Анонси подій

Перейти до розділу
24 лютого 17:03
27 лютого 2017 року о 12.00 заплановано проведення засідання робочої групи з напрацювання законопроекту про аудіовізуальні медіа послуги. Засідання відбудеться в приміщенні Комітету, вул. Грушевського 26/1, готель Київ, 12 поверх. докладніше
23 лютого 12:14
Чергове засідання Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики відбудеться 15.03.2017 р. докладніше
22 лютого 19:45
Комітет рекомендував парламенту взяти до відома звіт Національної ради за минулий рік докладніше
20 лютого 19:00
Робоча групи з напрацювання законопроекту про аудіовізуальні послуги продовжує роботу докладніше
17 лютого 16:12
Програма зустрічей членів робочої групи з підготовки законопроекту про аудіовізуальні послуги на 20-22 лютого 2017 року докладніше
08 лютого 18:30
На часі – комплексне вирішення проблем територій з особливим режимом мовлення докладніше
07 лютого 16:00
7 лютого 2017 року у Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики відбулося засідання робочої групи по напрацюванню нової редакції Закону України «Про телебачення і радіомовлення» (проект Закону України «Про аудіовізуальні медіа послуги»). докладніше
06 лютого 22:00
Комітет пропонує для обговорення термінологію до законопроекту «Про внесення змін до Закону України «Про телебачення і радіомовлення» докладніше
01 лютого 17:16
Комітет продовжує працювати над законопроектом «Про внесення змін до Закону України «Про телебачення і радіомовлення» докладніше
01 лютого 16:39
Комітет підготував глосарій до законопроекту "Про внесення змін до Закону України “Про телебачення і радіомовлення” докладніше
Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS

Засідання Комітету 22.02.2017

9 Фото

Засідання Комітету 08.02.2017

16 Фото

Засідання робочої групи 07.02.2017

11 Фото

Засідання Комітету 18.01.2017

11 Фото

Надрукувати Збільшити зону перегляду

Законопроекти винесені на обговорення

06 лютого 2017, 22:00

Законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про телебачення і радіомовлення» (термінологія)




ОБ’ЄКТИ РЕГУЛЮВАННЯ 

 

Директива

Нова редакція Директиви

Проект закону

Коментар:

 

Програма:

      набір рухомих зображень, як зі звуком так і без нього, 

      є окремим пунктом програми або каталогу, створеного провайдером медіапослуг, форма та зміст яких співпадає з формою та змістом телевізійного мовлення,

      прикладами можуть бути повнометражні фільми, спортивні події, комедійні

серіали, документальні фільми, дитячі            програми        та

драми;

Програма:

      набір рухомих зображень    із звуковим супроводом

або без нього, 

      що становить окремий елемент          у             розкладі або             каталозі,

встановленому провайдером             медіапослуги, 

      включає повнометражні фільми, короткі відео, спортивні події, комедійні серіали, документальні

фільми, дитячі програми та оригінальні драматичні твори. 

Передача:

      сукупність аудіовізуальної інформації, 

      що становить змістовно завершену частину програми або каталогу, 

      має відповідну назву, обсяг трансляції та може бути використана незалежно від інших частин програми або каталогу, 

      розглядається як цілісний  аудіовізуальний (аудіо) твір.

Аудіовізуальна інформація – аудіоінформація, візуальна інформація або їх будь-яке поєднання.

Директива не регулює радіомовлення, тому в основу визначення терміну «передача» покладено термін «аудіовізуальна інформація», який включає як звукове мовлення, так і візуальне. 

Це не суперечить Директиві, оскільки в

24              Преамбули             зазначено:

«Аудіовізуальні медіа-послуги … є „подібними до телебачення”, … змагаються за ту саму аудиторію, …характер та способи доступу до послуги змушують користувача обґрунтовано очікувати на регуляторний захист» ... «…концепція „програми” повинна інтерпретуватися динамічним чином з урахуванням розвитку подій в телевізійному мовленні».

В Україні споживачі очікують схожого регулювання радіо та ТБ. 

 

Аудіовізуальне комерційне повідомлення:

      зображення як зі звуком, так і без нього, 

      призначене для просування … товарів, послуг або зображення …особи, що здійснює економічну діяльність,

      супроводжується програмою або включені до неї в обмін на оплату або відповідну винагороду, або для цілей самореклами,

      зокрема,         телевізійна     реклама,         спонсорство, телемагазин або product placement.

 

Визначення відповідних термінів не містяться в проекті, оскільки залишаються у сфері регулювання законодавства про рекламу.

 

Директива

Нова редакція Директиви

 

Проект закону

Коментар:

Каталог

 

 

Каталог програм

замовлення;

передач на замовлення

 – перелік

 

, передач та аудіовізуальних (аудіо) творів або їх частин, які пропонуються суб’єктом надання аудіовізуальної послуги на

 

 

Хронологічний розклад

 

Програма

передач

 

Розклад

 

Програма – сукупність передач, яка має постійну назву, вихідні дані і транслюється суб’єктом надання аудіовізуальної послуги за певним розкладом. Програма може також включати іншу аудіовізуальну інформацію, зокрема, але не виключно, рекламу, телепродаж, анонси, елементи оформлення ефіру.

 

 

Оскільки Директива не регулює діяльність провайдерів програмної послуги, додано нові об’єкти – програма та пакет програм.

 

 

 

Пакет програм – перелік програм, які постачальник аудіовізуальної послуги пропонує абонентам на договірних засадах як цілісну інформаційну послугу

 

 

Створене користувачем відео: ? набір   рухомих         зображень

із

 

 

 

звуковим      супроводом   або           без нього, 

      що становить окремий елемент, 

      який створено та (або) завантажено на платформу спільного доступу до відео одним чи декількома

користувачами

 

 

 












 

ПРЕДМЕТ РЕГУЛЮВАННЯ

 

Директива

Нова редакція Директиви

Проект закону

Коментар:

Аудіовізуальна медіа-послуга:

      послуга, основним призначенням якої або віддільної її частини є надання громадськості програм: 

o   під редакційною відповідальністю провайдера медіапослуги, 

o   з метою інформування, розважання або освіти,  o через електронні комунікаційні мережі,  ? аудіовізуальне комерційне повідомлення:

o   …зокрема, телевізійна реклама, спонсорство, телемагазин або розміщення продукту (product placement).

 

Редакційна відповідальність (здійснення ефективного контролю) 

= прийняття рішення та забезпечення його виконання

? юридична відповідальність

 

Види аудіовізуальних медіа-послуг:

      телевізійне мовлення 

      аудіовізуальна медіа-послуга за запитом (= на замовлення)

 

“телевізійне мовлення” або “телевізійна передача” (тобто, лінійні аудіовізуальні медіа-послуги) означає аудіовізуальну медіа-послугу, що надається провайдером медіа-послуг для одночасного перегляду програм на основі програми передач

 

“аудіовізуальні медіа-послуги на замовлення” (тобто, нелінійні аудіовізуальні медіа-послуги) означає аудіовізуальні медіа-послуги, що надаються провайдером медіа-послуг для перегляду програм в момент, обраний користувачем та за його індивідуальним замовленням на основі каталогу програм, вибраних провайдером медіа-послуг

Аудіовізуальна послуга – господарська діяльність з поширення за допомогою засобів телекомунікацій аудіовізуальної інформації шляхом мовлення або на замовлення для масового приймання населенням;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мовлення – здійснення редакційного контролю і розповсюдження програм шляхом трансляції для одночасного масового приймання за допомогою будь-яких побутових пристроїв.

 

Аудіовізуальна послуга на замовлення – надання для перегляду (прослуховування) передач в обраний користувачем час за його бажанням на підставі каталогу передач зі здійсненням редакційного контролю.

Пропозиції робочої групи при Громадській раді:

 Аудіовізуальна медіа послуга – трансляція програм або надання передач на замовлення зі здійсненням редакційного контролю для загальної 

аудиторії за допомогою засобів електронних комунікаційних мереж. 

 

 

Директива

Нова редакція Директиви

Проект закону

Коментар:

 

Послуга платформи спільного доступу до відео  (? аудіовізуальна медіа-послуга):

      полягає в зберіганні великої кількості програм або створених користувачами відео, за які провайдер платформи спільного доступу до відео не несе редакційної відповідальності;

      організація контенту, що зберігається, визначається провайдером послуги, включно з використанням автоматичних засобів або алгоритмів, зокрема хостингу, показу, призначення тегів і встановлення послідовності; 

      основним призначенням послуги або віддільної її частини є надання громадськості програм або створених користувачами відео з метою

інформування, розважання або освіти; 

      доступність до послуги забезпечується через електронні комунікаційні мережі 

 

 

 -

 

-

 -

Оскільки Директива не регулює діяльність провайдерів програмної послуги, в глосарії Директиви та глосарії проекту відсутнє визначення «програмної послуги», регулювання здійснюється лише через суб’єкта постачання  аудіовізуальної медіа послуги. Предмет може бути визначений, наприклад,      як

«телекомунікаційна послуга  доступу до пакетів програм» або «послуга  доступу до пакетів програм». 

 

ЩОДО ПОШИРЕННЯ РЕГУЛЮВАННЯ НА ПРОВАЙДЕРІВ ПРОГРАМНОЇ ПОСЛУГИ:

 

 

П.18. Преамбули: «Директива 2002/21/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 7 березня 2002 року про спільні правові рамки для електронних комунікаційних мереж та послуг (Рамкова Директива) відповідно до частини 3 її статті 1 не шкодить заходам, вжитим на рівні Союзу чи на національному рівні для досягнення цілей загального інтересу, зокрема стосовно регулювання змістовного наповнення та аудіовізуальної політики». 

 

П.19. Преамбули: «Ця Директива не впливає на відповідальність держав-членів та їх органів влади за організацію цього сектору, включаючи системи ліцензування, отримання адміністративних дозволів або оподаткування, а також фінансування та змістовне наповнення програм. Отже, незалежність культурних здобутків у державах-членах та збереження культурного розмаїття у Союзі залишається незаторкнутими».

 

П.20. Преамбули: «Жодне з положень цієї Директиви не повинне вимагати від або заохочувати держав-членів запроваджувати нові системи ліцензування або отримання адміністративних дозволів для будь-якого виду аудіовізуальної медіа-послуги». 

 

П.26. Преамбули: «Для цілей цієї Директиви, визначення провайдеру медіа-послуг повинно виключати фізичних або юридичних осіб, які лише транслюють програми редакційна відповідальність за які лежить на третіх особах».

 

 

П.30. Преамбули: «У цьому контексті телевізійного мовлення, концепція одночасного перегляду також повинна охоплювати квазі-одночасний перегляд, внаслідок варіацій під час короткої затримки, що відбувається між передачею та отриманням сигналу через технічні причини властиві процесу передачі».

 

 

Закон України «Про телекомунікації»

 

Стаття 28. Використання телекомунікаційних мереж загального користування для потреб телебачення та радіомовлення 

 

1.                  Використання ресурсів телекомунікаційних мереж  загального користування  для потреб телебачення та радіомовлення здійснюється на договірних засадах відповідно до законодавства. 

 

2.                  Надання телекомунікаційних послуг для потреб телебачення і радіомовлення  регулюється  Законом  України  "Про  телебачення  і радіомовлення".

СУБ’ЄКТИ

 

 

Директива

Нова редакція Директиви

Проект закону

Коментар:

Провайдер медіа-послуг - особа, яка приймає рішення та забезпечує його виконання (= здійснює ефективний контроль = несе редакційну відповідальність ? несе юридичну відповідальність) щодо:  ? вибору програм,  ? організації програм:

o   у формі хронологічного переліку (для  телевізійних передач) 

o   у формі каталогу (для аудіовізуальних медіа-послуг на замовлення). 

 

Види провайдерів медіа-послуг:

      провайдер медіа-послуг телевізійного мовлення (= організація мовлення) – надає лінійні аудіовізуальні медіа-послуги для одночасного перегляду програм на основі програми передач (= телевізійне мовлення);

      провайдер медіа-послуг на замовлення - надає нелінійні аудіовізуальні медіа-послуги для перегляду програм в момент, обраний користувачем та за його індивідуальним замовленням на основі каталогу програм, вибраних провайдером медіа-послуг;

 

Суб’єкт надання аудіовізуальної послуги – суб’єкт господарювання, що здійснює редакційний контроль при наданні

аудіовізуальної послуги

 

Редакційний контроль – вибір передач та компонування їх у програму в хронологічному порядку або у каталог передач на замовлення;

 

 

 

 

 

 

 

 

Директива

Нова редакція Директиви

Проект закону

Коментар:

 

 

Постачальник аудіовізуальної послуги без використання радіочастотного ресурсу – суб’єкт господарювання, який здійснює відбір та поширення програм незалежно від технології розповсюдження та застосування системи умовного доступу

 

Постачальник аудіовізуальної послуги з використанням радіочастотного ресурсу– суб’єкт господарювання, який здійснює  поширення програм в ефірній цифровій телемережі  без здійснення редакційного контролю та внесення

будь-яких змін в зміст програм;

 

Пропозиції        робочої        групи         при

Громадській раді:

Суб’єкт постачання аудіовізуальної послуги – суб’єкт господарювання, який здійснює поширення програм без

здійснення редакційного контролю

 

За аналогією із новою редакцією директиви доцільно використання, наприклад,  терміну «провайдер доступу до пакетів програм» або «провайдер мережі доступу до пакетів програм».

 

 

Директива

Нова редакція Директиви

Проект закону

Коментар:

 

Провайдер платформи спільного доступу до відео - особа, яка надає послугу платформи спільного доступу до відео ?

провайдер медіа-послуг

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Директива поширюється

      Відсутність економічної діяльності: на веб-сайтах, якщо поширення такої

 

інформації не є господарською діяльністю з метою отримання прибутку;

 

      Приватна кореспонденція та контент:              o у вигляді кореспонденції, що надсилається з використанням телекомунікацій           o поширення аудіовізуальної інформації для прийому в межах одного житлового  будинку без права наступного розповсюдження та отримання о       плати; 

o   в технологічних телемережах і проводових мережах закритого типу та  спеціального призначення, не розрахованих на масове приймання їхніх  передач; 

      А-В контент не є основним:  o на веб-сайтах державних органів, органів місцевого самоврядування; у вигляді  он-лайн ігор в мережі Інтернет;            

o   у вигляді електронних версій матеріалів друкованих засобів масової інформації  чи інформаційних агентств;            

o   на веб-сайтах, що інформують про поточні події, якщо розповсюдження у  поєднанні аудіо - та візуальної інформації не є їх основною інформаційною продукцією; 

      + шляхом ретрансляції на власному веб -сайті суб’єктом надання аудіовізуальної послуги його програм, передач;               

      іншим чином, якщо така діяльність не є аудіовізуальною послугою          

 

Не є сферою дії проекту закону

ПРАВИЛА ВИЗНАЧЕННЯ ЮРИСДИКЦІЇ

 

Держава,  під юрисдикцією, якої знаходиться провайдер

Інша держава член ЄС або сторона Конвенції

Треті держави

ПРОВАЙДЕРИ, ЗАСНОВАНІ В ДЕРЖАВІ-ЧЛЕНІ СОЮЗУ (СТОРОНИ КОНВЕНЦІЇ)

o Головний офіс o Місце прийняття редакторських рішень

 

-

o Місцезнаходження на території України, незалежно від місця здійснення редакційного контролю

 

 

o   Головний офіс

o   Місце роботи більшості працівників, що залучені до А-В послуг

o Місце    прийняття      редакторських рішень

 

o   Головний офіс

o   Місце роботи значної кількості працівників, що залучені до А-В послуг

 

o   Місце прийняття редакторських рішень 

o   Місце роботи значної кількості працівників, що залучені до А-В послуг

 

o Не менше 30 відсотків працівників, що забезпечують надання аудіовізуальної

послуги, працюють на території України, 

o Головний офіс або  o Редакційний контроль

 

o Головний офіс o Місце початку діяльності, 

u за умови підтримки стабільного та ефективного зв'язку з економікою цієї держави

o Місце    прийняття      редакторських рішень

o Місце роботи значної кількості працівників, що залучені до А-В послуг

 

o Зареєстровані на території України та підтримують стабільні і тісні економічні зв’язки в Україні

o Головний офіс або  o Редакційний контроль o Не більше 30 % працівників, що забезпечують надання такими суб’єктами аудіовізуальної послуги;

 

o   Головний офіс

o   Місце роботи значної кількості працівників, що залучені до А-В послуг

 

o Місце прийняття редакторських рішень

ПРОВАЙДЕРИ, ЗАСНОВАНІ В ТРЕТІЙ КРАЇНІ

 

o використовують супутникові наземні станції, розташовані в цій державі;

 

o  

o використовують розташовану на території України станцію передачі сигналу на супутник

 

o  

o використовують пропускну здатність ШСЗ, що відноситься до цієї держави

 

o  

o використовують РЧР України на підставі рішення державного органу України;

 

o  

o + система технічних засобів, призначених для відтворення попередньо записаних аудіовізуальних творів або трансляції програм у реальному часі, а також вторинних подій (графіків, титрів) з метою формування каналу мовлення розташованого на території України.

 

o  

ПОСТАЧАЛЬНИКИ АУДІОВІЗУАЛЬНОЇ ПОСЛУГИ

 

o зареєстровані на території України в порядку, визначеному законодавством України про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

 

o  

 

 

 

Якщо і Держави не можуть погодити, яка Держава має юрисдикцію, вони зобов’язані без зволікань повідомити про це Комісію. 

 

Комісія може звернутися до Європейської групи з регулювання аудіовізуальних медіа-послуг (ERGA) з проханням надати висновок із цього питання.