Анонси подій

Перейти до розділу
05 грудня 17:15
19 грудня 2018 року відбудеться чергове засідання Комітету
докладніше
06 грудня 16:07
Комітет підтримав запровадження передвиборного мораторію на перевірки ЗМІ та розглянув низку невідкладних законопроектів, головними при розгляді яких є інші комітети докладніше
05 грудня 18:04
Звернення Комітету до міжнародних організацій щодо застосування так званих санкцій Російською Федерацією проти українського журналіста Віталія Портникова докладніше
23 листопада 10:00
Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо гармонізації законодавства в сфері порівняльної реклами з правом Європейського Союзу (реєстр.№ 8515) прийнято за основу докладніше
21 листопада 18:15
Процес формування складу Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення триває докладніше
08 листопада 13:05
Акценти засідання: підтримка законопроектів щодо забезпечення прозорості фінансування ЗМІ і власності провайдерів та належне вирішення питань інформаційної безпеки прикордонних територій докладніше
18 жовтня 09:30
Комітет розглянув законопроекти у сфері реклами та заслухав звіт Міністерства інформаційної політики докладніше
04 жовтня 16:04
Про загрозу поширення мови ворожнечі, запобігання насильству щодо мас-медіа та необхідність ефективної протидії нападам на журналістів під час виконання ними своїх професійних обов’язків докладніше
02 жовтня 15:34
Комітет підтримав законопроект щодо посилення інформаційної безпеки та протидії державі-агресору в інформаційній сфері докладніше
Надрукувати Збільшити зону перегляду

Протоколи засідань Комітету 2016 рік

03 червня 2015, 10:25

Протокол № 22 від 03.06.2015

Комітет з питань свободи слова та інформаційної політики

 

 

 

                                                                                                22

 

                                                                                         3        червня            15

 

 

      Головує:  голова комітету СЮМАР В.П.

 

     Присутні народні депутати України: ЧЕРВАКОВА О.В., СТЕЦЕНКО Д.О., ОПАНАСЕНКО О.В., КОНДРАТЮК О.К., ВИСОЦЬКИЙ С.В., ОНУФРИК Б.С., АБДУЛЛІН О.Р., ПАВЛЕНКО Ю.О., СОЧКА О.О.

 

      На засідання запрошені:  Фіщук Ульяна Юріївна – начальник юридичного управління Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення; Романюк Оксана Миколаївна – виконавчий директор ГО «Інститут масової інформації»; Головенко Роман Богданович – керівник правових проектів ГО «Інституту масової інформації»; Большакова Ольга Юріївна – голова правління Всеукраїнської громадської організації «Незалежна асоціація телерадіомовників»; Остапа Світлана Віталіївна – заступник директор, оглядач «Телекритики»; Клітна Наталія Іванівна – вице-президент Асоціації правовласників та постачальників контенту; Крайняк Юрій Олегович – генеральний директор юридичної компанії Jurimex.

 

Присутні: завідувач секретаріату комітету М.Козлов, заступник завідувача секретаріату комітету Ф.Гриценко, головні консультанти секретаріату комітету П.Селецький, М.Андріуца, Л.Блищик, Я.Глиняна, С.Самойленко, старший консультант секретаріату комітету О.Петренко.

 

 

ПОРЯДОК  ДЕННИЙ

 

         1. Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про телебачення і радіомовлення" щодо визначення передач європейського виробництва (реєстр. № 2766 від 30.04.2015 р., внесений народними депутатами України В.Сюмар, Д.Стеценком, О.Опанасенком, С.Висоцьким), доопрацьований.

2. Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прозорості власності засобів масової інформації, а також реалізації принципів державної політики в сфері телебачення і радіомовлення  (реєстр. № 1831, внесений народними депутатами України М.Княжицьким, В.Денисенком).

         3. Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обігу та реклами біологічно активних добавок  (реєстр. № 2637 від 10.04.2015р., внесений народними депутатами України Р.Мацолою, П.Дзюбликом, В.Кривенком, О.Калгановою, К.Матейченком).

4. Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері доступу до публічної інформації щодо вдосконалення їх окремих положень (реєстр. № 2913 від 20.05.2015р, внесений народними депутатами України В.Сюмар, С.Лещенком, М.Найємом, С.Заліщук, Є.Соболєвим, Г.Гопко, В.Кривенком).

         5. Різне

 

В.Сюмар наголосила, що проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері доступу до публічної інформації щодо вдосконалення їх окремих положень (реєстр. № 2913) знімається з розгляду у зв’язку з тим, що автори законопроекту відкликали його.

 

Ю.Павленко повідомив, що до комітету надійшло звернення від телеканалу «Інтер» в якому йде мова про ймовірну спробу політичного тиску на  телеканал та попросив включити його до порядку денного.

 

Порядок денний зі змінами затверджено одноголосно.

 

 

Слухали:1. Слухали голову комітету В.Сюмар про доопрацьований проект Закону про внесення змін до Закону України "Про телебачення і радіомовлення" щодо визначення передач європейського виробництва (реєстр. № 2766 від 30.04.2015 р., внесений народними депутатами України В.Сюмар, Д.Стеценком, О.Опанасенком, С.Висоцьким).

 

Виступили: ПАВЛЕНКО Ю.О., КОНДРАТЮК О.К.

 

 

Вирішили:

 

Розглянувши проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про телебачення і радіомовлення» (щодо визначення передач європейського виробництва), комітет вирішив:

рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні законопроект прийняти за основу.

 

Рішення прийнято одноголосно.

Слухали:2. Слухали інформацію голови комітету В.Сюмар про доопрацьований проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прозорості власності засобів масової інформації, а також реалізації принципів державної політики в сфері телебачення і радіомовлення  (реєстр. № 1831, внесений народними депутатами України М.Княжицьким, В.Денисенком).

 

Виступили: ЧЕРВАКОВА О.В. КОНДРАТЮК О.К., ОНУФРИК Б.Р., ПАВЛЕНКО Ю.О., ОПАНАСЕНКО О.В., ВИСОЦЬКИЙ С.В., АБДУЛЛІН О.Р., КРАЙНЯК Ю.О., БОЛЬШАКОВА О.Ю., РОМАНЮК О.М., ФІЩУК У.Ю.

 

В.Сюмар повідомила присутнім, що автори законопроекту перереєстрували новий текст, який напрацювала робоча група при Комітеті з питань свободи слова та інформаційної політики. Вона також додала, що були  враховані пропозиції щодо ефективних заходів для прозорості медіа власності в Україні та аналіз основних документів Ради Європи. В.Сюмар запропонувала ухвалити законопроект за основу.

 

Голова комітету В.Сюмар зазначила, що 11 червня ц.р. у Києві відбудеться міжнародна конференція «Впровадження ефективного механізму для прозорості медіа власності в Україні» яка організована нашим Комітетом  та Міністерством інформаційної політики України за підтримки спільної програми Європейського Союзу та Ради Європи «Зміцнення інформаційного суспільства в Україні».

 

О.Кондратюк зауважила, що проект дуже розлогий та містить велику кількість норм які стосуються не тільки прозорості мідіавласності.

 

Ю.Павленко наголосив, що законопроект внесений до порядку денного з порушенням норм Регламенту Верховної Ради України. Оскільки комітет розглядає цей акт не отримавши висновок Головного науково-експертного управління, а також порушені норми статті 100 Регламенту Верховної Ради України щодо 14-ти денного терміну на подання альтернативних законопроектів.

Ю.Павленко запропонував відкласти на тиждень розгляд цього питання, а після одержання висновку Головного науково-експертоного управління зібратися на позачергове засідання комітету та прийняти відповідне рішення. Також він попросив додати до протоколу свою окрему думку.

 

Б.Онуфрик зазначив, що законопроект слушний але щоб його ухвалити необхідно дотримуватись норм Регламенту Верховної Ради України. Він запропонував законопроект підтримати в першому читанні, але винести в сесійну залу після одержання висновку Головного науково-експертного управління та після закінчення 14-ти денного терміну для подання альтернативних законопроектів.

 

Вирішили:

 

Голова комітету В.Сюмар поставила на голосування першу пропозицію рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прозорості власності засобів масової інформації, а також реалізації принципів державної політики в сфері телебачення і радіомовлення  (реєстр. № 1831) прийняти за основу.

 

Голосували:  за” – 5

                        проти – 0

                        утримались - 5

 

Рішення не прийнято.

 

Голова комітету В.Сюмар поставила на голосування пропозицію члена комітету Б.Онуфрика рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прозорості власності засобів масової інформації, а також реалізації принципів державної політики в сфері телебачення і радіомовлення  (реєстр. № 1831) прийняти за основу, але внести його до Верховної Ради України за умови дотримання статей 100 та 103 Регламенту Верховної Ради України.

 

Голосували:  за” – 7

                        проти – 0

                        утримались - 3

 

         Рішення прийнято.

 

 

 

Слухали:3. Слухали інформацію секретаря комітету О.Кондратюк про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обігу та реклами біологічно активних добавок  (реєстр. № 2637 від 10.04.2015р., внесений народними депутатами України Р.Мацолою, П.Дзюбликом, В.Кривенком, О.Калгановою, К.Матейченком).

 

Виступили:   СЮМАР В.П.,  АБДУЛЛІН О.Р.

 

Вирішили:

 

Розглянувши проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обігу та реклами біологічно активних добавок  (реєстр. № 2637 від 10.04.2015р., внесений народними депутатами України Р.Мацолою, П.Дзюбликом, В.Кривенком, О.Калгановою, К.Матейченком), комітет вирішив:

 

1.Запропонувати Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні законопроект відхилити.

2. Доручити секретарю Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики О.Кондратюк представляти позицію комітету під час розгляду його на пленарному засіданні Верховної Ради України.

 

Рішення прийнято одноголосно.

 

 

         Різне.

 

Ю.Павленко повідомив, що до комітету надійшло звернення від телеканалу «Інтер». У зверненні йдеться про публічні висловлювання окремих політиків та посадових осіб, які керівництво телеканалу розцінює як такі, що дискредитують мовника та чинять тиск на Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення на розгляді якої перебуває заява телеканалу на продовження ліцензії на мовлення в аналоговому форматі.

 

За результатами розгляду Комітет взяв до уваги інформацію, викладену у зверненні телеканалу «Інтер» та дійшов висновку про необхідність прореагувати на звернення інформаційним повідомленням щодо неприпустимості втручання у редакційну політику засобів масової інформації, а також будь-якого тиску політиків і посадових осіб на конституційний, незалежний регуляторний орган у сфері телерадіомовлення – Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення.

 

Стенограма засідання комітету додається.

 

 

Голова Комітету                                                   Вікторія СЮМАР

 

 

 

 

Секретар Комітету                                               Олена КОНДРАТЮК

 

 

НАРОДНИЙ ДЕПУТАТ УКРАЇНИ

 

01008, м. Київ, вул. Грушевського, 5

 

 

 

Підпис: Комітет Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики“03” червня 2015 р.   

Вих. № 090/3/183-15

 

 

 

ОКРЕМА ДУМКА 

 

щодо розгляду Комітетом 03.06.2015 року

проекту Закону реєстр. № 1831

від 29.05.2015 р. (доопрацьованого)

 

До порядку денного засідання Комітету 03.06.2015 року було включено проект Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прозорості власності засобів масової інформації, а також реалізації принципів державної політики в сфері телебачення і радіомовлення» реєстр. № 1831 від 29.05.2015 р. (доопрацьований), який було направлено в Комітет 02.06.2015 року та надано народним депутатам України 03.06.2015 року. За результатами засідання Комітету 03.06.2015 року було прийнято рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти зазначений законопроект в першому читанні за основу, при цьому вказаний рекомендацію Комітету направити на розгляд Верховної Ради України після надходження висновку Головного науково-експертного управління.

Вважаю, що включення в порядок денний засідання Комітету проекту Закону реєстр. № 1831 від 29.05.2015 р. (доопрацьованого) та прийняте щодо нього рішення є грубим порушеннями Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» Тому висловлюю свою категоричну незгоду з рішенням Комітету від 3 червня 2015 року щодо вказаного Законопроекту. Така моя позиція полягає у наступному:

В цілому і повністю підтримуючи ідею та філософію проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прозорості власності засобів масової інформації, а також реалізації принципів державної політики в сфері телебачення і радіомовлення» (реєстр. № 1831 від 29.05.2015 р. (доопрацьованого) (далі по тексту – Законопроект), а саме створення умов та підстав для забезпечення прозорості медіа-власності в Україні, вважаю за необхідне зазначити про неприпустимість порушень вимог Закону України «Про Регламент Верховної Ради України», які відбулися при прийнятті рішення щодо розгляду Комітетом Законопроекту.

 

Комітетом порушено вимоги ст. ст. 92, 93, 96, 98, 100, 110 Закону України «Про регламент Верховної Ради України» (далі по тексту – Регламент), якими регламентується порядок реєстрації та попереднього розгляду законопроектів, включення їх до порядку денного сесії Верховної Ради України, надання законопроектів народним депутатам, встановлює строки внесення альтернативних законопроектів та особливості їх розгляду.

Порушення вимог Регламенту полягають у наступному: Законопроект було направлено до Комітету 02.06.2015 року та надано народним депутатам України 03.06.2015 року, в день проведення засідання Головного Комітету.

Таким чином, при ухваленні рішення щодо розгляду Законопроекту Комітет:

-                грубо обмежив право народних депутатів України на законодавчу ініціативу, оскільки позбавив їх 14-ти денного терміну на подання альтернативних законопроектів (частина 2 статті 100 Регламенту);

-                фактично позбавив інші Комітети Верховної Ради України можливості розглянути Законопроект та висловити свою позицію, на що відведено 21-денний термін з дня направлення його Комітетам (частини 3 та 7 статті 93 Регламенту);

При цьому, у разі подання суб’єктами права законодавчої ініціативи альтернативних законопроектів буде штучно та свідомо створена загроза порушення норми щодо одночасного розгляду разом з основним також і альтернативних законопроектів, яка передбачена частиною четвертою ст. 110 Регламенту.

Рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді України прийняти Законопроект в першому читанні за основу, але направити цю рекомендацію Комітету на розгляд Верховної Ради України після надходження висновку Головного науково-експертного управління не може бути реалізованим, оскільки рішення Комітетів Верховної Ради України такого змісту взагалі не допускаються Регламентом, а висновок Головного науково-експертного управління в такому випадку втрачає свій сенс.

 

Крім цього, відповідно до вимог частини першої ст. 3 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», Комітети будують свою роботу на принципах: верховенства права, законності, гласності, наукової обґрунтованості, колегіальності, вільного обговорення і вирішення питань. Відповідно до частини першої ст. 16 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» до обов’язків комітетів зокрема належить розглядати законопроекти в порядку і строки, встановлені Регламентом Верховної Ради України та подавати їх на розгляд Верховної Ради України, готувати висновки щодо законопроектів, розглядати та приймати рішення щодо кожної пропозиції, яка надійшла від суб'єктів законодавчої ініціативи, вивчати громадську думку, розглядати звернення громадян, об'єднань громадян.

Під час розгляду питання порядку денного засідання Комітету 03.06.2015 року щодо Законопроекту були порушені всі ці демократичні принципи.

Комітетом було відверто проігноровано мою пропозицію скликати позачергове засідання Комітету у найближчий термін після надходження висновку Головного науково-експертного управління для більш конструктивного обговорення Законопроекту.

Також фактично були проігноровані слушні та раціональні пропозиції щодо Законопроекту, а критичні зауваження, які висловлювали народні депутати України під час засідання Комітету взагалі змістовно не обговорювалися.

 

З огляду на вищенаведене висловлюю категоричну незгоду з рішенням Комітету Верховної Ради з питань свободи слова та інформаційної політки від 3 червня 2015 року (щодо проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прозорості власності засобів масової інформації, а також реалізації принципів державної політики в сфері телебачення і радіомовлення» (реєстр. № 1831 від 29.05.2015 р. (доопрацьованого), як таке, що ухвалене з грубим порушенням вимог Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» та вимагаю повернутися до розгляду зазначеного Законопроекту з дотриманням вимог Закону України «Про Регламент Верховної Ради України».

 

Прошу додати мою Окрему думку до протоколу засідання Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики від 03.06.2015 року.

 

 

 

 

З повагою,

Народний депутат України                                                 ПАВЛЕНКО Ю.О.