Анонси подій

Перейти до розділу
19 червня 14:30
19 червня 2019 року відбудеться чергове засідання Комітету докладніше
06 червня 15:27
Аналіз практики застосування інформаційного законодавства вказує на необхідність удосконалення регулювання окремих процедур докладніше
15 травня 16:00
Комітет підтримав законодавчу ініціативу щодо вдосконалення процедури відбору кандидатур на посади членів Національного ради України з питань телебачення і радіомовлення докладніше
24 квітня 17:30
Комітет наголошує на необхідності доопрацювання законопроекту щодо проведення передвиборних теледебатів кандидатів у Президенти України з урахуванням низки моментів, покликаних забезпечити їх ефективність докладніше
11 квітня 12:39
Аналіз практики застосування інформаційного законодавства засвідчує потребу подальшого напрацювання змін, що відповідають принципам демократії та засадам державної політики у цій сфері докладніше
21 березня 09:19
Комітет: законодавство у сфері дозволів на ввезення видавничої продукції, що виготовлена на території держави-агресора, потребує удосконалення докладніше
14 березня 15:36
Розгляд Звіту Нацради на засіданні 13 березня 2019 року докладніше
28 лютого 09:46
Усунення перешкод на шляху реформування державних і комунальних ЗМІ є на сьогодні питанням ефективності всієї державної інформаційної політики докладніше
07 лютого 10:08
Приводом для обговорення стану державної політики у сфері медіа стали звернення щодо позбавлення журналіста акредитації та резонансне рішення Наглядової ради ПАТ «НСТУ» докладніше
16 січня 17:42
Комітет підсумував зроблене упродовж дев’ятої сесії, затвердив плани на наступну та розглянув низку поточних питань докладніше
19 грудня 17:42
Законодавча новела щодо представництва Всеукраїнської Ради Церков у складі Наглядової ради Національної суспільної телерадіокомпанії знайшла підтримку в першому читанні докладніше
06 грудня 16:07
Комітет підтримав запровадження передвиборного мораторію на перевірки ЗМІ та розглянув низку невідкладних законопроектів, головними при розгляді яких є інші комітети докладніше
18 жовтня 2018, 09:30

Комітет розглянув законопроекти у сфері реклами та заслухав звіт Міністерства інформаційної політики

 


На засіданні 17 жовтня 2018 року було розглянуто законопроекти щодо протидії рекламі, яка містить ознаки дискримінації, та щодо гармонізації вітчизняного законодавства з правом Європейського Союзу у сфері порівняльної реклами (Комітет визначено головним з їх розгляду). Було також обговорено звіт Міністерства інформаційної політики України, представлений Державним секретарем цього відомства Артемом Біденком; парламентарії висловили низку зауважень щодо реалізації завдань, які стоять перед цим органом у сфері іномовлення, протидії гібридній пропаганді, зокрема у книговидавничій сфері, належної реалізації державної політики при здійсненні реформ на ринку надання інформаційних послуг. Йшлося також про перспективи удосконалення порядку бюджетного фінансування заходів Міністерства, планування видатків, тощо. Інформацію МІП щодо підсумків роботи за звітний період взято до відома.

Народні депутати - члени Комітету обговорили також ситуацію на ринку ЗМІ та можливості підтримки видань мовами національних меншин.

Внесений народним депутатом України Іриною Луценко Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про рекламу» щодо протидії дискримінації (реєстраційний № 8558 від 5 липня 2018 року) учасникам засідання представила сама авторка. За її задумом, проект покликаний ефективно сприяти протидії випадкам дискримінації за ознакою статі. З цією метою проектом пропонується в Законі України «Про рекламу» визначити поняття «дискримінаційна реклама за ознакою статі», уточнити та доповнити загальні вимоги до реклами, положення щодо недобросовісної реклами, відповідальності за порушення законодавства про рекламу, прав об’єднань громадян, об’єднань підприємств у галузі реклами тощо.

Нова редакція заохочує саме громадян та громадські об’єднання громадян звертатися до судів з приводу дискримінаційної реклами. Це має стимулювати вимогливіше ставлення до неї з боку підприємств. Серед іншого, у разі прийняття проекту зростуть розміри штрафів за дискримінаційну рекламу, а центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, отримає більше повноважень для впливу на недобросовісних рекламодавців.

Парламентарії констатували: порушене автором законопроекту питання є актуальним. Хоча проблемі дискримінації у вітчизняному законодавстві про рекламу приділена значна увага, однак зупинення розповсюдження дискримінаційної реклами за ознакою статі на підставі чинних норм в певних сегментах інформаційної сфери є проблематичним: не працює і закладений у чинних нормах механізм саморегулювання. Разом з тим, зазначали члени Комітету, потребують доопрацювання й окремі положення запропонованого законопроекту (зокрема – саме визначення терміну «дискримінаційна реклама за ознакою статі»).

Все зазначене було враховано при прийнятті рішення Комітету, який рекомендував Верховній Раді України за наслідками розгляду в першому читанні прийняти законопроект № 8558 за основу з дорученням головному комітету усунути згадані недоліки на етапі другого читання.

Було розглянуто також внесений народними депутатами України Оленою Кондратюк, Вікторією Сюмар, Олександром Опанасенком, Владиславом Севрюковим, Сергієм Висоцьким, Федором Бендюженком, Олександром Абдулліним, Ольгою Черваковою проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо гармонізації законодавства у сфері порівняльної реклами із правом Європейського Союзу).

Метою цього законопроекту (реєстраційний № 8515 від 21 червня 2018 року) є гармонізація вітчизняного законодавства у сфері порівняльної реклами з правом Європейського Союзу та визначення законодавчих умов використання такої реклами. Для цього пропонується внести зміни до законів України «Про рекламу» (законодавчо визначити умови використання порівняльної реклами, уточнити положення щодо відповідальності за зміст порівняльної реклами тощо), «Про захист прав споживачів» (доповнення до переліку форм підприємницької практики, що вводить в оману, тощо), «Про захист від недобросовісної економічної конкуренції» (уточнення вимог щодо правомірності порівняльної реклами), «Про охорону прав на знаки для товарів та послуг» (особливості використання знаку у порівняльній рекламі), а також до Господарського кодексу України (окремі питання неправомірного використання ділової репутації суб’єкта господарювання).

За результатами попереднього розгляду Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді України проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо гармонізації законодавства у сфері порівняльної реклами із правом Європейського Союзу) прийняти в першому читанні за основу.