Анонси подій

Перейти до розділу
07 листопада 16:03
21 листопада 2018 року відбудеться чергове засідання Комітету докладніше
08 листопада 13:05
Акценти засідання: підтримка законопроектів щодо забезпечення прозорості фінансування ЗМІ і власності провайдерів та належне вирішення питань інформаційної безпеки прикордонних територій докладніше
18 жовтня 09:30
Комітет розглянув законопроекти у сфері реклами та заслухав звіт Міністерства інформаційної політики докладніше
04 жовтня 16:04
Про загрозу поширення мови ворожнечі, запобігання насильству щодо мас-медіа та необхідність ефективної протидії нападам на журналістів під час виконання ними своїх професійних обов’язків докладніше
02 жовтня 15:34
Комітет підтримав законопроект щодо посилення інформаційної безпеки та протидії державі-агресору в інформаційній сфері докладніше
21 вересня 16:57
Про результати засідання Комітету 19 вересня 2018 року докладніше
17 вересня 16:45
17 вересня 2018 року член Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики Григорій Шверк провів особистий прийом громадян докладніше
05 вересня 16:50
Комітет підтримав законопроекти щодо протидії ворожій пропаганді й покращення інформування громадян України, а також обговорив нові виклики у сфері свободи слова докладніше
07 серпня 09:15
ЗВЕРНЕННЯ КОМІТЕТУ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ СВОБОДИ СЛОВА ТА ІНФОРМАЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ ДО МІЖНАРОДНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ У ЗВ’ЯЗКУ З ВБИВСТВОМ ЖУРНАЛІСТА ОРХАНА ДЖЕМАЛЯ докладніше
18 жовтня 2018, 09:30

Комітет розглянув законопроекти у сфері реклами та заслухав звіт Міністерства інформаційної політики

 


На засіданні 17 жовтня 2018 року було розглянуто законопроекти щодо протидії рекламі, яка містить ознаки дискримінації, та щодо гармонізації вітчизняного законодавства з правом Європейського Союзу у сфері порівняльної реклами (Комітет визначено головним з їх розгляду). Було також обговорено звіт Міністерства інформаційної політики України, представлений Державним секретарем цього відомства Артемом Біденком; парламентарії висловили низку зауважень щодо реалізації завдань, які стоять перед цим органом у сфері іномовлення, протидії гібридній пропаганді, зокрема у книговидавничій сфері, належної реалізації державної політики при здійсненні реформ на ринку надання інформаційних послуг. Йшлося також про перспективи удосконалення порядку бюджетного фінансування заходів Міністерства, планування видатків, тощо. Інформацію МІП щодо підсумків роботи за звітний період взято до відома.

Народні депутати - члени Комітету обговорили також ситуацію на ринку ЗМІ та можливості підтримки видань мовами національних меншин.

Внесений народним депутатом України Іриною Луценко Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про рекламу» щодо протидії дискримінації (реєстраційний № 8558 від 5 липня 2018 року) учасникам засідання представила сама авторка. За її задумом, проект покликаний ефективно сприяти протидії випадкам дискримінації за ознакою статі. З цією метою проектом пропонується в Законі України «Про рекламу» визначити поняття «дискримінаційна реклама за ознакою статі», уточнити та доповнити загальні вимоги до реклами, положення щодо недобросовісної реклами, відповідальності за порушення законодавства про рекламу, прав об’єднань громадян, об’єднань підприємств у галузі реклами тощо.

Нова редакція заохочує саме громадян та громадські об’єднання громадян звертатися до судів з приводу дискримінаційної реклами. Це має стимулювати вимогливіше ставлення до неї з боку підприємств. Серед іншого, у разі прийняття проекту зростуть розміри штрафів за дискримінаційну рекламу, а центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, отримає більше повноважень для впливу на недобросовісних рекламодавців.

Парламентарії констатували: порушене автором законопроекту питання є актуальним. Хоча проблемі дискримінації у вітчизняному законодавстві про рекламу приділена значна увага, однак зупинення розповсюдження дискримінаційної реклами за ознакою статі на підставі чинних норм в певних сегментах інформаційної сфери є проблематичним: не працює і закладений у чинних нормах механізм саморегулювання. Разом з тим, зазначали члени Комітету, потребують доопрацювання й окремі положення запропонованого законопроекту (зокрема – саме визначення терміну «дискримінаційна реклама за ознакою статі»).

Все зазначене було враховано при прийнятті рішення Комітету, який рекомендував Верховній Раді України за наслідками розгляду в першому читанні прийняти законопроект № 8558 за основу з дорученням головному комітету усунути згадані недоліки на етапі другого читання.

Було розглянуто також внесений народними депутатами України Оленою Кондратюк, Вікторією Сюмар, Олександром Опанасенком, Владиславом Севрюковим, Сергієм Висоцьким, Федором Бендюженком, Олександром Абдулліним, Ольгою Черваковою проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо гармонізації законодавства у сфері порівняльної реклами із правом Європейського Союзу).

Метою цього законопроекту (реєстраційний № 8515 від 21 червня 2018 року) є гармонізація вітчизняного законодавства у сфері порівняльної реклами з правом Європейського Союзу та визначення законодавчих умов використання такої реклами. Для цього пропонується внести зміни до законів України «Про рекламу» (законодавчо визначити умови використання порівняльної реклами, уточнити положення щодо відповідальності за зміст порівняльної реклами тощо), «Про захист прав споживачів» (доповнення до переліку форм підприємницької практики, що вводить в оману, тощо), «Про захист від недобросовісної економічної конкуренції» (уточнення вимог щодо правомірності порівняльної реклами), «Про охорону прав на знаки для товарів та послуг» (особливості використання знаку у порівняльній рекламі), а також до Господарського кодексу України (окремі питання неправомірного використання ділової репутації суб’єкта господарювання).

За результатами попереднього розгляду Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді України проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо гармонізації законодавства у сфері порівняльної реклами із правом Європейського Союзу) прийняти в першому читанні за основу.