів України щодо необхідності перерозподілу бюджетних коштів, які виділялись Міністерству інформаційної політики України за програмою «Здійснення заходів у сфері захисту національного інформаційного простору» в сумі 362, 5 мільйона гривень.

Відповідні звернення Комітет скерує також РНБО України, Національній ради України з питань телебачення і радіомовлення, Концерну РРТ.